Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n skrudde seg av og vil ikke starte igjen.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Pc'n vil ikke starte etter at den skrudde seg av. Hadde akkurat fått skrudd på pc'en og starta opp COD: MW2, så den hadde ikke nådd å blitt varm enda. Hadde overclocka CPU'en og skjermkorte dagen før. Har overclocka CPU'en et par ganger før, og dersom den blir for varm skrur den seg av. Men går den på igjen hvær gang. Samme med skjermkortet. Det lyser fra knappene på hovedkortet, så den får strøm. Men når jeg trykker på start knappen blinker de bare. Har prøvd å resette bios, det hjalp ikke. Pc'en er ikke spesielt varm, CPU'en og skjermkorte ligger vanligvis på rundt 40-50 grader in-game.

Edit: Overclocka CPU'en fra 3,2 til 3,6 ghz og skjermkorte fra 700 til 750 mhz hvis det har noen betyding.

 

GPU: Gainward GeForce GTX 480 1536MB GDDR5

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

Endret av m0rten95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd å resette bios? ta ut strøm av maskinen og ta ut det lille bateriet på hovedkortet. Hold gjerne ned e power knapp i et minnut eller 2.

 

forresten, en venn av meg hadde problemer med at skjermkortet var defekt. Ta det ut, og prøv å starte opp. du vil ikek få noe bilde, men om vifter og slikt går da, så er det et tegn på defekt skjermkort.

 

alle kabler er riktig koblet opp?

Lenke til kommentar

Fant ut i går kveld at det var PSUen som det var feil med (Corsair TX750w). Trodde først at det var CPUen som ikke fikk nok strøm, men så prøvde jeg min gamle PSU (bare 600w), da fikk jeg startet pcen. Har ingen anelse hva som er galt med PSUen, vet bare at den ikke vil starte. Som jeg nevnte øverst er det enda litt liv i PSUen siden lysene på hovedkortet lyser. Prøvde å jumpstarte PSUen uten noe suksess.

Sendte en e-mail til komplett for å høre om det var noe garanti på den, har ikke fått svar enda...

Endret av m0rten95
Lenke til kommentar

@XfiX: Klarte du fixe PSUen ? :p

 

Nei, viftene gikk ikke... :(

 

Nei hadde en 550W liggende i skapet ;)

 

Men jeg håper jeg får noe form av erstattning, jeg var jo så dum å kjøpe den på "Amentio" :(

 

Ps det er en Chieftec 750 modelær den gammle shiten xP

Endret av XfiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...