Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med router i nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Mottok i dag en 3com gatewway router som kostet ca 450kr på PSdata. Jeg har nå koblet til dette (har btw vanlig Chello 512 kb/s):

Power ledning fra router til strømkontakt

TP fra chello-modemet til uplinken i routeren

TP fra pc til router

Når jeg nå skal inn på internett kommer det "siden kan ikke vises" etter ca 10-15 sekunders venting.

Har lite erfaring med routere og da jeg spurte her inne var det noen som sa at alle "gateway"-routere kunne dele opp Chello-internett. Hva er galt? Activityen på chello-modemet blinker kun når jeg kobler direkte fra modem til pc, ikke når jeg kobler via routeren.

Hva er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd noe så enkelt som å kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling? Prøv deg frem...mitt nettverk er rart :shrug: - det funker kun på "vanlig" nettverk og internett hvis man velger "Denne maskinen tilhører et nettverk uten internettilkobling" ...heh...

Er en router det riktige å bruke? Har ikek mye peil på dette enda, men en router, switch og HUB har jo forskjellige virkemåter....og hører henholdsvis hjemme i forskjellige typer nettverk(?) Correct me if i'm wrong..

Skrevet

kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling?

Hva mener du?

Hvordan skal jeg prøve meg frem?

Skrevet
Hei. Mottok i dag en 3com gatewway router som kostet ca 450kr på PSdata. Jeg har nå koblet til dette (har btw vanlig Chello 512 kb/s):

Power ledning fra router til strømkontakt

TP fra chello-modemet til uplinken i routeren

TP fra pc til router

Når jeg nå skal inn på internett kommer det "siden kan ikke vises" etter ca 10-15 sekunders venting.

Hva er problemet?

Noen kabelnett binder MAC-adressen opp mot IP-en og du kan prøve og frigjøre IP-adressen på maskinen og deretter plugge routeren opp mot nett.

Skrevet
Hvordan frigir jeg ip-adressen i XP? Når jeg hadde 98 var det bare til å skrive "winipcfg" i kjør, men nå da?

ipconfig /release fra kommandolinja.

Skrevet

Krysset eller ikke mellom modem og router WAN ? Og hva sier bruksanvisningen .. Det kan muligens være her eller configurering av routeren som mikser det til ...

Skrevet
kjøre veiviser for nettverksinstallasjon og internett-tilkobling?

Hva mener du?

Hvordan skal jeg prøve meg frem?

Start --> programmer --> Tilbehør --> Kommunikasjon --> Veiviser for nettverksinstallajon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...