Gå til innhold

Bør korset fjernes fra flagget?


  

317 stemmer

  1. 1. Fjerne korset?

    • Ja
      70
    • Nei
      247


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør skolene lære barna å bli ateister?

 

Nei, barna skal læres opp i virkeligheten, hvordan de kan tilegne seg kunnskap, hvordan tenke selv, tenke kritisk, lære seg å stille spørsmål ved ubegrunnede påstander. Men om vi skal lære dem om religion, så burde det være i et format som på ingen måte hinter til at det kan være noe sannhet i det, når det ikke finnes noen grunn til å tro at det gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig ikke. Hvis du vil prakke på barn sosialdemokrati stiller du svakt når du skal argumentere mot de som vil prakke på barn kristendom.

 

Religion dreier seg om eldgammel overtro som har null koblinger med virkeligheten, som hindrer vår videre utvikling, og for øvrig driver mennesker til å gjøre langt mer ondt enn godt. Jeg tror det er ganske klart at vi er uenige om statens rolle i samfunnet for øvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sosialdemokrati og religion det samme?

 

Sosialdemokrati er en slags religion.

 

Sosialdemokrati er en styringsform. Religion er oppspinn!

 

Islam er også en styringsform.

Forklaring på at sosialdemokrati er en religion!

Venter i spenning :)

 

Islam er ikke en styringsform. Men styringen av landet er bygget på islamske verdier!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Religion dreier seg om eldgammel overtro som har null koblinger med virkeligheten

 

Akkurat som troen på Keynes, Marx og alle de sosialdemokratiske heltene.

Jeg kommer ikke til å bli med på en debatt om slike personer og politikk i denne tråden. Religion og politikk har et svært tydelig skille i mitt syn.

 

For øvrig når jeg sier "siste", så sier jeg at det er en mulighet å fjerne korset, men det er ikke noe jeg bekymrer meg over. Akkurat som Julen har fått sin mening vrengt frem og tilbake, så trenger ikke to streker lagt sammen bety én ting.

Lenke til kommentar

Det blir flagg bytte i mars 2011, da får vi et hvitt flagg med en grønn krans og med et bilde av fjell og fjord midt inni.Inne i selve kransen er det gule frukter.

Det blir nok en seremoni i forbindelse med dette. Det Norske flagget blir firt ned for siste gang, mens nasjonalsangen synges. Etterpå blir det nye flagget heist opp mens en annen sang synges.Under denne forestillingen vil det være mange som gråter,før de forlater landet i båtene sine.

Endret av Beena
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...