Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overlevelse - henging


Delloptimist

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det er mulig å overleve et selvmord ved henging. Dette kan skje dersom knuten på tauet knyttes feil, right? eller er jeg helt på villspror? Det jeg er ute etter er hvilke kriterier som må oppfylles for at et selvmord ved henging skal være mislykket.

PS, er ikke ute etter å henge meg selv, så seriøse svar pliz. Lurer bare på sånn rent tilfeldig

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan overleve henging.

 

Måten man dør på kommer an på hvor langt man faller, og hvor bra knuten er; bl.a. i gamle dager brukte de jo en skala som viste vekt ratio mot hvor langt de skulle falle. Dersom de falt for langt, fløy hodet rett av; og dersom de ikke falt langt nok, knakk ikke nakken, og personene døde av kvelning, noe som er en lang prosess, og dersom du blir funnet et stykke inn i den, kan du overleve uten skader, eller med alvorlige hjerneskader, alt ettersom.

 

Jeg har også lest at dersom det er en løs knute, er det mulig å overleve en henging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...