Gå til innhold

Filer som blir skadet/ødelagt av seg selv


Anbefalte innlegg

Jeg løt maskinen stå på da jeg skulle ut en tur. Da jeg kom tilbake, var det flust med error-messages på skjermen, bla. av det lite hyggelige slaget "C:/?????" er skadet/ødelagt, kjør chkdsk", og at diverse ting i system32 var skadet/ødelagt. Prøvde å kjøre chkdsk, men fikk da beskjeden:

C:WINNTsystem32;.;C:System32;C:WINNTsystem;C:

WINNT;C:WINNTsystem32;C:WINNT;C:WINNTSystem32Wbem

mangler.

 

Dette har skjedd før, fikset det da med en format C:, men er lite lysten på å gjøre dette igjen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør vel prøve å finne årsaken til problemet.

Oppdater antivirusen din, og kjør scandisk eller andre programmer som kontrollerer HD. Om disken er av nyere dato så kan du fx laste ned SpeedFan som har god støtte for S.M.A.R.T. og viser Disk Health.

Sjekk at alle drivere er ok og om du mangler noen kritiske patcher. Kanskje kjøre AdAware e.l. og?

Lenke til kommentar

Har oppdatert antivirusen (fant ingenting), kjørt ad-aware (fant ingenting) har det siste av patcher etc. HD er forresten en WD 180 GB SE. Laster ned det programmet fra WD's side for å sjekke den nå.

 

Edit: Fikk feilen "C: skadet/uleselig, kjør chkdsk"

Må vel nevne at sist gang jeg fikk dette problemet og rebootet maskina gikk det ikke å reboote, men den funker så lenge jeg har den på.

 

Edit nr 2: Prøvde nettopp å kjøre kalkulatoren i Win2k. Fikk da beskjeden "Calc.exe (eller noe i den duren) er skadet/uleselig, kjør chkdsk" trykket da ok, og etter det spratt kalkulatoren opp, og funket helt som normalt. Er det bare meg som finner dette noe merkelig? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...