Gå til innhold

Erfaring med bemanningsbyråer?


Anbefalte innlegg

Vurderer å oppsøke et av disse bemaninngs-/vikarbyråene for å skaffe meg en liten deltidsjobb ved siden av studiene. Virker som at det er mer lettvint enn å oppsøke utallige bedrifter personlig.

 

Så, spørsmålet mitt er hvilke firmaer er å anbefalle? Manpower, Adecco, Xtra, Kelly osv.? Det kryr jo av dem.

 

Er det forresten lurt å oppsøke lokalene deres direkte, eller bør jeg registrere meg på nett først?

 

Det er forøvrig snakk om Trondheimsområdet, så det er veldig fint om noen har erfaringer å dele derfra.

 

Jeg vil jo gjerne ha noe halvveis studierelevant, altså helst ikke jobb på matbutikk. Studerer økonomi, så noe innen kontor og administrasjon ville vært ypperlig, eventuelt noe IT-relatert. Er det noen av disse byråene som spesialiserer seg innenfor disse områdene?

 

Og et siste spørsmål, bør man kontakte flere byråer eller holder det med ett?

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobbet for adecco i ca 1,5 år. Jeg var ikke spesielt fornøyd med opplegget, men det hadde med folka der å gjøre først og fremst.

Hvis jeg ringte inn syk, så gravde de og spurte og gav meg kommentarer akkurat som om de prøvde å gi meg skyldfølelse, og det funket (selv om jeg virkelig var syk). + de hadde et skikkelig gammelt opplegg for å levere timelister, som stort sett ikke fungerte skikkelig, fordi vi aldri fikk skjemaene til rett tid fra kontoret. Men det ble elektronisk etterhvert, heldigvis.

Så fikk jeg aldri tak i kontaktpersonen min, for hu var alltid syk eller hadde ferie eller var på møte. og så synes jeg attituden til folka var skikkelig dritt. + gjennom adecco tjente jeg 130kr/timen, og når jeg etterhvert ble ansatt som vikar for firmaet jeg jobbet for så gikk lønna opp til 163,50!!

Dette er på østlandet, og jeg var nok bare utrolig uheldig med akkurat det kontoret :p

 

Jeg søkte opprinnelig på barnehagejobb, som jeg fikk rimelig kjapt, men fikk deretter et bedre tilbud som kundekonsulent. Der ble jeg ett par år faktisk, frem til jeg begynte å studere igjen.

 

Hos adecco registrerer du deg på nettet først med cv osv, så tar de kontakt etter ett par dager (som regel) og kaller deg inn til intervju.

Den gangen jeg var jobbsøker registrerte jeg meg overalt. De eneste jeg fikk tilbud fra var adecco og Proffice, men som sagt dette er østlandet, så det er sikkert forskjellig. se på de forskjellige hjemmesidene, så ser du hvilke stillinger som er utlyst.

Lenke til kommentar

I Trondheim har jeg erfaring med Manpower og Kelly, men jeg har erfaring med Adecco og flere andre slike fra Oslo.

 

Jeg liker veldig godt å gå via slike selskaper, men det spiller ikke så stor rolle, jeg går etter der hvor jeg ser det er arbeid. En fordel er jo at de kan skaffe deg mye variert uten at du trenger å lete så mye selv for å skaffe jobb, det synes jeg er positivt.

 

Manpower i Trondheim anbefales mens Kelly gav meg en litt uggen magefølelse (og ingen jobb heller...). Jeg ville kontaktet flere byråer og sett hvem som gav meg hyggeligst (og først?) jobb. :)

 

Jeg ville tro at alle de byråene du nevner også driver med denslags bedrifter du ønsker. Hos Manpower var det i hvert fall en egen person som var ansvarlig for det markedet :)

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

 

Manpower virker seriøse ser det ut som. Får vel registrere en CV der tenker jeg. Kelly ser ut til å ha noen interessante jobber på sine sider, så mulig jeg prøver meg der også. Det samme gjelder Xtra.

 

Er det forresten noen som har prøvd Academic Work? De retter seg visst spesifikt mot studenter, noe som kanskje er en fordel.

 

Men ettersom jeg vil ha litt fortgang i prosessen, er det best å registrere CV på nett for så å ta kontakt personlig eller via telefon?

 

Setter fortsatt stor pris på om flere har erfaringer å dele :)

Lenke til kommentar

har vært innom adecco, og er veldig fornøyd med de. De gav meg forskjelige oppdrag, fks barnehage, dele ut spørreundersøkelser på kinoen, ekstrahjelp i kantine, ryddehjelp på restaurant, servitør.... ++

de var veldig hyggelige mot meg, og jeg kunne si nei om jeg ikke ville/kunne jobbe en dag..

jeg har ikke lappen, og jeg bodde da i en by der det ikke er verdens beste busstilbud, så hun damen på adecco som var min konsultent (? eller hva d heter) hjalp meg med hva slags buss jeg kunne ta for å komme meg dit jeg skulle jobbe, og hun ordnet det også sånn at jeg kunne sitte på med andre som også skulle jobbe samme sted som meg den dagen.

De hadde også en bil vi kunne bruke (som noen andre kjørte da :p men jeg fikk sitte på)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Personalhuset (vet ikke om de heter det lenger) skaffet meg den jobben jeg har i dag. De leide meg ut for et halvt år. Innen den tid var utløpt fikk jeg jobbtilbud fra bedriften jeg var utleid til. Helt topp.

Må også sies at denne stillingen ikke var utlyst i det hele tatt, så hadde det ikke vært for personalhuset så hadde jeg ikke fått vite om at der var en ledig stilling i det hele tatt.

 

Så jeg har gode erfaringer. Men jeg vet også om dem som sliter med å få fast stilling noe sted. Blir leid ut på halvtårsbasis til diverse firma. Greit for en periode, men bedre å ha noe fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...