Gå til innhold

Guide til morsomme og koselige filmer


Anbefalte innlegg

Er du ute etter morsomme og koselige filmer? Er du ute etter å ha en god følelse etter å ha sett en film? Ja da har du kommet til korrekt tråd, eller en guide som jeg liker å kalle det. Jeg har samlet en liten liste over veldig hjertevarmende filmer, dere kan ta det som anbefalinger fra undertegnede.

 

smiley1.jpg

 

Höstsonaten (1978)

500full.jpg

En film fra mester regissøren Ingmar Bergman, mest kjent med morsomme filmer som Persona, eller Vargtimmen. Men synes denne filmen er den mest koselige han har. En film om en mor og datter, og deres herlige forhold. Anbefales på det sterkeste!

Scener ur ett äktenskap (1973)

 

500full.jpg

Kunne ikke dy meg, må ha en Bergman film til. Dette er en film om forholdet imellom en mann og en kone, selvsagt går det litt opp og ned i forholdet, men for det meste så har dem det gøy og koser seg. En skikkelig hjertevarmer!

Go, Go Second Time Virgin (1969)

 

500full.jpg

Ikke verdens mest anerkjente film akkurat, derfor føler jeg at jeg må få denne filmen ut til folket. Igjen, en film om forholdet imellom 2 personer, kan minnes litt om Karlsson på taket egentlig, mtp at hele filmen så også utspiller seg på ett tak.

Dancer in the Dark (2000)

 

500full.jpg

Muligens du har hørt mye om denne ifra før, alt du har hørt er feil, dette er helt motsatt enn hjerteskjærende, dette er så varmt som det går ann å bli. En film om en mor som prøve å ta hånd om sin sønn, hun vil hans beste, og skal ikke legge skjul på at det beste er noe han får. Hehe, kos dere.

Biutiful (2010)

 

500full.jpg

Ta med mor, ta med kone, ja ta med hele familien, fordi dette er virkelig en film for hele alle sammen! Morsom liten historie om en mann og hans familie, anbefales på det sterkeste.

 

 

 

Idi I Smotri (1985)

 

500full.jpg

 

 

Hvem har sagt at krig ikke kan være morsomt? En hysterisk film om andre verdenskrig og hvordan folk kommer i morsomme men uheldige situasjoner.

 

Revolutionary Road (2008)

 

500full.jpg

En stemningriks film om mann, kone og deres barn. Situasjoner som er hysteriske til tider, og artige småe biroller som titter inn. Løp og kjøp!

Requiem for a Dream (2000)

 

500full.jpg

Slapstick komedie fra forskjellige liv. Kvinnen på bildet for.eks forelsker seg helt i mat, kommer på gameshow og vinner den store drømmen.

 

 

Breaking the Waves (1996)

 

500full.jpg

Ett par gifter seg, og absolutt alt går etter planen.

Leaving Las Vegas (1995)

 

500full.jpg

Kan minnes om Office Space; en mann blir lei jobb livet, slutter helt og flytter til Las Vegas. Gambler, vinner mye penger, og får alle damene. Kanskje ikke hysterisk morsomt, men jeg ihvertfall humret en god mengde. Kos deg

:D

Manderlay (2005)

 

500full.jpg

Grace forviller seg til en landsby hvor ikke alt er som det skal. Hilarity ensues!

Mysterious Skin (2004)

 

500full.jpg

En ung gutt blir god venn med en artig voksen mann, hvor dem da utvikler ett fantastisk vennskap. Se gjerne med din nærmeste.

smile.gif

Lilya Forever (2002)

 

500full.jpg

Film om vennskap og livets herlige gleder. Filmen beviser at en gode venner kan gi deg mye. Blir varm i sjelen bare å tenke på filmen.

Magnolia (1999)

 

500full.jpg

En helsprø film med regnende frosker og artige gameshow. Trenger jeg å si mer?

Possession (1981)

 

500full.jpg

Tilslutt en romantisk psykologisk komedie med forvirringer, forvekslinger og forelskelser. Veldig god lørdagsunderholdning.

 

 

Nå har dere fått en håndfull med herlige og forfriskende filmer. Bare å plukke i vei. Om dere blir tørste for mer, så har vi også filmer som:

  • Ikiru (1952)
  • Irreversible (2002)
  • The Sacrifice (1986)
  • The Free Will (2006)
  • The Banishment (2007)
  • The Wayward Cloud (2005)
  • Goodbye, Dragon Inn (2003)
  • Grave of the Fireflies (1988)
  • The White Ribbon (2009)
  • Dogville (2003)
  • Antichrist (2009)
  • The Plague Dogs (1982)
  • The Thin Red Line (1998)
  • The River (1997)
  • The Return (2003)
  • I Don't Want to Sleep Alone (2006)
  • Benny's Video (1992)
  • Funny Games (1997)
  • Stalker (1979)
  • The Piano Teacher (2001)
  • Werckmeister Harmonies (2000)
  • Seconds (1966)

smiley1.jpg

Endret av BadSmile
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ikke dedikerer mer oppmerksomhet til Irreversible er meg et mysterium. En såpass hyggelig film om et parforhold som, på tross av en haltende start, bare blir bedre og bedre, er absolutt en verdig kandidat for ethvert par som søker litt armkrokskos.

Endret av Dr. Van Nostrand
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Usj, aldri vært noe fan av morsomme og koselige filmer. Magnolia og Requiem for a Dream er riktignok unntakene.

 

Idi I Smotri må være det verste. Klarte bare 10-15 minutt om gangen, og gav opp etter hvert. Grufullt kjedelig, uansett hvor koselig.

 

Har lenge vært interessert i Funny Games (1997), men ble mer skeptisk når jeg fant den her ^^

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Noen koselige dokumentarer:

 

Dear Zachary (2008)

- Hyggelig film om nestekjærlighet!

 

The Cove (2009)

- søte delfiner!

 

Earthlings (2005)

- Enda flere søte dyr! For hele familien!

 

Night and Fog (1955)

- Gammel fin kortfilm om noe folk på en camp, morsom!

 

Titicut Follies (1967)

- Sjarmerende folk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Film innrettet mot kos er nok ikke helt min ting heller. I hvert fall ikke i klassisk forstand. Det er veldig mange filmer jeg ser for kos. Men de er ikke klassiske kosefilmer. Ringenes Herre, for eksempel. Men det er alltid et par unntak. Groundhog Day og Fire bryllup og en gravferd bør vel nevnes. Romantiske komedier, men klassikere likevel.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...