Gå til innhold

Ultraportabel med 24 timers batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En stor strek i regningen til Lenovo for meg er at de alltid har feil rekkefølge på Fn- og Ctrl-tastene. Den venstre Ctrl-tasten skal være helt ytterst, til venstre for Fn. Men Lenovo har det annerledes, og da trykker jeg alltid feil. Sukk.

Lenke til kommentar

En stor strek i regningen til Lenovo for meg er at de alltid har feil rekkefølge på Fn- og Ctrl-tastene. Den venstre Ctrl-tasten skal være helt ytterst, til venstre for Fn. Men Lenovo har det annerledes, og da trykker jeg alltid feil. Sukk.

De står riktig!!

Riktig riktig riktig.

Og jeg håper de aldri bytter plass.

 

Thinkpadene er veldig tunge på tradisjon, at den sånn ting endrer seg med det første tviler jeg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En stor strek i regningen til Lenovo for meg er at de alltid har feil rekkefølge på Fn- og Ctrl-tastene. Den venstre Ctrl-tasten skal være helt ytterst, til venstre for Fn. Men Lenovo har det annerledes, og da trykker jeg alltid feil. Sukk.

Tidligere har du kunnet bytte plassering i BIOS. Det ville være merkelig om du ikke kan det på disse også.

 

Jeg kan forøvrig ikke finne noen LV- eller ULV-prosessorer i noen av X220-artiklene. Samtlige prosessorer hos engadget har TDP på 35W. Vi får håpe batteritiden likevel holder seg i nærheten av hva som er oppgitt (~8 timer på 6-celle).

 

Forøvrig en feil i:

ThinkPad X220 skal ha batterikapasitet 15 timer på ett standard nicelle-batteri, og i opp til 24 timer med et nytt 6 cellers eksternt batteri.
Ekstern-batteriet har etter det jeg har forstått enten 16 eller 19 celler. I hvert fall langt mer enn 6 celler.
Lenke til kommentar

En stor strek i regningen til Lenovo for meg er at de alltid har feil rekkefølge på Fn- og Ctrl-tastene. Den venstre Ctrl-tasten skal være helt ytterst, til venstre for Fn. Men Lenovo har det annerledes, og da trykker jeg alltid feil. Sukk.

De står riktig!!

Riktig riktig riktig.

Og jeg håper de aldri bytter plass.

 

Thinkpadene er veldig tunge på tradisjon, at den sånn ting endrer seg med det første tviler jeg på.

På de senere modellene har man uansett kunne byttet på det i BIOS, så det er ingen grunn til å styre unna.

 

Edit: Overså innlegget til endrebjo.

 

Men hvorfor vil du ha LV/ULV-prosessorer? Notebookreview klarte jo nesten 9 timer bare med 6-cellersbatteriet. (i5-2520M)

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Nå ser jeg potensialet for å bytte ut 14,1'' T60-en min. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ennå lengre ned i størrelse ved neste kjøp. Dog holder T60-en en stund til etter den fikk ny disk.

 

Personlig så liker jeg ThinkPad sitt konservative utseende. De er solide, har et herlig tastatur og gjennomført på alle måter. Lurer på hvor mange ganger jeg har mistet min T60 i gulvet etc, og maskina har knapt en skramme.

Lenke til kommentar

Nettopp det som er så fint med thinkpad. Ikke at jeg har for vane å slippe de i gulvet, men de vanlige pcene kan knapt tas på før de er fulle av fingermerker, riper osv.

 

Liker ting som er laget solid jeg. Det er pent i mine øyne, fordi det holder seg slik over tid. Så det ikke er bare pent inntil man har pakka det opp av esken.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Men hvorfor vil du ha LV/ULV-prosessorer? Notebookreview klarte jo nesten 9 timer bare med 6-cellersbatteriet. (i5-2520M)
Tja. Det har vel mest med tidligere erfaringer med ikke-LV/ULV-prosessorer å gjøre. Men den batteritesten der viser jo at det absolutt ikke er nødvendig i dette tilfellet. Tusen takk! :)

Da satser jeg på at i5-2410M blir midt i blinken. Turbo kan være greit å ha innimellom, så jeg styrer unna i3.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...