Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett hastighet wep /wpa


Anbefalte innlegg

hei

i nettverket mitt har jeg en belkin game adapter,problemet med den er at den kun takler wep 64/128. Når eg da velger å sikre den med wep 128 så senker den hastigheten frå 130 mbps til 54 mbps.Finnes det noen muligheter for at den kan kjøre fast på 130 mbps.

 

Her er meldingen eg får når eg velger wep 128

 

WARNING: Your Wireless-N devices will only operate at Wireless-G data rates with the encryption type you have chosen. Please select WPA2-Personal or WPA2-Enterprise encryption if you would like to have your Wireless-N devices operating at full data rates. Click OK to continue with this selection, or Cancel to choose another type of encryption.

 

regine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

i nettverket mitt har jeg en belkin game adapter,problemet med den er at den kun takler wep 64/128. Når eg da velger å sikre den med wep 128 så senker den hastigheten frå 130 mbps til 54 mbps.Finnes det noen muligheter for at den kan kjøre fast på 130 mbps.

 

Her er meldingen eg får når eg velger wep 128

 

WARNING: Your Wireless-N devices will only operate at Wireless-G data rates with the encryption type you have chosen. Please select WPA2-Personal or WPA2-Enterprise encryption if you would like to have your Wireless-N devices operating at full data rates. Click OK to continue with this selection, or Cancel to choose another type of encryption.

 

regine

 

Hei.

 

Du må nok inn i ruterinnstillingene dine for å bytte til WPA2-Personal krypteringen.

Da får du hastigheten du ønsker, bedre stabilitet og langt bedre sikkerhet i forhold til WEP.

Hvis du ikke vet hvordan du går inn i ruterinnstillingene dine, står nok alt i brukerhåndboka

men vanligvis er det bare å skrive inn IP-adressen (flere nummere med prikker) til ruteren

inn i adresseboksen i nettleseren din (Internet Explorer, Firefox, Chrome etc.) for eksempel 192.168.1.1 (bare et eksempel, den rette IP-adressen står i brukerhåndboken) så kommer

det opp et vindu der du skriver inn brukernavnet (for eksempel er brukernavnet admin om du

ikke har forandret det), og passordet (som også kan være admin) om du ikke har forandret det.

Alt står i bruksanvisningen til ruteren. Det er vanskelig å fortelle akkurat hvordan fordi

det er forskjellige innstillinger, avhengig av rutermodell og rutermerke.

Og det er veldig lurt å forandre brukernavnet og passordet så ingen andre har sjansen til å

gå inn og forandre på noe. Og når du er kommet inn i ruterinnstillingene, sjekk også at

den er satt på til Wireless-N standard. Har ruteren en brannmur burde du også sette på denne.

Endret av Kinz
Lenke til kommentar

hei

i nettverket mitt har jeg en belkin game adapter,problemet med den er at den kun takler wep 64/128. Når eg da velger å sikre den med wep 128 så senker den hastigheten frå 130 mbps til 54 mbps.Finnes det noen muligheter for at den kan kjøre fast på 130 mbps.

 

Her er meldingen eg får når eg velger wep 128

 

WARNING: Your Wireless-N devices will only operate at Wireless-G data rates with the encryption type you have chosen. Please select WPA2-Personal or WPA2-Enterprise encryption if you would like to have your Wireless-N devices operating at full data rates. Click OK to continue with this selection, or Cancel to choose another type of encryption.

 

regine

 

Hei.

 

Du må nok inn i ruterinnstillingene dine for å bytte til WPA2-Personal krypteringen.

Da får du hastigheten du ønsker, bedre stabilitet og langt bedre sikkerhet i forhold til WEP.

Hvis du ikke vet hvordan du går inn i ruterinnstillingene dine, står nok alt i brukerhåndboka

men vanligvis er det bare å skrive inn IP-adressen (flere nummere med prikker) til ruteren

inn i adresseboksen i nettleseren din (Internet Explorer, Firefox, Chrome etc.) for eksempel 192.168.1.1 (bare et eksempel, den rette IP-adressen står i brukerhåndboken) så kommer

det opp et vindu der du skriver inn brukernavnet (for eksempel er brukernavnet admin om du

ikke har forandret det), og passordet (som også kan være admin) om du ikke har forandret det.

Alt står i bruksanvisningen til ruteren. Det er vanskelig å fortelle akkurat hvordan fordi

det er forskjellige innstillinger, avhengig av rutermodell og rutermerke.

