Gå til innhold

Dele opp HDD?

Reef89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfatter deg slik at du skal installere Windows på den? Da velger du i installasjonsprogrammet hvor stor C: partisjonen skal være.

NB! det er lurt å koble fra de andre diskene mens du installerer.

Skrevet

Oppfatter deg slik at du skal installere Windows på den? Da velger du i installasjonsprogrammet hvor stor C: partisjonen skal være.

NB! det er lurt å koble fra de andre diskene mens du installerer.

Ja skal inst. windows på C. Hvordan velger jeg det da? når xp cden bootes fra cdrom?

Skrevet
Ja skal inst. windows på C. Hvordan velger jeg det da? når xp cden bootes fra cdrom?
Så lenge du installerer windows på første partisjonen så skal stasjonsbokstaven bli C nærmest automagisk.
Skrevet
Så lenge du installerer windows på første partisjonen så skal stasjonsbokstaven bli C nærmest automagisk.

ja den er grei, men når den tid kommer så kan jeg velge og dele opp HDDen til en til partisjon? for eks D. ?

Skrevet

Det er to muligheter. Enten lager man alle partisjonene i installasjonsprogrammet. Eller så lager man bare en (som da må være mindre enn hele disken), så lager man resten i Diskbehandling.

Men noe av poenget her er at 'delingen' skjer i instalasjonsprogrammet, det skjer når du selv spesifiserer størrelsen. Hvis du ikke gjør det vil C: bli hele disken, og da må man dele etterpå. Det er vesentlig mer tungvindt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...