Gå til innhold

[Løst] Lefdals kundeservice


Anbefalte innlegg

Positiv oppdatering: Sjå linken under!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1297817&view=findpost&p=16937828

 

 

Og der mista dei ein kunde. Makan til surrete og bedriten service.

 

Bestilte i dag ein mobil frå Lefdal av to grunner. Dei har ein fysisk butikk, og dei hadde billigast frakt.

På nettsida deires står det følgande:

 

I nettbutikken: Tilgjengelig

 

Mobilen bestilte eg klokka 07:30 i dag til morgoen, for å være sikker på at den blei sendt i dag. Står på siden deires at alle ordre som er bestilt innan klokka 15:00 blir sendt med posten same dag.

Klokka blei 16:00, og varen var fremdeles ikkje sendt. Eg velger då å ringe kundeservice å høyre kva som er grunnen.

Etter 15min. venting får eg endeleg snakke med ei dame. Eg spør kvifor ikkje vara mi har blitt sendt, og ho sjekkar opp. Får då til svar at varen er sendt frå FJERNlager, noko som gjer at varen kjem inn på deires lager i sverige 3 dagar seinare, for så å bli sendt.

Kjendte eg blei litt matt, sidan det stod at den var på lager i nettbutikken, og ynskjer sjølvsagt å få den så fort som råd.

Spør dama så vennelig om å slette min ordre, slik at eg får pengane mine, og kan handle mobilen ein anna plass. Får då eit gretten svar om at ho ikkje trur det er mulig, og at ho må høre med sjefen sin.

5 minutter gjeng, og eg får snakke med ho. Då seier ho at det desverre ikkje er mulig å slette orderen min, fordi den er låst.

(Kva faen, tenker eg) Ho sa eg måtte versågod vente dei ekstra 3 dagane, noko som betyr at eg må vente til over helga.

 

Står følgane i FAQen deires, noko eg ser etter å ha blitt opplyst av ein her på forumet:

 

"Hvordan kan jeg endre eller avbestille en ordre?

 

Hvis du ønsker å avbestille eller endre ordren kan du ta kontakt med vårt kundesenter på tlf. 815 58 800. Her vil en av våre kundekonsulenter slette eller endre bestillingen så fremt varen(e) ikke er sendt fra vårt lager"

 

Ringer opp på nytt, og får då snakke med ein mann. Eg spørr mannen om det var mulig å ordne det slik at eg heller kjørte til Skien (som ligg 1,5-2 timars kjøyretur frå der eg bur) og hente mobilen på Lefdal i Skien, slik at dei får den eg har bestilt.

Han svarer at det desverre ikkje var mulig, MEN han kunne bare slette orderen min, slik at eg kunne kjøpe den i butikken. (WTF? Nå kan man pluttselig slette orderen?)

Seier sjølvsagt at han skal gjera det, og han svarar at det ikkje var problem. Spørr så om han var sikker på at den var sletta, og det var den.

 

Det står fortsatt ikkje at den er sletta kontosia til lefdal, og har heller ikkje fått avreservert pengane på banken. Derfor er eg tvungen til å vente på om det skjer noko.

 

Prøvar dei å lure pengar av meg, siden dei påstår at orderen er "låst", og at eg ikkje kan avbryte kjøpet?

Kjenner eg blir kanskje så forbanna over slik kundeservice, og samtidig har ein kjensle at dei prøvar å lure pengar ut av meg.

 

Kjem aldri til å handle meir av Lefdal grunna denne oppførselen, og kjem heller til å betale 200-300kr ekstra for å få tilsvarande vare ein anna plass. :thumbdown:

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er i overkant utålmodig. Jeg kan være enig i at det er dårlig service av Lefdal å ikke informere om faktisk leveringstid, men du må også utvise litt tålmodighet selv.

 

Å avreservere et beløp, eller å få tilbakeført et allerede trukket beløp, er ikke gjort i løpet av et par timer. Det er ikke Lefdal sin skyld, men banksystemet. Du kan tidligst vente at dette skjer ved midnatt, men fortsatt... om det ikke skjer, er det ikke nødvendigvis Lefdal sin skyld.

 

Det kan også være at kontosidene til Lefdal henger litt etter. Det er normalt, og ikke noe å lage oppstyr rundt bare fire timer etter at du har avbestilt en vare.

 

Og som jeg alltid har sagt; Har du liten tid og ikke vil vente, så kjøp i en fysisk butikk. Det kan være mange grunner til at en nettordre blir forsinket enten fra nettbutikken eller Posten sin side. Velger du nettbutikk, må du forvente at det kan ta tid før varen kommer.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Du er i overkant utålmodig. Jeg kan være enig i at det er dårlig service av Lefdal å ikke informere om faktisk leveringstid, men du må også utvise litt tålmodighet selv.

 

Å avreservere et beløp, eller å få tilbakeført et allerede trukket beløp, er ikke gjort i løpet av et par timer. Det er ikke Lefdal sin skyld, men banksystemet. Du kan tidligst vente at dette skjer ved midnatt, men fortsatt... om det ikke skjer, er det ikke nødvendigvis Lefdal sin skyld.

