Gå til innhold

Hva er spesielt med jesus?


Anbefalte innlegg

Mange kristne trekker frem at han sto opp fra de døde.

Men det er det jo mange som har gjort.

 

Elia vekket opp en død mann

1. kongebok kap 17

 

Mange sto opp fra de døde når jesus døde:

Matteus evangeliet kap 27

 

Apostelene fikk evnen til å vekke opp døde:

Apostelens gjerninger kap 9

 

Skjønner dere ikke at dette er eventyr?

Tornerose sto jo også opp fra de døde!!

 

Hvorfor er det slutt på å vekke opp døde folk i dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som ble vekket fra døden i dine eksempler Tobben, hadde ikke mistet livet slik du tenker, men de hadde blitt utvist eller fjernet fra stedet de tilhørte. Den samme betydning av død finner du for første gang i Edens Hage i 1.mosebok. Det er altså ikke noe mirakel som ligger bak de bibelversene du sikter til.

Lenke til kommentar

De som ble vekket fra døden i dine eksempler Tobben, hadde ikke mistet livet slik du tenker, men de hadde blitt utvist eller fjernet fra stedet de tilhørte. Den samme betydning av død finner du for første gang i Edens Hage i 1.mosebok. Det er altså ikke noe mirakel som ligger bak de bibelversene du sikter til.

Så når det står at de kom ut fra sine graver og gikk ut, betyr det at de var levende begravet?

MAttues 27:

52 Gravene åpnet seg, og mange hellige som var sovnet inn, sto legemlig opp. 53 Etter Jesu oppstandelse gikk de ut av gravene og kom inn i den hellige by, hvor de viste seg for mange.

 

Det må du forklare nærmere!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-SGxMysqw

Det som er spesielt med Jesus er ikke forst og fremst at han sto opp fra de dode, for som du paapeker det det er flere som har gjort det. Vel, det er utrolig mange ting som skiller Jesus fra alle andre som har levd her paa jorden.

+ Han levde et syndfritt liv. Det er det faa av oss andre (ingen) som kan paastaa aa gjore. Alle har paa ett eller annet punkt gatt i mot Guds vilje. Jeg selv har gjort det tusenvis av ganger.

+ Han er Guds sonn. Bibelen beskriver han som 100 % Gud og 100 % menneske.

+ Han kunne tilgi synd og helbrede andre

+ Han dode pa korset, men han sto ogsaa opp igjen.

+ Naar han dode, saa dode han for deg og meg! Han tok synden vekk fra oss (selv ikkje alle aksepterer det) og paa den maaten aapnet han veien til Gud for oss, etter at vi ble skilt fra Gud fordi vi e syndere.

+ Miraklene han gjorde var ganske ekstraordinare ogsaa.

+ I tillegg til alle disse tingenen saa er det fullt av profetier om han som skal komme (Jesus). Sannsynligheten for at alle disse profetiene skulle blitt oppfylt med en person (saann som skjedde med Jesus) er saa liten at forskerne kaller det en umulighet. Eksempler paa profetier er: (bli fodt i Betlehem, do paa et kors osv...)

 

Forskjellen paa doden hans, og de andre som blir beskrevet i Bibelen e at naar Jesus dode og tok synden vaar paa seg, saa overvandt han synd siden han selv var syndfri.

Lenke til kommentar

De som ble vekket fra døden i dine eksempler Tobben, hadde ikke mistet livet slik du tenker, men de hadde blitt utvist eller fjernet fra stedet de tilhørte. Den samme betydning av død finner du for første gang i Edens Hage i 1.mosebok. Det er altså ikke noe mirakel som ligger bak de bibelversene du sikter til.

Hva gjør skildringen av Jesus i akkurat samme boka så spesiell? Hvorfor kan ikke han ha en 'symbolsk gjenliving'?

 

Er blasfemi en synd?

 

Hvordan kan han være 100 % Gud, og 100 % menneske? Det vil si at jeg, som også er 100 % menneske er 100 % Gud? Eller er han 200 % entitet?

 

Jeg kan og tilgi synd og helbrede enkle tilfeller hos noen personer.

 

Jeg har ikke dødd enda, men vi kan anta at jeg har levd før.

 

Jeg skjønner ikke hvordan en iPad fungerer (på det helt grunnleggende), eller hvordan David Copperfield kan gå igjennom den kinesiske mur (for det har jeg sett med egne øyne - på TV). Guddommelig.

 

Så, vi kan vel ganske greit konkludere med at jeg er like ekstraordinær som Jesus. Hyll meg.

Lenke til kommentar

Det som er spesielt med Jesus er ikke forst og fremst at han sto opp fra de dode, for som du paapeker det det er flere som har gjort det. Vel, det er utrolig mange ting som skiller Jesus fra alle andre som har levd her paa jorden.

+ Han levde et syndfritt liv. Det er det faa av oss andre (ingen) som kan paastaa aa gjore. Alle har paa ett eller annet punkt gatt i mot Guds vilje. Jeg selv har gjort det tusenvis av ganger.

+ Han er Guds sonn. Bibelen beskriver han som 100 % Gud og 100 % menneske.

+ Han kunne tilgi synd og helbrede andre

+ Han dode pa korset, men han sto ogsaa opp igjen.

+ Naar han dode, saa dode han for deg og meg! Han tok synden vekk fra oss (selv ikkje alle aksepterer det) og paa den maaten aapnet han veien til Gud for oss, etter at vi ble skilt fra Gud fordi vi e syndere.

