Gå til innhold

JEG HAR BESTILT MEG NYTT SKJERMKORT!!


Anbefalte innlegg

jeg har herved bestilt meg nytt skjermkort, MEN jeg har fremdeles tid på meg til å avbestille, jeg har bestilt sapphire radeon 9800 atlantis pro ddr2 kortet koster hele 5091,- så jeg vil at de som svarer skal skrive 3 gode grunner til å avbestille eller omvendt..... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men er enig med CS_eR GøY..

 

hvorfor betale ca 5000 for et kort.når det fins billigere versjoner.

 

du mener:

 

Billigere versjoner som koster halvparten, MEN som er kanskje en 10 del dårligere...

I mine øyne er alt over 10k poeng i 3D mark 01 godt nok til dagens grafiske applikasjoner! Det svarer seg alltid å vente til "det_store_nye" ikke er så HELT nytt lengre...

Lenke til kommentar

Marzo, du har et poeng og det høres fornuftig ut det du sier. Men det er nå moro å være med på galoppen og, selv om det til tider nesten kan sidestilles med renspikka galskap.

 

Min erfaring er : bytt mye og bytt ofte. Selg videre og fordel dermed utgiftene over tid - kontinuerlig. På den måten er man alltid med i loopen, om enn ikke i "elitedivisjon" men i alle fall nivået like under. Det er ganske moro det og, men det blir fort en liten nedtur å bytte HK, RAM og CPU hver 3. mnd. Særlig når en bare oppnår en ytelsesforbedring på 300 poeng i 01SE, ettersom det er GPU som er flaskehalsen ....

Lenke til kommentar

Hehe, jeg skal ikke nekte for at jeg havner under samme kategorien som deg.

Tanken på hvor mye det har kostet meg oppover er skremmende. :o

Men jeg vil ikke oppfordre andre til å begynne med slikt uten sjikkelig peiling på hva man holder på med osv... Ikke at jeg skal undervurdere "x-convict" :wink:

Og tanken har slått meg, var det virkelig verdt de ekstra tusenlappene? 8)

Lenke til kommentar

1. Kortet koster jo like mye som vapochill. Sikker på at du hadde fått bedre ytelse med Vapoen.

2. Kjøp 9700Pro og spar ca 2200,- Du får ganske bra og mye Ram for det. Ser du har et lite :( bak rammene dine.

3. Du kan ta deg 1 uke/ 14 dager i syden til vinteren :) isteden.

4. Legg pengen vekk og spar opp til neste generasjon cpu/gpu.

 

Det er dine penger. Kjøper du kortet blir du nok fornøyd, så lykke til :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
peilingen er ikke akkurat det jeg sliter mest med, har spart i 2mnd til en ny gpu.... men jeg tror jeg går for en billigere en.... takker for alle svar:)

 

Det er nok peilingen du sliter mest med.

Hvorfor har du bestillt ny vpu ettersom at du har spart til ny gpu??? :lol:

Lenke til kommentar

kjøp det du har råd til!

hvis du har spart lenge til kortet så fortjener du jo det!

Men har du spart lenge så har du sannsynligvis ikke fast inntekt!?

Kjøp Radeon 9500 PRO og overklokk det til 9700. Da de er stort sett identiske. Radeon 9700 er jo også et godt valg.

med det oppsettet du har så tror jeg uansett at jeg ville valgt å følge rådet til en som skrev her tidligere.

 

Kjøp R9700 og bruk resten av penga på RAM!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...