Gå til innhold

Ikke bestill fra Amentio om det står at varen er på leverandørlager


Anbefalte innlegg

Til overskrifta på denne tråden har jeg ett ord: O RLY

 

 

Hehe. Jeg var faktisk ikke klar over at dette var et såpass omfattende problem som det tydeligvis er.

Jeg har ofte handlet hos Datakjeden og det var aldri problemer tidligere. Likte de svært godt når de var under Komplett.

Men etter at Amentio tok over så går det tydeligvis nedover. :(

 

Min bestilling på et kabinett står fremdeles forresten som åpen. Selv om det fremdeles står at de har 20+ på leverandørlager. På leveringsdato står det i rødt: 14.02.2011. Altså 9 dager siden. Rødt betyr selvsagt "usikker dato", og det kan jeg forstå......

 

 

Her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Kan fortsatt ta flere uker før du får kabinettet ditt, men lykke til! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte lydkort Asus Xonar Essence STX og Plextor Blu-Ray brenner 950SA

25.01 Etter over fire ukers ventetid mottok jeg pakka idag.

Vel hjemme åpnet jeg esken og så at forseglingen på esken til lydkortet

var revet opp. Flapsen som lukker esken hang og slag. REVET OPP!

Forseglingen var brutt! Inni boksen var posen til en ledning også revet opp.

Nå vet jeg ikke om noe mangler engang. Gir ingen trygghetsfølelse akkurat.

Dette har ikke skjedd i postgang da esken det kom i var helt intakt.

Amentio virker etter min mening helt useriøse,

1 måneds ventetid for å motta en vare som er åpnet.

Det har aldri skjedd meg før.

 

Siste gang jeg handler hos Amentio.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en laptop hos dem som kort tid siden men forstod raskt at dette var en særdeles useriøs bedrift.

Jeg var innom deres butikk i Stavanger for å sjekke litt ut da jeg hadde bestillt med levering til butikk.

Da jeg spurte om varen var i rute fikk jeg til svar: "...hmmm, det var rart. varen står som på lager. Og samtidig som i bestilling??"

 

Etter dette fikk jeg en dårlig følelse i magen, så jeg avbestillte hele dritten.

 

Og nå etter jeg har lest denne tråden fikk jeg på ny dårlig følelse i magen. Må logge meg inn i nettbanken å sjekke om jeg faktisk har fått pengene tilbake som jeg forhåndsbetalte for varen.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en laptop hos dem som kort tid siden men forstod raskt at dette var en særdeles useriøs bedrift.

Jeg var innom deres butikk i Stavanger for å sjekke litt ut da jeg hadde bestillt med levering til butikk.

Da jeg spurte om varen var i rute fikk jeg til svar: "...hmmm, det var rart. varen står som på lager. Og samtidig som i bestilling??"

 

Etter dette fikk jeg en dårlig følelse i magen, så jeg avbestillte hele dritten.

 

Og nå etter jeg har lest denne tråden fikk jeg på ny dårlig følelse i magen. Må logge meg inn i nettbanken å sjekke om jeg faktisk har fått pengene tilbake som jeg forhåndsbetalte for varen.

 

Tok ca 14 dager fra jeg avbestilte til pengene var tilbake på konto.

Tror Amentio graver sin egen grav slik de driver butikken[e] nå.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en laptop hos dem som kort tid siden men forstod raskt at dette var en særdeles useriøs bedrift.

Jeg var innom deres butikk i Stavanger for å sjekke litt ut da jeg hadde bestillt med levering til butikk.

Da jeg spurte om varen var i rute fikk jeg til svar: "...hmmm, det var rart. varen står som på lager. Og samtidig som i bestilling??"

 

Etter dette fikk jeg en dårlig følelse i magen, så jeg avbestillte hele dritten.

 

Og nå etter jeg har lest denne tråden fikk jeg på ny dårlig følelse i magen. Må logge meg inn i nettbanken å sjekke om jeg faktisk har fått pengene tilbake som jeg forhåndsbetalte for varen.

 

Tok ca 14 dager fra jeg avbestilte til pengene var tilbake på konto.

Tror Amentio graver sin egen grav slik de driver butikken[e] nå.

 

 

Har sjekket, og jeg har IKKE fått noe tilbake enda.

En annen ting jeg glemte å ta med var at når jeg var i butikken deres forundret jeg meg over hvorfor det nesten ikke var varer i selve butikken. Jeg tenkte det så ut som at det var opphørssalg eller noe der. Hjalp ikke akkurat på magefølelsen det nei.

 

Godt å vite at da har fått pengene igjen. Så slipper jeg å bekymre meg over det.

