Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Dersom noen klarer å ripe opp skjermen kan dette kanskje være feil på det gitte eksemplaret. Dersom de reklamerer at skjermen er ripesikker burde det da gå på garantien/reklamasjonen..

 

Husker det også var snakk om dette for Samsung Omnia HD som også hadde gorilla glass. Etter nesten 2 år med den mobiltelefonen fikk jeg aldri en eneste ripe i skjermen. Den tålte til og med en håndfull fall i gulvet uten noen skader på skjermen(omtrent en halvmeter fallhøyde).

 

Ja dette høres rett og slett for dårlig ut syns jeg. Hadde selv Omnia. Den overlevde det utroligste uten en eneste ripe i glasset. Etter to år hadde jeg kun noen får riper i hjørnene. (plastikk) Og da mistet jeg den blant annet ut av en lastebil i ca 20-30 km/t :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

har lagt ved bilder av skaden. Det som er irriterende er at det synes kun når det er mye fett på skjermen... tørker jeg av med en brilleklut så er det nært til usynlig, med mindre jeg har blitz på...

 

vet ikke om jeg orker å sende den til norge...

 

 

Det der ser ikke ut som riper i glasset. Det ser mer ut som du har greid å skrape vekk det fettavstøtende laget som er på skjermen, selvfølgelig kjedelig det og.

Lenke til kommentar

Har et utrolig teit problem med denne tlf. Høyttaler er alltid på når jeg ringer ut, eller mottar et anrop. Må slå den av manuelt hver gang. Har leita rundt i settings, men ikke funnet ut av dette. Noen tips?

 

Utrolig fornøyd med tlf bortsett fra dette:)

Har samme problem og finner ikke ut av det. Gi lyd om du finner ut av det da.

Lenke til kommentar

Har et utrolig teit problem med denne tlf. Høyttaler er alltid på når jeg ringer ut, eller mottar et anrop. Må slå den av manuelt hver gang. Har leita rundt i settings, men ikke funnet ut av dette. Noen tips?

 

Utrolig fornøyd med tlf bortsett fra dette:)

Har samme problem og finner ikke ut av det. Gi lyd om du finner ut av det da.

 

Tror jeg ville tatt en titt på programmer dere har innstallert. Har dere f.eks. lagt inn og brukt et samtaleopptaksprogram? Her kan man ofte definere at alle samtaler skal gå rett til høytaler på innkommende og utgående samtaler.

Lenke til kommentar

Har et utrolig teit problem med denne tlf. Høyttaler er alltid på når jeg ringer ut, eller mottar et anrop. Må slå den av manuelt hver gang. Har leita rundt i settings, men ikke funnet ut av dette. Noen tips?

 

Utrolig fornøyd med tlf bortsett fra dette:)

 

Jeg hadde samme problem selv en periode, men det løste seg ved at jeg slo av mobilen, tok ut batteriet og ventet noen sekunder før jeg satte det inn og startet igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn WidgetLocker slik at jeg får en låse skjerm med forskjellige funksjoner og widgets. Men når jeg låser opp telefonen med denne kommer jeg rett over på den låse skjermen som følger med telefonen hvor man må dra det bildet ut av skjermen. Hvordan blir jeg kvitt dette?

Lenke til kommentar

Hvor mye batteri går hos dere andre her nå?

Og da mener jeg fra dere står opp til dere legger dere,

og ikke standby tiden om natta.

 

Med flittig bruk bruker jeg 7-8 timer.

Angry birds tar veldig mye til meg,og skjermen.

 

Skjerm på kanskje 2-3 timer.

