Gå til innhold

Hvor mye koster det en 18-åring å stå på egne ben?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord, hvis man ikke studerer og ikke bor hjemme, så vil man stå uten mat og husly?

Hørt om noe som heter jobb?

 

Med andre ord, hvis man ikke studerer og ikke bor hjemme, og ikke har jobb eller noen inntektskilde, så vil man stå uten mat og husly? var det jeg mente å si.

Lenke til kommentar

Da går man vel på NAV og trygler om penger da. Eventuelt setter seg ned og tigger.

 

Om man føler seg bekvem med å være en snylter, så ja. Da snakker jeg selvsagt ikke om de som av div. grunner er avhengig av hjelp.

 

Jeg garanterer at livskvaliteten blir mye bedre om man selv velger å gjøre en innsats.

Lenke til kommentar

Faktum er at det er vanlig folkeskikk å gjøre en innsats. Hvis man går på videregående har man krav på å bli forsørget av sine foresatte, og som student får man lån slik at man kan forsørge seg selv. Å bare sitte på ræva selv om det ikke feiler deg noe er ikke noe som Norge ser på som akseptabelt, så går du til NAV så vil de prøve å få deg ut i jobb. Sannsynligvis vil du kunne få en form for støtte så lenge du prøver å få jobb. Hvis jeg er nesevis som formidler holdningene til dette landet, så får det så være. De som snylter på velferdstaten burde skamme seg, for de tar penger fra de som faktisk gjør en innsats og det går i tillegg utover de som virkelig trenger støtte.

Lenke til kommentar

Mistet ALL respekt for trådstarter da han ba om en oppskrift for og få sosialstøtte...

 

herrejesus får lyst og finne sånne personer banke vett i skallen på dem med et balltre for og så dra på ja du gjettet det.... JOBB! som alle normale mennesker, snakk om tapersk oppførsel.

 

 

for og svare på tråden.

 

og leve i en type "storby" hvor leieprisene er høye på kun studielån er hardt. man kan selvfølgelig bo i kollektiv og minske alle sine utgifter til absolutt minimum. DVS spise nudler 2 ganger om dagen og ikke noe mer. uten at det på noen måte er anbefalt! studentlivet dreier seg tross alt mye om sosialt samvær og mye morro. uansett studium!

Lenke til kommentar

Faktum er at det er vanlig folkeskikk å gjøre en innsats. Hvis man går på videregående har man krav på å bli forsørget av sine foresatte, og som student får man lån slik at man kan forsørge seg selv. Å bare sitte på ræva selv om det ikke feiler deg noe er ikke noe som Norge ser på som akseptabelt, så går du til NAV så vil de prøve å få deg ut i jobb. Sannsynligvis vil du kunne få en form for støtte så lenge du prøver å få jobb. Hvis jeg er nesevis som formidler holdningene til dette landet, så får det så være. De som snylter på velferdstaten burde skamme seg, for de tar penger fra de som faktisk gjør en innsats og det går i tillegg utover de som virkelig trenger støtte.

 

Jeg tenkte på kommentaren "Hørt om noe som heter jobb?" som om jeg ikke vet bedre. Så klart har jeg hørt om jobb. Hvis du kun var ute etter å påpeke at jeg ikke hadde tenkt på det, så kunne du gjort det på et utall andre, vennligere måter. Ut over det, jeg er enig i ditt syn på snyltere.

 

Mistet ALL respekt for trådstarter da han ba om en oppskrift for og få sosialstøtte...

 

herrejesus får lyst og finne sånne personer banke vett i skallen på dem med et balltre for og så dra på ja du gjettet det.... JOBB! som alle normale mennesker, snakk om tapersk oppførsel.

 

Hvor ba jeg om en oppskrift på å få sosial støtte?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Det var kanskje ikke en optimal formulering fra min side, og det kan jeg gjerne ta selvkritikk for, men jeg - og åpenbart flere andre - oppfattet det som at du kun var ute etter penger fra staten uten å gjøre noe for det. Da reagerte jeg med å påpeke at folk vanligvis jobber for å overleve. Hvis du mente å spørre om noe annet så må jeg bare beklage, men når vi åpenbart er flere som tolket det slik jeg gjorde så bør du kanskje selv legge om tonen og forklare hva du egentlig vil frem til.

Lenke til kommentar

Jeg kan gå med på det.

 

Det jeg lurte på er om det ville være økonomisk hjelp å få, eller om man bare ville dø bort dersom man ikke får penger fra Lånekassen eller familie eller noen annen inntektskilde. Men jeg har fått svar på spørsmålet mitt.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...