Gå til innhold

[Løst] Hjelp med screen og et bash-script


Anbefalte innlegg

Har en minecraftserver stående som jeg ønsker å kjøre backup av hver time. Tanken var at jeg lager et skript som:

- Sender 'save-off' til screen-session der serveren kjører

- Lager et zip-arkiv med timestamp av verdenen

- Sender 'save-on' til screen igjen

 

Dette skriptet legger jeg i cron-job.

 

1. Hvordan får jeg sendt en kommando til screen-session? Har prøvd "screen -X 'save-off'", men det fungerer ikke.

2. Hvordan får jeg til å lage et UTC-timestamp på arkivfila?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ingentin om screen. Visste ikke hva det var, men bestemte meg for å lære noe nytt i dag :D Etter litt lesing fant jeg ut noe. Prøv dette:

 

screen -X stuff 'save-off'

 

stuff sender bokstaver (akkurat som om du skulle skrevet de inn manuelt med tastaturet) til programmet du kjører i screen'en

 

 

Edit: forresten - hvis du skriver 'save-off^M' så "trykker du på enter" etter du har skrevet save-off (tror jeg. virker hvertfall som om det er det som skjer)

 

edit igjen:

 

hvis du trykker CTRL-V og ENTER så får du bokstaven "^M" forresten :D hehe nok edits nå tror jeg... men digget dette egentlig... små barn små gleder

Endret av o0
Lenke til kommentar

Kunne ingentin om screen. Visste ikke hva det var, men bestemte meg for å lære noe nytt i dag :D Etter litt lesing fant jeg ut noe. Prøv dette:

 

screen -X stuff 'save-off'

 

stuff sender bokstaver (akkurat som om du skulle skrevet de inn manuelt med tastaturet) til programmet du kjører i screen'en

 

 

Edit: forresten - hvis du skriver 'save-off^M' så "trykker du på enter" etter du har skrevet save-off (tror jeg. virker hvertfall som om det er det som skjer)

 

edit igjen:

 

hvis du trykker CTRL-V og ENTER så får du bokstaven "^M" forresten :D hehe nok edits nå tror jeg... men digget dette egentlig... små barn små gleder

 

Ah, man må faktisk skrive ordet stuff! Tusen takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...