Lenke til kommentar

Min har vært på i 22 timer nå. Blandet bruk med wifi på hele tiden. Guttungen lånte den og spilte vel i ca 1 time i går kveld. 3 mail kontoer som syncer mail en gang pr time. (ca 100-150 mail i døgnet) Har fortsatt 36% batteri igjen. Alt forandret seg når jeg kastet ut D-link routeren min i går :) Fra å være halvfornøyd med telefonen er jeg nå strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar

Min har vært på i 22 timer nå. Blandet bruk med wifi på hele tiden. Guttungen lånte den og spilte vel i ca 1 time i går kveld. 3 mail kontoer som syncer mail en gang pr time. (ca 100-150 mail i døgnet) Har fortsatt 36% batteri igjen. Alt forandret seg når jeg kastet ut D-link routeren min i går :) Fra å være halvfornøyd med telefonen er jeg nå strålende fornøyd :)

Ikke verst!

Min brukte kun 3% i løpet av natta da den bare lå der..Men fra jeg står opp til jeg legger meg er en annen sak.Om jeg fikler i menyene kan batteriet gå ned 1% på 2-3 minutter og spilling suger strømmen ut.

 

Har hørt om D-link problemene.Men gjelder det kun D-link?

Jeg har linksys...

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Lurer på om det er noen andre som har samme problem som meg. Jeg sliter med å få sendt MMS fra telefonen.

 

Jeg har NwN som operatør, har sjekket APN-innstillinger, fjernet de, lagt de inn manuelt, slettet med APN Backup & Restore og så lagt inn manuelt igjen, og tilbakesatt til fabrikkstandard (har forøvrig firmware via Odin, og rootet den - men dette problemet oppstod før dette). Jeg har seff restartet telefonen ved hver endring jeg har gjort.

 

Uansett hva som skjer når jeg oppretter en MMS melding, så trigger den datatrafikk med en gang - og så er det dødt. Har vært i kontakt med NwN, men de hadde ittno tips.

 

For morro skyld installerte jeg GO SMS Pro og forsøkte å sende derfra.. Da fungerte det, som Ace Ventura sa, "Like a glove".

 

Videresendte samme melding som jeg da hadde fått sendt via GO SMS Pro fra innlagt meldingssystem i Galazyen, fungerer ikke i det hele tatt..

 

Noen som har noe tips og triks for å få dette til å fungere?

 

 

/Escariot

Lenke til kommentar

Min har vært på i 22 timer nå. Blandet bruk med wifi på hele tiden. Guttungen lånte den og spilte vel i ca 1 time i går kveld. 3 mail kontoer som syncer mail en gang pr time. (ca 100-150 mail i døgnet) Har fortsatt 36% batteri igjen. Alt forandret seg når jeg kastet ut D-link routeren min i går :) Fra å være halvfornøyd med telefonen er jeg nå strålende fornøyd :)

Ikke verst!

Min brukte kun 3% i løpet av natta da den bare lå der..Men fra jeg står opp til jeg legger meg er en annen sak.Om jeg fikler i menyene kan batteriet gå ned 1% på 2-3 minutter og spilling suger strømmen ut.

 

Har hørt om D-link problemene.Men gjelder det kun D-link?

Jeg har linksys...

 

Jeg kan skrive under på D-link batteri problemet. Linksys hos mine foreldre funker knall, modell E2000. Over natta med trådløst mot D-link; tom for strøm, var 35% når jeg la meg. Med Linksys'n gikk det ned 1% over natta. Noe er råttent med D-link, jeg mistenker at den sender mye unødvendig forespørsler til og fra enhetene tilkoblet. Jeg har fiklet mye med innstillingene på denne (DIR-635) uten hell.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke innstillinger som må stå på for å få til internett? Har mobildata og pakkedata slått på, i tillegg til tastelåsknappen slått på.. Men får fortsatt ikke koblet til nettet.. Har tele2.. Fler som har?

 

Jeg har ikke Tele2, men tipper det er samme som NwN. Du må slå på Roaming for å få det til. Litt kjipt om du drar utenlands og glemmer å slå Roaming av - men litt utfordringer må man jo ha i livet..

 

/Escariot

Lenke til kommentar

Har et utrolig teit problem med denne tlf. Høyttaler er alltid på når jeg ringer ut, eller mottar et anrop. Må slå den av manuelt hver gang. Har leita rundt i settings, men ikke funnet ut av dette. Noen tips?

