Gå til innhold

IRC-kanal for brukerne av linuxforumet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er vi hyggelige. Ikke noe RTFM her ihvertfall.

Du er jo kanalens Windows-helpdesk sim.

 

Hyggelige?

 

(20:35:18) (sheed): moesen er utrolig

(20:35:32) (sheed): han burde hengt på #linux-med-teskje

(20:35:34) (chop): moesen?

(20:35:37) (chop): hehe

(20:35:49) (Nichotin): han tøffen som aldri hadde sett screenshots engang?

(20:38:17) (DummeGaas): er moesen en rakettforsker på forumet?

 

Vel, hyggelig på den måten at vi svarer på spørsmål uten å si STFW eller RTFM alt for mye.

 

En annen ting: #Hw.no/linux har ingenting med forumet å gjøre. Jeg kan si hva jeg vil der. Om jeg hadde sagt mine meninger om enkelte personer på samme måte som jeg gjør på #hw.no/linux her på forumet hadde jeg i minste fall fått en solid advarsel. Eller for å si det på en annen måte: Hva vi sier på kanalen har moderatorer ingenting med å gjøre.

 

(Moderatorer: Jeg vet og respekterer det at dere styrer forumet, og det at å poste her er et privilegium, ikke en rettighet.)

Lenke til kommentar

Hmm, enig med deg der DummeGaas. Kanalen har ingenting med forumet å gjøre, egentlig. Men man skal passe litt på hva en sier. Litt kjipt å få dritt slengt rett i trynet på en uansett om det er på forumet eller på irc. Litt bedre om en tar kontakt personlig PM eller /msg og snakker med fyren heller.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er vi hyggelige. Ikke noe RTFM her ihvertfall.

Du er jo kanalens Windows-helpdesk sim.

 

Hyggelige?

 

(20:35:18) (sheed): moesen er utrolig

(20:35:32) (sheed): han burde hengt på #linux-med-teskje

(20:35:34) (chop): moesen?

(20:35:37) (chop): hehe

(20:35:49) (Nichotin): han tøffen som aldri hadde sett screenshots engang?

(20:38:17) (DummeGaas): er moesen en rakettforsker på forumet?

Jeg er veldig lei for det moesen, håper virkelig at du forstår at dette ikke er normal oppførsel. Ser ikke ut til at noen skikkelige operatører var inne akuratt da og leste. Selv var jeg Tyskland.

Lenke til kommentar

Kanalen har ingenting med forumet å gjøre som en fysisk enhet, men kanalen er laget av forumet brukere for forumets brukere, men andre ord går det en rød tråd gjennom som knytter dem sammen. Blant annet denne sticky posten som informerer brukerne om at kanalen eksisterer.

 

Jeg synes vi må få utredet noen regler for kanalen snart. Personlig synes jeg baksnakking er forkastelig, og jeg personlig ønsker ikke at kanalen blir brugt til slikt.

 

Seriøsiteten varierer jo med de enkelte brukere, men jeg håper ihvertfall at jeg ikke er stemplet som useriøs.

 

Jeg synes at kanalen til nå har hatt en positiv utvikling siden den ble opprettet, og ønsker å opprettholde denne utviklingen. Har dere noen forslag til forbedring er det bare sende meg eller andre oper'e en msg så kan vi se nærmere på det. Useriøs kritikk er derimot ikke ønskes, og vil få konsekvenser.

 

 

...

Og det med at sim er kanalens windows-helpdesk har ingen av oss noen problemer med. Jeg står fortsatt ved å ha gitt ham dette vervet. Han har blant annet hjulpet meg med å finne programmer til å kjøre i WINE. Skulle det ellers være noe tvil om forståelse mellom sim og meg skyldes det nok intern humor.

Lenke til kommentar
...

Og det med at sim er kanalens windows-helpdesk har ingen av oss noen problemer med. Jeg står fortsatt ved å ha gitt ham dette vervet. Han har blant annet hjulpet meg med å finne programmer til å kjøre i WINE. Skulle det ellers være noe tvil om forståelse mellom sim og meg skyldes det nok intern humor.

 

Begynner snart å bli lei av det vervet :p. Neida, greit det, men føler også at jeg lærer noe mens jeg er der og kan hjelpe folk med _enkle_ ting i linux. Som å pakke opp ting, rename, the usuall liksom :).

 

Føler kanalen har et godt miljø, med noen untak, som nevnt i tidligere poster her.

 

For å kommentere den saken til moesen, så var han faktisk på kanalen, og det er rimelig kjipt å lese slik om seg selv. Men jeg tror vi skal legge denne saken død. Har snakket med han på /msg og tror vi har fått orden i det, eller hva moesen ? ;)

Lenke til kommentar
...

Og det med at sim er kanalens windows-helpdesk har ingen av oss noen problemer med. Jeg står fortsatt ved å ha gitt ham dette vervet. Han har blant annet hjulpet meg med å finne programmer til å kjøre i WINE. Skulle det ellers være noe tvil om forståelse mellom sim og meg skyldes det nok intern humor.

 

Begynner snart å bli lei av det vervet :p. Neida, greit det, men føler også at jeg lærer noe mens jeg er der og kan hjelpe folk med _enkle_ ting i linux. Som å pakke opp ting, rename, the usuall liksom :).

