Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.canihostaminecraftserver.com/

 

Denne er nyttig for å få et overslag på hvor stor server du kan hoste. Som Tj-nome nevner i OP, så kommer det såklart ann på hvilke plugins/addons og liknende du vil ha, men siden er fortsatt grei for en tilnærming.

 

Edit: I accidentally a word

 

Er ikke helt riktig siden mye av settings med virtuelt minne og uppload og download var svært merkelig. Den sier du treng mer linje kapasitet en du virkelig treng.

 

ichat v1.4

 

bukkit har ikke peiling :ohmy:

 

Da finner du ut hvilken rev du har eller last ned en rev der du vet hva rev du har av bukkit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, klar over det. Som sagt kun et overslag. :) Det er jo forsåvidt bedre at den sier at du trenger mer enn det du faktisk gjør, enn omvendt.

 

Edit: Dette var selvfølgelig ment til Tj-nome.

 

Er jeg faktisk enig i, men kalkuleringen er litt merkelig i mitt syn. Jeg skal klare å skrive den bedre med minimalt anbefalt spec så snart jeg har kalkulert og reknet ut litt og fått skreve ned alt forståelig.

 

325

 

Prøv å laste ned v1.5 av iChat.

Lenke til kommentar

Tj-nome, sliter litt med BigBrother på serveren min. På grunn av bugs kræsjer den hele serveren når jeg kjører rollback. Har også vært borti tidligere versjoner, men får "Tsk, tsk. Wrong command buddy". Mulig jeg har bomma i konfiurasjonen i sistnevnte forsøk, men tror ikke det er noe forskjell i Permissionskonfigurasjonen fra 1.4.3 til 1.5.

Hva bruker dere på Hardwork? Egne plugins?

 

Hadde vært så greit å fått det til å fungere -.-

Lenke til kommentar

Tj-nome, sliter litt med BigBrother på serveren min. På grunn av bugs kræsjer den hele serveren når jeg kjører rollback. Har også vært borti tidligere versjoner, men får "Tsk, tsk. Wrong command buddy". Mulig jeg har bomma i konfiurasjonen i sistnevnte forsøk, men tror ikke det er noe forskjell i Permissionskonfigurasjonen fra 1.4.3 til 1.5.

Hva bruker dere på Hardwork? Egne plugins?

 

Hadde vært så greit å fått det til å fungere -.-

 

Hardwork bruke eigen system som snart kjem med rollback funksjon.

 

Det er faktisk konfigurasjon forskjelli BigBrother fra 1.4.3 til 1.5

 

Grunnen til vi ikke bruke Bigbrother er nettopp indeksering som er svært elendig. Bruke du SQLlite? Har du output hva som hender når du tar rollback?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis sitter her nå, tenkte å spille litt minecraft sammen. Så jeg mekket en server. Bare default settings, ingen fiksing eller mekking.

 

Kompisen min prøver å joine både 127.0.0.1 og IP'en til internett og pcen min.

 

Fortsatt fungerer det ikke, noen med litt mer innsikt i hva som er feilen her?

 

PS: jeg og kompisen min har gjort dette før og det har fungert.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis sitter her nå, tenkte å spille litt minecraft sammen. Så jeg mekket en server. Bare default settings, ingen fiksing eller mekking.

 

Kompisen min prøver å joine både 127.0.0.1 og IP'en til internett og pcen min.

 

Fortsatt fungerer det ikke, noen med litt mer innsikt i hva som er feilen her?

 

PS: jeg og kompisen min har gjort dette før og det har fungert.

 

Har du åpnet port?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Tj-nome, sliter litt med BigBrother på serveren min. På grunn av bugs kræsjer den hele serveren når jeg kjører rollback. Har også vært borti tidligere versjoner, men får "Tsk, tsk. Wrong command buddy". Mulig jeg har bomma i konfiurasjonen i sistnevnte forsøk, men tror ikke det er noe forskjell i Permissionskonfigurasjonen fra 1.4.3 til 1.5.

Hva bruker dere på Hardwork? Egne plugins?

 

Hadde vært så greit å fått det til å fungere -.-

 

Hardwork bruke eigen system som snart kjem med rollback funksjon.

 

Det er faktisk konfigurasjon forskjelli BigBrother fra 1.4.3 til 1.5

 

Grunnen til vi ikke bruke Bigbrother er nettopp indeksering som er svært elendig. Bruke du SQLlite? Har du output hva som hender når du tar rollback?

Kjører nå på MySQL, og får ikke noe ouput når den kræsjer.

 

Skal se om jeg får den over på sqlite, men jeg har fikk noe mer feilmeldinger før i tidligere versjoner da. Vil vente litt da jeg har spillere online nå, og har hatt nokk restarts av serveren i dag.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jepp, klar over det. Som sagt kun et overslag. :) Det er jo forsåvidt bedre at den sier at du trenger mer enn det du faktisk gjør, enn omvendt.

 

Edit: Dette var selvfølgelig ment til Tj-nome.

 

Er jeg faktisk enig i, men kalkuleringen er litt merkelig i mitt syn. Jeg skal klare å skrive den bedre med minimalt anbefalt spec så snart jeg har kalkulert og reknet ut litt og fått skreve ned alt forståelig.

 

325

 

Prøv å laste ned v1.5 av iChat.

laste ned en versjon som ikke er realse?

finnes ingen v1.5 av iChat

Lenke til kommentar

Men osen får dere hardwork til og ha serveren åpen hele tiden?

 

Vi har en eigen server pc som kjøres 24/7 ?

 

laste ned en versjon som ikke er realse?

finnes ingen v1.5 av iChat

 

Har du en config til den, har du prøvd tidligere rev av bukkit?

Tåler pc det da? og kjøres i flere år på en pc?

 

 

 

Jeg kan legge til config filen og må nesten sjekke det om version når jeg er hjemme på server pc'n

Endret av fsx v1.1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...