Og det er veldig lurt å forandre brukernavnet og passordet så ingen andre har sjansen til å

gå inn og forandre på noe. Og når du er kommet inn i ruterinnstillingene, sjekk også at

den er satt på til Wireless-N standard. Har ruteren en brannmur burde du også sette på denne.

 

 

ja,men hva gjør jeg med game adapteren som bare takler 64 / 128 wep kryptering

Lenke til kommentar

hei

i nettverket mitt har jeg en belkin game adapter,problemet med den er at den kun takler wep 64/128. Når eg da velger å sikre den med wep 128 så senker den hastigheten frå 130 mbps til 54 mbps.Finnes det noen muligheter for at den kan kjøre fast på 130 mbps.

 

Her er meldingen eg får når eg velger wep 128

 

WARNING: Your Wireless-N devices will only operate at Wireless-G data rates with the encryption type you have chosen. Please select WPA2-Personal or WPA2-Enterprise encryption if you would like to have your Wireless-N devices operating at full data rates. Click OK to continue with this selection, or Cancel to choose another type of encryption.

 

regine

 

Hei.

 

Du må nok inn i ruterinnstillingene dine for å bytte til WPA2-Personal krypteringen.

Da får du hastigheten du ønsker, bedre stabilitet og langt bedre sikkerhet i forhold til WEP.

Hvis du ikke vet hvordan du går inn i ruterinnstillingene dine, står nok alt i brukerhåndboka

men vanligvis er det bare å skrive inn IP-adressen (flere nummere med prikker) til ruteren

inn i adresseboksen i nettleseren din (Internet Explorer, Firefox, Chrome etc.) for eksempel 192.168.1.1 (bare et eksempel, den rette IP-adressen står i brukerhåndboken) så kommer

det opp et vindu der du skriver inn brukernavnet (for eksempel er brukernavnet admin om du

ikke har forandret det), og passordet (som også kan være admin) om du ikke har forandret det.

Alt står i bruksanvisningen til ruteren. Det er vanskelig å fortelle akkurat hvordan fordi

det er forskjellige innstillinger, avhengig av rutermodell og rutermerke.

Og det er veldig lurt å forandre brukernavnet og passordet så ingen andre har sjansen til å

gå inn og forandre på noe. Og når du er kommet inn i ruterinnstillingene, sjekk også at

den er satt på til Wireless-N standard. Har ruteren en brannmur burde du også sette på denne.

 

 

ja,men hva gjør jeg med game adapteren som bare takler 64 / 128 wep kryptering

 

Åjaa... sorry er trøtt i dag, jeg så ikke at du skrev det.

Jeg ville ha byttet den ut til en N-adapter med WPA2-Personal

kryptering som denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152538981 og beholdt den gamle i tilfelle. Er desverre ikke mulig å få WPA2-Personal på den gamle adapteren din, fordi den ikke har hardware som støtter dette. Så du kan forstette å bruke den med

64/128 WEP kryptering, eller oppgradere til en bedre (for eksempel

den jeg linker til) som støtter N-standard, WPA2 kryptering, og de bedre hastighetene. Beklager men vet desverre ingen andre måter :(

Endret av Kinz
Lenke til kommentar

i nettverket mitt har jeg en belkin game adapter,problemet med den er at den kun takler wep 64/128. Når eg da velger å sikre den med wep 128 så senker den hastigheten frå 130 mbps til 54 mbps.Finnes det noen muligheter for at den kan kjøre fast på 130 mbps.

Du skriver ingenting om hva denne adapteren er tilkoblet - er det en game console, en PC, eller noe annet?

 

Og hvor kommer WARNING-meldingen fra? Routeren?

 

Jeg bare spør for å finne litt mer ut om hva slags nettrafikk som vil gå gjennom denne Belkin-dingsen. Om ditt fokus på "høyere hastighet" kanskje burde veies opp mot "bedre sikkerhet" - uansett burde du unngå WEP om du kan.

Lenke til kommentar

i nettverket mitt har jeg en belkin game adapter,problemet med den er at den kun takler wep 64/128. Når eg da velger å sikre den med wep 128 så senker den hastigheten frå 130 mbps til 54 mbps.Finnes det noen muligheter for at den kan kjøre fast på 130 mbps.

Du skriver ingenting om hva denne adapteren er tilkoblet - er det en game console, en PC, eller noe annet?

 

Og hvor kommer WARNING-meldingen fra? Routeren?

 

Jeg bare spør for å finne litt mer ut om hva slags nettrafikk som vil gå gjennom denne Belkin-dingsen. Om ditt fokus på "høyere hastighet" kanskje burde veies opp mot "bedre sikkerhet" - uansett burde du unngå WEP om du kan.

