Gå til innhold

Jonas Gahr støre legger fram ny integreringspolitikk


pk2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne gærningen preiker om at han ønsker å gjøre det lettere for innvandrerbarn i 4 årsalderen som nylig har kommet til Norge å lykkes på skolen 2 år senere.

Hvordan har Gahr Støre tenkt å gjennomføre dette? jo, man senker lærenivået i de første klassetrinnene slik at "integreringen" skal gå lettere og at det dermed blir lettere å absobere innvandrerbarn med språkvansker inn i det norske skolesystemet. Glem det at Norske barn faktisk lærer mindre, det er ikke av like stor betydning for denne skruen.

 

Komisk hele greia. Siste nytt er at denne gærningen skal vurderes som helseminister hvor han sikkert kan gjøre like mye ugagn, det begynner vel å begrense seg hvor mye mere han faktisk kan skade i sin nåværende ministerpost så da kan det vel være greit å flytte han litt slik at han kan gjøre enda mere ugjenopprettelig skade på nasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan har Gahr Støre tenkt å gjennomføre dette? jo, man senker lærenivået i de første klassetrinnene slik at "integreringen" skal gå lettere og at det dermed blir lettere å absobere innvandrerbarn med språkvansker inn i det norske skolesystemet.

Har du en kilde på det? Alt jeg hører ham si i videoen er at de vil doble timeantallet og kreve at de består.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvilke anbefalinger kommer dere med her?

 

Gahr Støre: Det er mange da, fra tidlig alder ehh, eehh, språkopplæring, barnehave, sørge for at fireåringer kan nok norsk til å kvalifisere til skolen et par år etter.... eehhhhh gjennom hvordan vi utvides (lager grimase) aehaehuu norskopplæringstilbudet til de som kommer (hever øyenbrynene) til Norge. Dobler timeantallet øøøøh, gjør det klart at at du må bestå den norskprøven slik at det blir en større inspirasjon til å faktisk gjennomføre det ordentlig. Mange forslag.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

Du skjønner vel det du også herr TWA at det er visse komplikasjoner som medfølger det å integrere barn hvis foreldre er analfabeter, denne overdrevne iveren etter å gjøre det lettere for innvandrere å skli inn norske miljøer for å si det slik, har veldig mange negative effekter på norske skolebarn og at de i mange tilfeller blir begrenset pga ekstra ressurser som kreves til de som har "kulturelle vansker" og jeg tviler ikke et sekund på at denne gærningen som egentlig skal forestille utenriksminister om nødvendig lager et dårligere kull totalt sett pga sine handlinger. Om det er på papiret eller ikke er irrelevant, resultatet er det samme. Intensjonene er de samme.

 

Summen av Gahr Støres handlinger kan kun være negative, jeg beklager, men jeg ser ikke noe ærbart eller verneverdig med det han driver med. Rasere nasjonen på det viset. Bruke av skattebetalernes midler på virkelighetsfjerne ideologier som kun kan feile.

 

La det synke inn litt at denne mannen er UTENRIKSMINISTER.

Lenke til kommentar

Han fortjener litt mere views synes jeg. Han har trossalt en ganske god stand up rutine.

 

Klapp Klapp Jonas, Vi blir aldri lei av å høre deg prate om integrering, felleskap og forbud mot søskenbarnekteskap.

 

Dette er hva jeg egentlig sa før du herpet quoten, men for å besvare ditt spørsmål, hva som er så morsomt? vel, at man trenger et forbud i det hele tatt, for blandt vanlige nordmenn så har dette aldri vært et problem.

Lenke til kommentar

Du skjønner vel det du også herr TWA at det er visse komplikasjoner som medfølger det å integrere barn hvis foreldre er analfabeter, denne overdrevne iveren etter å gjøre det lettere for innvandrere å skli inn norske miljøer for å si det slik, har veldig mange negative effekter på norske skolebarn og at de i mange tilfeller blir begrenset pga ekstra ressurser som kreves til de som har "kulturelle vansker" ...

Herr TWA er gift med en småskolelærer, og vet en god del om vanskelighetene de har, inklusive innvandrings- og integrasjonsrelaterte. Men at foreldrene ofte har språkproblemer er ikke noe argument for at barna behøver å få det samme. All erfaring tilsier at innvandrerbarn lærer språket fort, om de bare får anledning til å være med norske barn. Det de sliter med er begrepsbruk i andre fag. (Å tenke fysikk og matematikk med norske ord og begreper.) Det kan ramme de andre elvene etterhvert, uansett nasjonalitet, siden det senker framdriften på undervisningen. Mer norskundervisning i førskolen er utelukkende positivt.

 

Nå er jeg skeptisk til mye rart Ap finner på, men akkurat det med å gjøre norskkompetanse obligatorisk er jeg helt med på. De som først og fremst ville ha nytte av det var muslimske mødre, barna lærer det etterhvert i alle fall.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du skjønner vel det du også herr TWA at det er visse komplikasjoner som medfølger det å integrere barn hvis foreldre er analfabeter, denne overdrevne iveren etter å gjøre det lettere for innvandrere å skli inn norske miljøer for å si det slik, har veldig mange negative effekter på norske skolebarn

 

Det vil alltid være i et samfunns favør å integrere nye landsmenn, hvis man heller velger for Apartheid politiske virkemidler vil samfunnet gli inn i en uønsket retning inn i vold og økt kriminalitet.

 

Edit: Skriveleif

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...