Gå til innhold

Hvordan takle kunder som maser og sette de på plass, samt beholde "cool'en"?


Anbefalte innlegg

Har noen tips til hvordan man takler IRRITERENDE, og sannsynligvis stokk dumme kunder + telefon som aldri slutter å ringe? Det fins tilfeller når kunder ikke har rett (bombe) og jeg vil det skal gå ut over dem, mens jeg beholder roen og ikke sier AKKURAT det jeg mener :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som andre allerede har påpekt: Du har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Du demonstrerer en holdning overfor kundene som før eller senere vil forårsake alvorlige problemer i din stilling.

 

Du burde heller prøve deg som parkeringsvakt, der kan du få utløp for din fandenivoldskhet.

 

---

BalleB

Lenke til kommentar

Som andre allerede har påpekt: Du har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Du demonstrerer en holdning overfor kundene som før eller senere vil forårsake alvorlige problemer i din stilling.

 

Du burde heller prøve deg som parkeringsvakt, der kan du få utløp for din fandenivoldskhet.

 

---

BalleB

Der lo jeg godt!

 

Jeg er faktisk veldig flink med kunder, bortsett fra de som vil bare skape f***skap for folk som vil gjøre jobben sin.

Men det er sant nok, jeg har alt for mye selvrespekt til å jobbe innom service.

Lenke til kommentar

Som andre allerede har påpekt: Du har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Du demonstrerer en holdning overfor kundene som før eller senere vil forårsake alvorlige problemer i din stilling.

 

Du burde heller prøve deg som parkeringsvakt, der kan du få utløp for din fandenivoldskhet.

 

---

BalleB

Der lo jeg godt!

 

Jeg er faktisk veldig flink med kunder, bortsett fra de som vil bare skape f***skap for folk som vil gjøre jobben sin.

Men det er sant nok, jeg har alt for mye selvrespekt til å jobbe innom service.

 

Det er vel en måte å se det på. Whatever helps you sleep at night.

Lenke til kommentar

Har noen tips til hvordan man takler IRRITERENDE,

Man behandler dem med respekt og løser problemet de kontakter deg for å få løst.

 

og sannsynligvis stokk dumme kunder

Mange kunder er dumme, men det gjelder dessverre så alt for mange kundebehandlere også.

 

+ telefon som aldri slutter å ringe?

Du skjønner, om du tar jobb som telefonsupport, så bør du ikke klage over at telefonen ringer.

 

Det fins tilfeller når kunder ikke har rett

Selv når kunden tar feil, så har kunden rett. Nettopp fordi at det er dyrere med den negative publisiteten dårlig behandling fra dårlige kundebehandlere gir, enn det koster å gi kunden rett.

 

og jeg vil det skal gå ut over dem, mens jeg beholder roen og ikke sier AKKURAT det jeg mener :ph34r:

Jobben din er å løse kundens problem, ikke å la dine idiotiske holdninger gå ut over kundene til firmaet du jobber for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere skal nå f*n meg behandles med silkehansker hele gjengen... :thumbdown:

 

En enkel måte å eie kunder på som er bedritne er enkel.

 

Spør hva som er problemet først. Nå som du vet hva som er problemet må du vite om det er din egen feil eller om kunden har misforstått noe. (misforståelse eller mangel på vilje til å forstå er som regel kilden til kundens problem)

Om det er din egen feil legger du deg langflat og fikser det som er galt.

Om kunden har feil gjør du følgende.

Begynn med å si: Jeg har nå forstått problemet og løsningen er slik... Så forklarer du fra bunnen av hva som må til for å utbedre problemet og vær 100% sikker på at kunden forstår hva du snakker om der og da.

 

De fleste kunder blir så flaue når de innser at feilen er deres at de blir som smør mellom fingrene dine. Dette er faktisk et tidspunkt for mersalg om du jobber som selger ;) Ikke mange som vet akkurat det, det er lett å bare få situasjonen ut av døra men utnytt heller mulighetene ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere skal nå f*n meg behandles med silkehansker hele gjengen... :thumbdown:

 

En enkel måte å eie kunder på som er bedritne er enkel.