 

den er koblet game console, warning meldingen kommer fra routeren

Lenke til kommentar

Du kan trolig flashe adapteret ditt med dd-wrt firmware. Da kan du sette det opp WPA.

 

Har du sjekket om du har nyeste firmware fra Belkin? Godt mulig den støtter WPA...

 

http://downloads.dd-...router-database

 

ser ut som eg kan flashe Belkin F5D7330 - med dd-wrt fant game adapteren der.

 

WARNING:

Always use TFTP to flash this router!

Upgrading dd-wrt from the web interface can lead to a bricked (nonfunctional) device!

 

TFTP hva er det

kommer opp 3 filer i databasen er det filene som skal flashest inn på game adapteren

Lenke til kommentar

TFTP filen er programmet du flasher med: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/TFTP_flash

dd-wrt.v24_micro_generic.bin kan du bruke. Versjonen med "olsrd" støtter mesh-networking: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Mesh_Networking_with_OLSR som du ikke behøver.

 

Pass på at du ikke prøver å flashe med større firmware enn micro build. Det er ikke plass til større enn 2MB builds.

 

Som sagt, så vil jeg anbefale deg å bruke orginal Belkinfirmware dersom det finnes nyere. Det er alltids en sjanse for å bricke adapteret med tredjeparts firmware.

Lenke til kommentar

TFTP filen er programmet du flasher med: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/TFTP_flash

dd-wrt.v24_micro_generic.bin kan du bruke. Versjonen med "olsrd" støtter mesh-networking: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Mesh_Networking_with_OLSR som du ikke behøver.

 

Pass på at du ikke prøver å flashe med større firmware enn micro build. Det er ikke plass til større enn 2MB builds.

 

Som sagt, så vil jeg anbefale deg å bruke orginal Belkinfirmware dersom det finnes nyere. Det er alltids en sjanse for å bricke adapteret med tredjeparts firmware.

 

tror ikke det finnes nyere firmware til belkin F5D7330,har vert inn på belkin side men kan ikke finne noe der

Lenke til kommentar

TFTP filen er programmet du flasher med: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/TFTP_flash

dd-wrt.v24_micro_generic.bin kan du bruke. Versjonen med "olsrd" støtter mesh-networking: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Mesh_Networking_with_OLSR som du ikke behøver.

 

Pass på at du ikke prøver å flashe med større firmware enn micro build. Det er ikke plass til større enn 2MB builds.

 

Som sagt, så vil jeg anbefale deg å bruke orginal Belkinfirmware dersom det finnes nyere. Det er alltids en sjanse for å bricke adapteret med tredjeparts firmware.

 

hei igjen

 

da tror jeg at jeg har funne det jeg er ute etter

http://www.belkin.com/uk/support/article/?lid=enu&pid=F5D7330uk&aid=6670&scid=0

kan vel laste ned den derre 3/21/07 1.00.09

Version 1.00.09 is the latest firmware for the versions of the F5D7330 where the version number starts with a 1 or with 20. It adds support for WPA PSK.

min adapter F5D7330 har version 1001yy

tror du at jeg kan bruke denne =??

Endret av regine
Lenke til kommentar

Ja, du har jo versjon 1.xxxxx, så det bør gå fint.

hei igjen

 

klarte ikke å flashe med belkin firmwaren men men etter mye styr så klarte eg og flashe den med dd-wrt firmwaren :tease: :tease:

det eg nå er veldig usikker på er hvordan eg skal konfiguere sinnsykt med innstillinger der..

har du noen gode tips??

Lenke til kommentar

Gå inn på wireless og sett den opp som client bridge.

basic setup, så gi den f.eks IP: 192.168.1.200

 

Du må sette kanal, kryptering og SSID lik det du har på E1000. WPA AES eller WPA2 AES setter du i wireless security.

 

ser at den har ip 192.168.2.225 skal den da endres til 192.168.1.225.

den har gateway 192.168.2.1 da må vel den endrres til 192.168.1.1

Lenke til kommentar

Høres rett ut.

Du skal ha samme subnett på begge sider av linken. Hvis E1000 har 192.168.1.1 så må du ha ipadresse 192.168.1.x for å snakke med den.

 

Når du har satt opp linken, så skal du kunne koble deg opp mot 192.168.1.1 (router) fra adapteret og få internettforbindelse.

Hvis den ikke kobler seg opp i løpet av 1 minutt, så slå av og på adapteret og evt sjekk om innstillingene er lagret.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...