 

Det kan også være at kontosidene til Lefdal henger litt etter. Det er normalt, og ikke noe å lage oppstyr rundt bare fire timer etter at du har avbestilt en vare.

 

Og som jeg alltid har sagt; Har du liten tid og ikke vil vente, så kjøp i en fysisk butikk. Det kan være mange grunner til at en nettordre blir forsinket enten fra nettbutikken eller Posten sin side. Velger du nettbutikk, må du forvente at det kan ta tid før varen kommer.

 

Trur du må lære deg å lese ordentleg. Er ikkje snakk om at evt. trekk er tregt, men at Lefdal går ut til meg å seier det er UMOGLEG å avbestille det eg har bestilt. Det vil då sei å lyge til kunden sin, om det då faktsik stemmer at 2. gong eg ringer så klarer ein anna kundebehandlar å avbestille orderen min.

Er klar over at det er fleire partar inne i bilde, som f.eks. banken, men her er hovedsaken at Lefdal lygde meg opp i trynet.

 

Hansken: er nok klar over det.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Trur du må lære deg å lese ordentleg.

Hold en litt mer høflig tone på forumet, ok?

 

Ja, jeg er enig i at Lefdal har gitt deg dårlig kundeservice. Det skrev jeg også i mitt forrige innlegg.

 

Men jeg synes allikevel det er noe drøyt å ringe forhandleren om pakken ikke er registrert som sendt én time etter fristen for å legge inn ordren. Fristen for å sende samme dag var fortsatt først om et par timer (rundt klokken 18.00 tipper jeg). Hvis de opererer som flere andre nettbutikker, så registreres alle ordre som sendt samtidig da Posten er innom og henter burene med varer.

 

Jeg jobber selv for en forhandler som også har nettbutikk. Det kan skje krøll i enten nettbutikkens eller Postens system, som gjør at pakken ikke registreres som sendt før noen timer etterpå. Men den er allikevel sendt.

 

Nå hadde det jo blitt mer enn en time i dette tilfellet, men det er jo egentlig irrelevant i forhold til at du ringte de lenge før deres interne frist var over. Hadde det ikke vært sendt dagen etter, ville nok også jeg tatt kontakt.

Lenke til kommentar

Eg gjorde tydlegvis ikkje noko dumt ved å gjere det, gjorde eg? Så lenge aning om at pakken ikkje kom til å bli sendt med det fyrste.

Men takk for din sympati, ikkje at det hjelper større på kor fort mobilen kjem til mitt "lokale" postkontor.

I forhald til det du skriv, så er det vell normalt å merke orderen på kontoen med "sendt" eller noko liknande? Sjølv om postsentralen kunn har fått melding om ei kommande pakke?

 

Eg ser absolutt ikkje grunnen til at du gjer detta til ein sak om min utolmodighet, då eg ikkje har feil i denne saka.

 

Laga i utgangspunketet tråden av 3 årsakar;

1. Advare andre om at "På Lager" ikkje alltid tyder " lager", men snarare andre sida av jordkloden.

2. informere andre om min uheldige episode med lefdal

3. få ut frustrasjonen min over ikkje å ha mobil, og då måtte vente 4-5 dagar ektra grunna helg.

Lenke til kommentar

Nå begynnar me å snakke service.

Blei kontakta av avdelingsleiaren på Elkjøp, så me fekk snakka ut om kva som hadde skjedd, og at det var eit uhell frå Lefdal si side.

Han strakk seg til og med så langt at han sendte ein ny HTC Desire HD frå Porsgrunn til meg, med ein med føljande frankert konvolutt, slik at eg kan sende den eg får frå Lefdal tilbake når den etterkvart kjem.

 

Oppsummering:

Det var eit uhell frå, med masse miss forståingar, muligens grunna dialekta mi :blush:

 

Kjempe service!

Lenke til kommentar

Kunder som deg som fordyrer varene for oss andre. Tålmodighet er en dyd. At Elkjøp ringer deg når du har handlet på Lefdal syntes å være en tåpelig handling fra avdelingslederen, han må da for svarte forstå forksjellen på kjedene!

 

Glad er jeg for at jeg ikke driver butikk, men hadde jeg gjort det hadde du ikke fått handlet hos meg. :nei:

Lenke til kommentar

Jaha? Korleis kan du sei at kundar "som meg" gjer at prisane stig?

Meiner du å sitte stille å halde kjeft gjer at prisane fell?

 

At Elkjøp ringer å forklarer situasjonen og i tillegg beheld ein framtidig kunde som etterkvart skal ha seg kvitevarer for 100 tusenvis av kroner, vil nå eg kalla alt anna enn tåpelig, snarare veldig lurt.

Lenke til kommentar

Det kjem an på måten du vil vinkle det på.

Om du vinklar det på den måten at det er MIN feil at eg har ei fantastisk dialekt som ikkje det på kundeservice ikkje heilt skjønte, så ja då er det min feil.