 

Spør hva som er problemet først. Nå som du vet hva som er problemet må du vite om det er din egen feil eller om kunden har misforstått noe. (misforståelse eller mangel på vilje til å forstå er som regel kilden til kundens problem)

Om det er din egen feil legger du deg langflat og fikser det som er galt.

Om kunden har feil gjør du følgende.

Begynn med å si: Jeg har nå forstått problemet og løsningen er slik... Så forklarer du fra bunnen av hva som må til for å utbedre problemet og vær 100% sikker på at kunden forstår hva du snakker om der og da.

 

De fleste kunder blir så flaue når de innser at feilen er deres at de blir som smør mellom fingrene dine. Dette er faktisk et tidspunkt for mersalg om du jobber som selger ;) Ikke mange som vet akkurat det, det er lett å bare få situasjonen ut av døra men utnytt heller mulighetene ;)

Takk, godt å se at det fortsatt fins mennesker som kan gi et konstruktiv svar.

Jeg prøver ikke å skape problemer med kunder nej, og jeg er ihvertfall IKKE som denne karen i videoen over. Han ser jo bare leit ut og det virker som om han har hatt en tøff barndom.

Tvert imot, er jeg så j*vlig hyggelig som det skal til. Men har mine dager når det kommer inn en svær gruppe, telefonen ringer, noen fra gruppen begynner å kødde seg, telefonen fortsetter å ringe.. da blir det bare irriterende :)

Lenke til kommentar

Som andre allerede har påpekt: Du har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Du demonstrerer en holdning overfor kundene som før eller senere vil forårsake alvorlige problemer i din stilling.

 

Du burde heller prøve deg som parkeringsvakt, der kan du få utløp for din fandenivoldskhet.

 

---

BalleB

Der lo jeg godt!

 

Jeg er faktisk veldig flink med kunder, bortsett fra de som vil bare skape f***skap for folk som vil gjøre jobben sin.

Men det er sant nok, jeg har alt for mye selvrespekt til å jobbe innom service.

du igjen;)

 

sorry mac men som tidligere butikksjef må jeg si at det kanskje er bra at du ser etter noe annet, hvis man ikke boholder roen uansett, og ser på vanskelige og stokk dumme kunder som en positiv utfordring er det ikke stedet for deg å oppnå pensionsalder I, trenger ikke å bytte bransje men takler man ikke dumme mennesker så jobber man ikke på IT helpdesken, for da begår man seppuku til slutt;)

 

Hasj er bra for å roe ned nervene har jeg hørt, kan prøve det:D

 

-frank:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som andre allerede har påpekt: Du har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Du demonstrerer en holdning overfor kundene som før eller senere vil forårsake alvorlige problemer i din stilling.

 

Du burde heller prøve deg som parkeringsvakt, der kan du få utløp for din fandenivoldskhet.

 

---

BalleB

Der lo jeg godt!

 

Jeg er faktisk veldig flink med kunder, bortsett fra de som vil bare skape f***skap for folk som vil gjøre jobben sin.

Men det er sant nok, jeg har alt for mye selvrespekt til å jobbe innom service.

du igjen;)

 

sorry mac men som tidligere butikksjef må jeg si at det kanskje er bra at du ser etter noe annet, hvis man ikke boholder roen uansett, og ser på vanskelige og stokk dumme kunder som en positiv utfordring er det ikke stedet for deg å oppnå pensionsalder I, trenger ikke å bytte bransje men takler man ikke dumme mennesker så jobber man ikke på IT helpdesken, for da begår man seppuku til slutt;)

 

Hasj er bra for å roe ned nervene har jeg hørt, kan prøve det:D

 

-frank:)

Hehe du hjelper meg alle steder Frank!

Jo, jeg har bare tenkt å jobbe i service i noen år frem til jeg fant ut hva jeg virkelig ville å jobbe med til resten av livet, men det ser ikke ut som det fungerer som midlertidig løsning heller. Nej får nok starte egen bedrift, som du anbefalte tidligere! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...