Gå til innhold

Hva slags arkitekturstil liker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg kan for så vidt trives godt en helg i et britisk coutnry house, Amsterdams gater eller klassisismen rundt Opernplatz i Wien, men kunne aldri tenke meg å bygge slikt selv. Har så smått begynt å vurdere å få bygget et hus, kommer til å lande på noe ganske annet.

 

Poesien i Terje Moes kube er kul, men jeg vil nok ha et litt annet komfortnivå; uansett vil jeg ha noe med et organisk forhold til omgivelsene. «The Edge House» er tildels inne på noe, men kanskje et par hakk mer eksibisjonistisk enn jeg føler for.

 

edgehouse19-e1265981196693.jpg?w=640&h=594

 

Ser for meg at jeg ender med mur eller betong, én etasje, hele veggen i «utsiktsretningen» (forhåpentligvis mot vannet) dekket med vinduer – inngang, bad og soverom i bakkant, ellers er alt ett stort værelse. Enkle, ærlige materialer på alle flater. Minimal møblering. Om det passer slik kan det gjerne være to halve etasjer for en delvis soneinndeling og overgang til uteområde. Får se hva slags tomt som lar seg spore opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Trolleholm slott:

 

dscn6786_17057538.jpg

 

Funfact: Godseieren hadde et relativt stort crush på min mor i sin tid, men siden min mor på det tidspunktet allerede var gift med min far, så ble det derfor ingenting av den forelskelsen. Hadde ikke min mor vært gift, så er det en viss sannsynlighet for at dette slottet kunne vært mitt hjem i dag. ;)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...