 

Utrolig fornøyd med tlf bortsett fra dette:)

 

Jeg hadde samme problem selv en periode, men det løste seg ved at jeg slo av mobilen, tok ut batteriet og ventet noen sekunder før jeg satte det inn og startet igjen.

Måtte gjøre det samme selv. Dette må være en bug. Andre bugs er at lysstyrken går opp en ned hele tiden på skjermen. I tillegg fungerer ikke WiFi på den ene av min to WiFi rutere. Og høyttalende telefonsamtaler er hakkete, på Galaxy 1 var dette helt strøkent. Og hvorfor har de designet telefonen slik at den hviler på linsen til kamera???? Lydstyrken på høyttaler og 3.5mm utgang var også bedre på Galaxy1. Ellers er telefonen helt rå:-)

Lenke til kommentar

Kva er vitsen med invisble shield på ein skjerm som er ripesikker?

 

Jeg har fått ripe i min selv om jeg har vært utolig forsiktig. Jeg vet ikke hva ripen kom i fra, men 3 riper på 1 cm rett ved siden av hverandre ble det.

Samme her.. Dette glasset er langt fra ripesikkert.

Glasset på min 3gs virker mye mer robust enn de greiene her.

Tok par dager hos meg før det ble flere riper tiltross for at jeg også var utrolig forsiktig med den.

Lenke til kommentar

En annen bug et at skjermen slår seg av og på hele tiden under høyttalende annrop. Jeg vil at skjermen skal være på hele tiden under høyttalende bruk. Noen ganger kommer det også lyd på telefonen akkurat som noen ringer og funksjonen samtale venter brukes, men ingen info om at noen ringer kommer opp.

Lenke til kommentar

Min har vært på i 22 timer nå. Blandet bruk med wifi på hele tiden. Guttungen lånte den og spilte vel i ca 1 time i går kveld. 3 mail kontoer som syncer mail en gang pr time. (ca 100-150 mail i døgnet) Har fortsatt 36% batteri igjen. Alt forandret seg når jeg kastet ut D-link routeren min i går :) Fra å være halvfornøyd med telefonen er jeg nå strålende fornøyd :)

Ikke verst!

Min brukte kun 3% i løpet av natta da den bare lå der..Men fra jeg står opp til jeg legger meg er en annen sak.Om jeg fikler i menyene kan batteriet gå ned 1% på 2-3 minutter og spilling suger strømmen ut.

 

Har hørt om D-link problemene.Men gjelder det kun D-link?

Jeg har linksys...

 

Jeg kan skrive under på D-link batteri problemet. Linksys hos mine foreldre funker knall, modell E2000. Over natta med trådløst mot D-link; tom for strøm, var 35% når jeg la meg. Med Linksys'n gikk det ned 1% over natta. Noe er råttent med D-link, jeg mistenker at den sender mye unødvendig forespørsler til og fra enhetene tilkoblet. Jeg har fiklet mye med innstillingene på denne (DIR-635) uten hell.

Har du rootet den?Og fryst apps?

 

Lurer på å roote den,kun for å få fryst apps.

Lenke til kommentar

Har et utrolig teit problem med denne tlf. Høyttaler er alltid på når jeg ringer ut, eller mottar et anrop. Må slå den av manuelt hver gang. Har leita rundt i settings, men ikke funnet ut av dette. Noen tips?

 

Utrolig fornøyd med tlf bortsett fra dette:)

Har samme problem og finner ikke ut av det. Gi lyd om du finner ut av det da.

 

Tror jeg ville tatt en titt på programmer dere har innstallert. Har dere f.eks. lagt inn og brukt et samtaleopptaksprogram? Her kan man ofte definere at alle samtaler skal gå rett til høytaler på innkommende og utgående samtaler.

takker. Det var callrecorder. Fikk forrandret og alt bare bra.

Takker igjen for hintet:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...