Gå til innhold

Hahnel Combi TF


Anbefalte innlegg

Hahnel Combi TF radiotrigger til Canon... Ser den ligger på under tusenlappen hos FV

 

Noen som har erfaring med denne ? Ca halve prisen av Canon sin trigger. Har en 580 EX II.

Har lurt på evt å kjøpe en 580 II til og bruke de som master/slave blits. Men Den er jo ganske tung å ha på kameraet hele tiden når man er ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe erfaring med akkurat Hahnel Combi TF, men har nylig kjøpt en Hahnel Giga T pro. Hvis Hahnel Combi TF er like skjør "plastic fantastic" som Hahnel Giga T pro så hadde jeg vært veldig skeptisk til å putte en blits på toppen av den delen som har blits sko.

 

Til den prisen så burde den vært veldig mer solid bygget. Så sjekk kvaliteten og alternativer før du kjøper er mitt råd. Skal jeg i fremtiden ha flere fjernutløsere så tror jeg at jeg prøver å finne noe annet.

 

 

Lenke til kommentar

Takker for gode svar. Phottix Atlas er jo dyr, over 2000kr hvertfall inkl kabel. Men den kan kanskje trigge studioblitsene mine også. Isåfall er den verdt det.

Hadde håpet å finne en billigløsning helst i norsk nettbutikk for å trigge 580 eksternt. men ser ut som man må litt opp i pris.

Lenke til kommentar

Foretrekker å kjøpe ting fra norske nettbutikker siden jeg er litt utålmodig :)

Så tenkte å gå for ett par Phottix Atlas fra FV. Har googlet litt og det virker som de er godt likt.

Men hvordan feste den til ett vanlig kamerastativ som jeg allerede har ett par stykker av ?

Noen som ved hva adapter heter og hvor man får kjøpt ?

( helst igjen i norge )

Lenke til kommentar

Jeg har denne og er godt fornøyd i forhold til pris. Rekkevidden er god, tar lite plass, god batteritid, lett å bruke. MEN du vil likevel savne ETTL og muligheten til raske forandringer i kamera så sant du ikke jobber med objekter som er i liten bevegelse. Du får heller ikke timelaps som kan være spennende å bruke.

 

IR til canon koster ca 2000kr og fungerer som master. Denne tar liten plass, er effektiv men krever rett linje eller noe å reflektere fra. Jeg hadde vurdert denne, så har du mer å vokse på og som du kan bruke i fremtiden. Ellers kan du som du sier kjøpe en flash til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...