 

Føler kanalen har et godt miljø, med noen untak, som nevnt i tidligere poster her.

 

For å kommentere den saken til moesen, så var han faktisk på kanalen, og det er rimelig kjipt å lese slik om seg selv. Men jeg tror vi skal legge denne saken død. Har snakket med han på /msg og tror vi har fått orden i det, eller hva moesen ? ;)

 

Vel, jeg hadde ingen anelse om at han var der - og jeg sjekket faktisk før jeg skrev noe. Beklager, moesen.

Lenke til kommentar

DummeGaas forklarer hva som skjedde

 

(20:35:18) (sheed): moesen er utrolig

(20:35:32) (sheed): han burde hengt på #linux-med-teskje

(20:35:34) (chop): moesen?

(20:35:37) (chop): hehe

(20:35:49) (Nichotin): han tøffen som aldri hadde sett screenshots engang?

(20:38:17) (DummeGaas): er moesen en rakettforsker på forumet?

 

Noen tar opp dette med moesen. Folk prater litt om moesen. Jeg synes dette er litt slemt, og tar en /names for å se om han er her. Jeg ser ingen ved nicket moesen. Jeg tenker (dette kan dere si inni dere med en teit stemme, hvis det frister) "Jaja, det man ikke vet, har man ikke vondt av". Jeg lurer på hvem moesen er, i og med at det ikke ringer noen bjelle. Jeg spør. Jeg ser på forumet og husker hvem han er. (Teit stemme-tid igjen)"Han var da ikke så ille", tenker jeg. Jeg lar episoden gå.

Lenke til kommentar

Ok, hmm, jeg har snakket med moesen. Og han er vel kommet over det værste sjokket og de 15 timene han gråt i strekk.

 

Neida seriøst. Alle forstår at slik kommer en gang i blant, om man får det rett i trynet føles det ikke spesielt godt. Men jeg vil gjerne at vi legger denne saken død nå, samme hvor mye dere vil diskutere det. Tror moesen godtar (?) de unnkyldningene som er gitt.

 

Så, klarer dere å la denne saken død stille inn ?

Lenke til kommentar

Bah... :p Jeg var da ikke der men folk må da vel ffs ha selvironi? ;)

Jeg blir da herset vilt med grunnet min bruk av mandrake men det skiter da vel jeg i? (Noe som forøvrig er stort sett chop's feil :p(Og nei, jeg liker ikke mdk så godt at det gjør noe. Jeg er bare for dum til å sette opp samba selv, og i mdk funka samba out-of-box. Men i dag skal SuSE inn igjen så får jeg gå imellom samba.conf =/) Nå var kanskje den episoden med moesen litt verre da men.. =/. Folk mente sikkert ikke å komme med usaklige personangrep. ;) Etter hva jeg har erfart er vi på #hw.no/linux en hyggelig gjeng som hjelper folk med alt annent enn win-problemer. (ikke sim da ;) )

 

Det store spørsmålet: Hvem er #hw.no/linux sin BSD-helpdesk? (lurer litt ;) )

Og hvorfor får ikke MarcelSB internett før den 15.? :cry:

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har erfart er vi på #hw.no/linux en hyggelig gjeng som hjelper folk med alt annent enn win-problemer. (ikke sim da ;) )

 

Det store spørsmålet: Hvem er #hw.no/linux sin BSD-helpdesk? (lurer litt ;) )

Og hvorfor får ikke MarcelSB internett før den 15.? :cry:

 

sim hjelper til med det meste han, sålenge det ike dreier seg om altfor avanserte ting. Dessuten er han for tiden ordensmann også.

 

Marcel har flyttet elns så det tar litt tid før adsl'en kommer med på lasset. Stillingen som BSD-helpdesk er for tiden ubesatt.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har erfart er vi på #hw.no/linux en hyggelig gjeng som hjelper folk med alt annent enn win-problemer. (ikke sim da ;) )

 

Det store spørsmålet: Hvem er #hw.no/linux sin BSD-helpdesk? (lurer litt ;) )

Og hvorfor får ikke MarcelSB internett før den 15.? :cry:

 

sim hjelper til med det meste han, sålenge det ike dreier seg om altfor avanserte ting. Dessuten er han for tiden ordensmann også.

 

Marcel har flyttet elns så det tar litt tid før adsl'en kommer med på lasset. Stillingen som BSD-helpdesk er for tiden ubesatt.

Hehe.. var vel en kommentar i grenseland mellom kompliment og grov fornærmelse... ;) Ordensmann? Det at han har fått OP? (så får ikke jeg.. dritt :cry: ) Vet at *SB har flytta, men NGT kan da få ræva i gir? :evil: Men en helpdesk må vi ha. :?

Lenke til kommentar
Kan jo godt hende at IRC-kanalen blir rydda litt opp i når hwlinux.no (aner ikke hva domenet blir) er på plass...
Mye mulig, men vi må for all del _ikke_ gjøre den til en supportkanal. #hw.no/linux bør, og skal, brukes til småprating og spørsmål hvor vi ikke trenger å være grovt seriøse og kicke folk som banner og sånt. :-?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...