Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

I utlandet - skifte ipadresse


Anbefalte innlegg

Hei!

Er i Bali - og har kjøpt meg eit trådløst modem som eg stikker i dataen her nede.

Funker forsåvidt greit de, men for å oppdatere meg på de som skjer heime så har eg kjøpt tv2 sumo.

Men så når eg skulle sjekke de ut - så fikk eg opp melding om att de tv2sumo ikkje funker i indonesia.

 

Så de var altså problemet mitt kort fortalt. Kan eg gjere eit eller anna for å få sjå tv2sumo her?

Må eg ha ei norsk ipadresse, og skal eg bruke sånn proxy? Er veldig blank, så hadde vore flott vist noken kunne hjelpt meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra TV2 Sumo sine nettsider:

 

TV 2 Sumo i utlandet

 

Det er fullt mulig å benytte tjenesten fra utlandet. Noen programmer er imidlertid av rettighetsmessige årsaker bare tilgjengelig i Norge. Dette gjelder de fleste utenlandske serier, internasjonale sportsarrangementer og direktekanalene TV 2, TV 2 Zebra, Filmkanalen, TV 2 Science Fiction og TV 2 Sport.

 

Abonnementet Sumo Utland gir våre utenlandskunder tilgang til alt innhold på TV 2 Sumo, som vi har rettigheter til å vise utenfor Norge, til en rimeligere pris.

 

Så det er mulig med et eget utenlands-abonnement, men med relativt store begrensninger. Det er vel stort sett bare egenprodusert materiale du får tilgang til. Personlig ville jeg gått for en VPN-løsning, selv om det er i "gråsonen".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har god erfaring med et program som heter Hide IP Easy, et enkelt program hvor en velger hvilken et land enn vil være i og så endrer den IP til en adresse innenfor det landet.

Ikke på nærheten så ustabilt som proxy, men det koster...

Lenke til kommentar

Har nettopp prøvd Overplay, en VPN tjeneste. Ganske rimelig, ca 60kr i mnd. Veldig enkelt i bruk, det er bare å innstallere programmet og velge rett land, "støtter" også Norge. Har prøvd det fra Gran Canary for å se norsk TV. Ingen problem å koble til, men pga budsjett-pc og lav hastighet på bredbåndslinja ble det for hakkete. Har også prøvd det hjemmefra, har her en 4mb linje og en ikke alt for rask pc, men med godt grafikkort og 3gb minne. Svensk tv går så det suser. En engelsk kanal som sender i HD kvalitet buffret en del, så det blir en del venting underveis, men videokvaliteten er god.

Så hvis linja di er nogenlunde rask og pc'en litt bedre en billig-pc'er burde det fungere.

Link: www.overplay.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...