Gå til innhold

Killzone 3 - den store tråden


mortensol

Anbefalte innlegg

..tja. Etter demoen forventet jeg noe mer rundt Sev i krigsleir, og med litt gale tendenser etterpå (øya og jet-packen, for eksempel). Og at de ville bruke den måten Sev forandret seg på, når han plukker opp en Helghast hjelm, osv, til å lage en parallell til situasjonen på Helghan. At de blir mer og mer som Helghastene jo lenger de er på planeten, eller noe i den duren.

 

..jeg vet ikke, jeg.. Ærlig talt, har inntrykk av at noen har sagt: "det her blir for politisk - ta det ut" på et eller annet sted i prosessen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk omsider sharpshooteren i dag, og herregud hvilken opplevelse det viste seg å være. Første som slo meg var at når man har satt i begge move-kontrollerene så blir den ganske tung totalt sett, noe som jo er veldig bra for realisme-følelsen. Samtidig blir man fortere sliten av å spille lenge, kontra om man bare bruker kontrollerne.

I starten var det helt håpløst, de instillingene jeg brukte til vanlig ble helt forferdelige ved bruk av sharpshooter, hadde jo ikke kontroll på noen ting, og en liten stund følte jeg at dette bare ville bli håpløst. Men ved litt justering på instillingene ble alt så veldig mye bedre, og etter litt tilvenning nå så må jeg jo bare si at opplevelsen er helt fenomenal. :D

 

Jeg lurer på et par ting her...

 

Først og fremst så lurer jeg på hvordan dere vurder forskjellen på en controller og move spillere. Stiller de likt eller har den ene et fortrinn?

 

Kan det tenkes at sharpshooter blir i overkant slitsomt å sitte med for ei jente? Ser jo über kult ut, men nå sitter jeg jo ganske avslappet og bakoverlent i sofaen med bena på bordet ^^

 

En annen ting jeg lurer på er forskjellen mellom 2D og 3D, har en av disse en stor fordel på slagmarken?

Lenke til kommentar

Fikk omsider sharpshooteren i dag, og herregud hvilken opplevelse det viste seg å være. Første som slo meg var at når man har satt i begge move-kontrollerene så blir den ganske tung totalt sett, noe som jo er veldig bra for realisme-følelsen. Samtidig blir man fortere sliten av å spille lenge, kontra om man bare bruker kontrollerne.

I starten var det helt håpløst, de instillingene jeg brukte til vanlig ble helt forferdelige ved bruk av sharpshooter, hadde jo ikke kontroll på noen ting, og en liten stund følte jeg at dette bare ville bli håpløst. Men ved litt justering på instillingene ble alt så veldig mye bedre, og etter litt tilvenning nå så må jeg jo bare si at opplevelsen er helt fenomenal. :D

 

Jeg lurer på et par ting her...

 

Først og fremst så lurer jeg på hvordan dere vurder forskjellen på en controller og move spillere. Stiller de likt eller har den ene et fortrinn?

Jeg vil si det er ganske jevnt. Med tanke på at spillet i utgangspunktet er designet for DS3, så er hitboxene ganske store og bulletmagnetismen sørger for at man ikke trenger være så veldig nøyaktig på kort hold. Men Move har et fortrinn så lenge fienden befinner seg i synsfeltet ditt, altså så lenge man slipper å snu seg er det lettere å sikte på noen.

 

Dessuten mangler Move for øyeblikket en dedikert knapp for nærkampsangrep, men dette skal visstnok fikses i en patch. Enn så lenge må man "dolke" luften når man vil slå noen mens man spiller med Move, noe som verken er presist eller praktisk. Selv spiller jeg Move fordi jeg liker det bedre, og det er rett og slett mer tilfredsstillende å vinne en virtuell våpenduell med hele armen istedetfor å bruke kun tommelen. Og dessuten liker jeg å tro at det er mer presist.

Lenke til kommentar

Fikk omsider sharpshooteren i dag, og herregud hvilken opplevelse det viste seg å være. Første som slo meg var at når man har satt i begge move-kontrollerene så blir den ganske tung totalt sett, noe som jo er veldig bra for realisme-følelsen. Samtidig blir man fortere sliten av å spille lenge, kontra om man bare bruker kontrollerne.

I starten var det helt håpløst, de instillingene jeg brukte til vanlig ble helt forferdelige ved bruk av sharpshooter, hadde jo ikke kontroll på noen ting, og en liten stund følte jeg at dette bare ville bli håpløst. Men ved litt justering på instillingene ble alt så veldig mye bedre, og etter litt tilvenning nå så må jeg jo bare si at opplevelsen er helt fenomenal. :D

 

Jeg lurer på et par ting her...

 

Først og fremst så lurer jeg på hvordan dere vurder forskjellen på en controller og move spillere. Stiller de likt eller har den ene et fortrinn?

 

Kan det tenkes at sharpshooter blir i overkant slitsomt å sitte med for ei jente? Ser jo über kult ut, men nå sitter jeg jo ganske avslappet og bakoverlent i sofaen med bena på bordet ^^

 

En annen ting jeg lurer på er forskjellen mellom 2D og 3D, har en av disse en stor fordel på slagmarken?

 

Jeg vil velge å tro at de stiller forholdsvis likt, det handler mest om hva man venner seg til. Men jeg tror også at har man først fått move-styringa inn, så er den mer presis når det kommer til siktig. Med en vanlig DS3 har jeg null sjans til å få inn et headshot med mindre jeg er veldig heldig. Med move kan jeg faktisk få til dette rimelig greit.

 

Når det gjelder sharpshooteren så ville jeg ikke vært bekymret bare fordi du er jente. Selv om jeg nevnte at den er tung så er den jo ikke TUNG sånn at den er styrketrening å holde i. Men sammenlignet med å bare sitte med en DS3 i hånda, så er det jo litt tyngdeforskjell, og den merker man etter å ha spilt en stund. I hvertfall i starten. Tror også dette først og fremst er fordi det blir en annen stilling å spille i. Du holder armene i en helt annen stilling enn du er vant til.

Men er jo ikke sånn at jeg står oppreist midt på gulvet og spiller heller. Sitter rimelig avslappet i godstolen, og det funker helt fint. For min del er det ingen vei tilbake. :)

Lenke til kommentar

Det hørtes lurt ut. :) Prøv først om Move-styring er noe for deg, og invester heller i en sharpshooter etterpå.

 

De som vil kan gjerne friend-adde meg forresten, hvis noen har lyst til å spille multiplayer. Har ikke spilt det så mye enda, men blir nok mer av det når jeg får bedre tid og får fullført single player-delen. :) PSN id ligger i signaturen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...