Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 10,1


Tore

Anbefalte innlegg

(Edit:22.03.2011 : Denne tråden ble startet samme time som Tab 10,1 ble avduket, riktigere og bekreftede spesifikasjoner er delvis oppdatert i dette innlegget.)

 

Nå ble jeg både imponert og litt skeptisk!

 

nå er det ikke en portabel mobiltelefon lengre, nå er det et rent nettbrett som ipad med Wi-Fi og 3G...

 

Bekreftet:

Navn : Galaxy Tab 10,1


  •  
  • Skjerm størrelse : 10,1"
  • Skjerm oppløsning : 1280x800
  • Kamera : 8 Mp på baksiden (+ videokonferansekamera fram på 2Mp)
  • Prosessor : 1GHz dual Core Tegra 2
  • Intern-minne : 16Gb & 32Gb bekreftet
  • Operativsystem : Honeycomb (Android for nettbrett), ingen samsung touchwiz
  • Trådløs teknologi : 802.11n
  • Bluetooth : 3.0
  • IKKE mobiltelefon, men Simkort for 3G-data
  • Ru/gummi bakside for godt grep og friksjon
  • Laget for å brukes i widescreen/landskap (men kan selvfølgelig brukes i portrett også)
  • 10,6mm tykkelse
  • PDMI port med bla mulighet for 1080i HDMI (samme som Tab 1?)
  • videoopptak med 1080i video med 24fps
  • stereo høyttalere
  • Vekt : den skal være meget lett, mye lettere en iPad

 

Release norge : trolig rundt mai.

 

samsung-galaxy-tab-ii-2.jpg

 

Det er egentlig lite buzzzz rundt på nettet om den nye Tab10,1 enda...

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig bra ut. Nå er Galaxy Tab faktisk en skikkelig tablet PC, og ikke bare en forvokst mobiltelefon. Skal bli spennende å sammenligne den med den kommende iPad 2.

 

Det er også interessant at Samsung dropper sin egen Hummingbird/Orion SoC til fordel for Tegra 2 fra Nvidia. Dette er definitivt en kjempestor "seier" for Nvidia.

 

Edit:

Artikkel fra AnandTech:

http://www.anandtech.com/show/4167/samsung-intros-nvidia-tegra-2-based-galaxy-tab-101-new-superphone-galaxy-s-ii-debuts

Lenke til kommentar

Samsung prioritær utgang med bla mulighet for HDMI (samme som Tab 1?!

 

Dette er ikke en prioritær Samsung port, det er en standard PDMI port:

 

PDMI (Portable Digital Media Interface) is an interconnection standard for portable media players. It has been developed by CEA (Consumer Electronics Association) as ANSI/CEA-2017-A Common Interconnection for Portable Media Players standard in February 2010. Chaired by David McLauchlan from Microsoft, the standard was developed with the input or support of over fifty consumer electronics companies worldwide. [1] It is designed as an alternative to the iPod interface which was used exclusively by Apple Inc.

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

 

[*]Laget for å brukes i widescreen/landskap

 

Hmmm...er ute etter en man kan lese alskens bøker med, så da faller vel denne bort :thumbdown:

den kan selvfølgelig også brukes vertikalt, det er plassering av kamera og knapper som er plassert slik at den normalt skal brukes i widescreen.. :)

jeg kommer vertfall til å lese noen bøker fra kindlestore...

Lenke til kommentar

 

[*]Laget for å brukes i widescreen/landskap

 

Hmmm...er ute etter en man kan lese alskens bøker med, så da faller vel denne bort :thumbdown:

den kan selvfølgelig også brukes vertikalt, det er plassering av kamera og knapper som er plassert slik at den normalt skal brukes i widescreen.. :)

jeg kommer vertfall til å lese noen bøker fra kindlestore...

Oky, det er jo bra :) På videoen postet lenger opp sier hun at release er mars...det er jo ikke lenge til, så hva kan man forvente i Norge? Fikk j**lig lyst på denne, men lurer litt på om jeg må kjøpe en iPad mens jeg venter...den er jo så overhypet at man sikkert glatt får igjen pengene når man bytter til galaxy 10.1 :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis den ikke kommer før i juni kommer den jo ikke til å klare å konkurrere med iPad2, som allerede er kommet i statene og kommer om noen dager hit. Da er det jo bare de som allerede vet at de vil ha Galaxy Taben som kommer til å vente. Hvis den ikke kommer før i juni, og i tillegg kommer med TouchWiz, så ser det ut som at det kanskje blir en iPad på meg istedet.

Endret av hubbabubba1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...