Hadde ingen ting med utolmodighet å gjera. Og det einaste eg har lært, er å vere endå meir utolmodig neste gong å enten kjøpe den i butikk, eller ringe i forkant å få bekrefta at varen er på lager. :)

 

Men syns dei i det elkjøp/lefdal konsernet har gjort ein fin jobb med å rydde opp, og gjere meg glad. :thumbup:

Lenke til kommentar

Syns folk var alvorlig negative mot "Ondskap" tydeligvis gjor Lefdal en feil, jeg og hadde blitt meget irritert over dette! Desdichado sykt unødvendig innlegg.. trenger ikke poste om du ikke har noe saklig å komme med.. Avdelingsleder hos Elkjøp ringte nok på vegne av Lefdal, fordi dem innså feilen.

 

Feilen i dette var jo at dama hos Lefdal sa at "Det var ikke mulig å avbestille" når det faktisk var det. Noe som er helt på tryne...

 

Forstår veldig godt trådstarter at han har det travelt med å få mobilen, og av den grunn valgte han en butikk som lovet å levere varene fort samtidig som å oppgi at varen var på lager..

 

Samme skjedde meg da en av 2TB diskene mine røk, bestilte nye hos PS.no som var på "lager" viste seg at disse var på fjernlager. Kjører RAID så ville ha ny disk fortest mulig for å gjøre RAID strippen komplett igjen.. en telefon til ps.no så var dette ordnet og jeg fikk en annen type som var på lager..

 

Ps.no / Komplett.no er litt dyrere, men servicen her har ALDRI skuffet..

 

:w00t:

Lenke til kommentar

iNzzain,

 

Hva er det du ikke forstår med Elkjøp kontra Lefdal? Samme eier men alikavel to forskjellige bedrifter. Som f. eks mpx.no kontra komplett.no, samme eier, to forskjellige bedrifter.

 

At Elkjøp kan ringe en kunde som har handlet hos Lefdal er det ingen som reagerer på?

 

Hvis alle skulle hivd seg på telefonen en time etter at kunden mener nettbutikken burde gjort jobben sin så hadde det ikke vært mye fremgang her i verden.

 

TS burde hatt mer tålmodighet før han ringte, kundebehandlerene bør følge samme retningslinje. Uavhengig av dialekt/bosted eller hva faen dere krangler om.

 

Her er begge skyldige, enkelt og greit.

 

Elkjøp ringer på vegna av Lefdal, hallo!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar

Det må nå være lov for trådstarter og gjøre dette? Nettbutikk oppgir at dem skal kunne levere til et tidspunkt. I dette tilfellet var det jo bra at kunde ringte? Da varene slett ikke var på lager og hadde medført lenger ventetid for TS.

 

At Elkjøp ringer på vegne av Lefdal henger nok sammen med at noen fra Elkjøp har sett tråden eller noe slikt. Det er selvfølgelig en rar måte og løse problemet på, optimalt sett burde Lefdal ringt TS, men spiller det egentlig noen rolle? Elkjøp og Lefdal er under samme tak så om personen som ringte TS presenterte seg som en Lefdal eller Elkjøp medarbeider spiller egentlig en veldig liten rolle.

 

Jeg tror trådstarter er godt fornøyd, alle er fornøyde nå går jeg utifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter hva eg kan se har ikke butikken lovt noe om konkret leveringstid til kunden. De har lovt at bestillinger som blir registrert innen kl 15:00 blir sendt den dagen. Etter hva eg forstår så klarte de å holde dette, men trådstarter forventet at ordresiden hos butikken var oppdatert umiddelbart. Noe den ikke var.

 

Eneste eg kan se er "klandreverdig" her er følgende:

- Ikke oppgitt hvilke lager varen er tilgjengelig på.

- Kundebehandleren kunne vært mer imøtekommende dersom trådstarter er vanskelig å forstå pga dialekt.

 

Førstnevnte er dessverre veldig vanlig og en del av "gamet" med å bestille på nettet. Butikken hadde tilgjengelig varen, men de skrev ikke spesifikt hvilket lager dette var. Her er dessverre heller ikke Lefdal alene.

 

Sistnevnte kan være dårlig service. Men dette kommer helt ann på tonen til trådstarter. Her er det for min del vanskelig å konkludere, men mtp helheten i denne "klageposten" så mener eg den går i disfavør av trådstarter.

Lenke til kommentar

Det må nå være lov for trådstarter og gjøre dette? Nettbutikk oppgir at dem skal kunne levere til et tidspunkt. I dette tilfellet var det jo bra at kunde ringte? Da varene slett ikke var på lager og hadde medført lenger ventetid for TS.

 

At Elkjøp ringer på vegne av Lefdal henger nok sammen med at noen fra Elkjøp har sett tråden eller noe slikt. Det er selvfølgelig en rar måte og løse problemet på, optimalt sett burde Lefdal ringt TS, men spiller det egentlig noen rolle? Elkjøp og Lefdal er under samme tak så om personen som ringte TS presenterte seg som en Lefdal eller Elkjøp medarbeider spiller egentlig en veldig liten rolle.

 

Jeg tror trådstarter er godt fornøyd, alle er fornøyde nå går jeg utifra.

 

 

grunnen til at elkjøp ringte er nok at dei har felles kundesenter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...