Lenke til kommentar

Har bestilt varer tidligere hos Amentio. En i januar og en på slutten av fjoråret. Opplevde ikke noe problemer der. Men nå opplever jeg visst problemer med en vare jeg bestilte i februar. Er inni den 3.uka nå og etter å ha lest tråden her, vil jeg helst kanselere kjøpet. Men når selv det å få tilbakebetalt kan ta 14 dager, begynner jeg å bli bekymret.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg glemte å ta med var at når jeg var i butikken deres forundret jeg meg over hvorfor det nesten ikke var varer i selve butikken. Jeg tenkte det så ut som at det var opphørssalg eller noe der. Hjalp ikke akkurat på magefølelsen det nei.

 

Var innom butikken på Laksevåg i Bergen på fredag, den også var nesten helt tom.

Lenke til kommentar

Har bestilt varer for 8k, bare harddisken har ankommet tromsø som tok 1 dag. Hvis jeg avbestiller hvor mye må jeg betale da? Alt det andre har sånn rød skrift på amentio sin ordrestatistikk eller hva det nå enn heter. (forstår meg ikke på det blå, grønn og rød skrift der) sorry for dårlig formulert.

Lenke til kommentar
Bestillte den 31 januar et nytt kabinett fra Amentio. Det sta at det skulle være "20+" på leverandørlager. I dag er det 21 februar og når jeg logger meg på Amentio sine sider står bestillingen min fremdeles som åpen.

 

Jeg prøver så godt jeg kan å unngå å kjøpe varer fra "Leverandørlager" uansett hvilken butikk jeg handler i.

 

Akkurat når det gjelder Amentio, så er det ikke så lenge siden de begynte å skille på eget lager og leverandørlager, og dette er i hvert fall en massiv forbedring fra tidligere. Tidligere kunne du risikere at det de hadde oppgitt som lagerbeholdning, egentlig var leverandørens lager. Jeg opplevde også at det de oppga som "bekreftet leveringsdato" ble forskjøvet med ett døgn hver dag ved midnatt.

 

Jeg har også opplevd at Datakjeden har operert med fiktiv lagerbeholdning. Jeg bestilte noen harddisker på tilbud, og da jeg la inn bestillingen stod det fremdeles at de hadde disker på lager. Men, det tok allikevel to uker før de sendte dem. Det i seg selv er for så vidt ikke så ille, men lagerbeholdning i butikk på disse diskene gikk fra 0 til 100+ to ganger i uka, uten at de sendte noen disker til meg. Det tolker jeg som at de bevisst feilopplyser om lagerbeholdning, for å lure kunder som helst ikke vil vente, til å legge inn bestilling.

 

Begge disse erfaringene var fra før Amentio og Datakjeden slo seg sammen, så jeg håper og tror de har skjerpet seg i det siste. Men det eneste jeg kjøper fra Amentio nå er de som er på lager i lokal butikk, så jeg kan bestille på web og hente i butikk.

Lenke til kommentar

Det er jeg i ferd med å finne ut. Bestilte deler og lot meg lure av "leverndørlager".

Gikk over 2 uker, så ble jeg drit lei, ga beskjed om at jeg vil benytte angrerett og bestilte på komplett isteden. Der tok det 2 dager siden jeg betile før helga, så hadde jeg tinga mine.

 

Når er det styr igjen for de må gi beskjed til hver enkelt butikk som skulle sende meg varene at de ikke skal sende dem likevel. Siden dette kan gjøres så enkelt som via et par korte telefonsamtaler, tar det sikkert nye to uker før jeg får tilake pengene, da de ser ut til å være fan av ræva service.

 

Kriminelt ræva faktisk!

Lenke til kommentar

Les kommentarene om nettbutikken både på Prisguide og Prisjakt.

Etterpå betaler du med Visa/mastercard, da er det enklere å forholde seg til de hvis sendingen ikke kommer/du avbestiller.

De skal heller ikke trekke penger før varer sendes, også dette kan taes direkte med kortleverandør, noe som er vesentlig raskere/enklere enn kundeservices til Amentio.

De er billigst, men hvis det tar så lang tid at varen har sunket tilsvarende i pris før du får den, så faller mye av vitsen bort med å bruke de.

Lenke til kommentar

Amentio fører varer som de ikke kan levere, de har de kun i sitt "sortiment" for å late som de er billigst på prisguide og prisjakt. De var frekk nok til å sette ned prisen på en vare jeg ventet 3-4 uker på før jeg ble tvunget til å avbestille. De setter ned prisen på en vare de ikke kan levere bare p.g.a en annen butikk har satt ned prisen. Tid er penger....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...