Gå til innhold

Ønsker tips til valg HTPC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er rimelig lenge siden jeg har holdt på aktivt med data, men har i det siste sett behovet for en ny pc. Har vurdert mye rart, men kommet fram til at en htpc er det som passer mine behov best. I og med at jeg ikke har så mye kunnskap på dette lenger, fant jeg det lurest å spørre noen kloke hoder her inne. :cool:

 

Pc-en skal brukes til å se blue-ray film, surfe nettet, og så skal det lyttes til musikk. Ser gjerne at det er mulig til å spille noen spill på den, selvom dette ikke er noe hovedfokus. Vil også gjerne ha den ferdigbygd, da dette er det enkleste for meg.

 

Det jeg har kommet fram til foreløbig er denne.

 

Er dette et greit valg ? Burde jeg oppgradere noen av komponentene som er med, som: ram, skjermkort og cpu ? Hva skal i så fall komponentetne oppgraderes til ?

 

Har ikke satt opp noe budsjett, da jeg ikke har bestemt meg for hvor mye det skal brukes.

 

Setter pris på svar. :thumbup:

 

Mvh. Biaz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du ute etter å spare penger? isåfall er pcen bra slik den står:)

 

 

Men har du mye penger ville jeg hatt 4gb ram, med høyere frekvens om muligt.

Prosessoren der er meget bra til htpc å være, men den kan og oppgraderes hvis du skal spille spill uten å ha lav fps.

 

 

Husk å kjøp trådløs mus & tastatur i tillegg, den fjernkontrollen er sikker jalla vil jeg tro :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...