+ Miraklene han gjorde var ganske ekstraordinare ogsaa.

+ I tillegg til alle disse tingenen saa er det fullt av profetier om han som skal komme (Jesus). Sannsynligheten for at alle disse profetiene skulle blitt oppfylt med en person (saann som skjedde med Jesus) er saa liten at forskerne kaller det en umulighet. Eksempler paa profetier er: (bli fodt i Betlehem, do paa et kors osv...)

 

Forskjellen paa doden hans, og de andre som blir beskrevet i Bibelen e at naar Jesus dode og tok synden vaar paa seg, saa overvandt han synd siden han selv var syndfri.

+ Syndefritt liv er bare en definisjon. Jeg har levd et syndefritt liv. Jeg tror ikke på synd!

+ At han var guds sønn er bare en påstand. Han ble født av et menneske, ergo var han et menneske

+ Disiplene kunne også tilgi andre og helbrede

+ Han døde og sto opp igjen. Det har jeg nettopp vist at mange andre også gjorde.

+ At han døde for oss er også bare en påstand. Han døde fordi han drev med blasfemi.

+ Miraklene var ikke ekstraordinære. Andre vekket opp døde, ga blinde syn og mettet mange folk med lite mat

+ Profetier er skapt. Det er bare et evangelium som har med fødselen hans!

Lenke til kommentar

Mange kristne trekker frem at han sto opp fra de døde.

Men det er det jo mange som har gjort.

 

Elia vekket opp en død mann

1. kongebok kap 17

 

Mange sto opp fra de døde når jesus døde:

Matteus evangeliet kap 27

 

Apostelene fikk evnen til å vekke opp døde:

Apostelens gjerninger kap 9

 

Skjønner dere ikke at dette er eventyr?

Tornerose sto jo også opp fra de døde!!

 

Hvorfor er det slutt på å vekke opp døde folk i dag?

 

Bare gi opp. De kristne hører ikke på fornuft.

Lenke til kommentar

Mange kristne trekker frem at han sto opp fra de døde.

Men det er det jo mange som har gjort.

 

Elia vekket opp en død mann

1. kongebok kap 17

 

Mange sto opp fra de døde når jesus døde:

Matteus evangeliet kap 27

 

Apostelene fikk evnen til å vekke opp døde:

Apostelens gjerninger kap 9

 

Skjønner dere ikke at dette er eventyr?

Tornerose sto jo også opp fra de døde!!

 

Hvorfor er det slutt på å vekke opp døde folk i dag?

 

Hva er spesielt med jesus? Vel det er ganske spesielt at han greide å få så mange tilhengere bare med karisma, manipulasjon og overtro, og når tror miliarder på alle historiene hans.

Lenke til kommentar

 

"Da Jesus havde afsluttet sit studium af loven, tog han igen til Ægypten for at studere ægypternes visdom, ligesom Moses gjorde. Og på ture ud i ørkenen mediterede han og fastede og bad og opnåede det hellige navns kraft, ved hvilket han udførte mange undere."(urev. 6,11)

 

"Igennem syv år talte han med Gud ansigt til ansigt, og han lærte fuglenes og dyrenes sprog at kende, og lærte at kende træernes, urternes og blomsternes lægekraft‚ og ædelstenenes hemmeligheder; og han lærte solens og månens og stjernernes bevægelser at kende; og skrifttegnenes kraft og kvadratets og cirklens hemmeligheder lærte han at kende, og tingenes, tallenes og tegnenes forvandlinger. Derefter vendte han tilbage til

Nazaret og besøgte sine forældre, og han underviste der og i Jerusalem som en anerkendt rabbiner, endog i templet, ingen hindrede ham."(urev. 6,12)

 

"Nogen tid senere rejste han til Assyrien og Indien, og til Persien og til kaldæernes land. Og han besøgte deres templer og talte med deres præster og deres vise mænd i mange år; og han gjorde mange vidunder-lige gerninger og helbredte de syge, mens han rejste gennem deres lande."(urev. 6,13)

 

"Og i sit attende år ægtede Jesus Miriam, en jomfru af Judas' slægt, med hvem han levede i syv år; men hun døde, for Gud tog hende, så at han kunne fortsætte med de højere ting, som han måtte gøre for menneskenes sønner og døtre, og som han skulle lide for."(urev. 6,10)

 

"Her begynder evangeliet om det fuldkomne liv af Jesus-Maria, Kristus, Davids kødelige afkom gennem Josef og Maria, og Guds søn efter Ånden gennem guddommelig kærlighed og visdom."(forord. urev.)

 

"Men alt dette skulle ske således, for at opfylde det, der blev skrevet ved profeterne, som siger: 'Se, en ung kvinde skal blive frugtsommelig og føde en søn og give ham navnet Emmanuel, som betyder: Gud inden i os."(urev. 2,11)

 

"Og en vis profet så ham og sagde til ham: "Se, Guds kærlighed og visdom er ét i dig; derfor skal du i den tid, som kommer, kaldes Jesus-Maria, for gennem Kristus vil Gud frelse menneskeheden, der i dag i sandhed er som et hav af bitterhed, dog vil bitterheden engang forvandles til sødme; men for denne slægt skal Bruden ikke åbenbares, heller ikke i den kommende tid."(urev. 6,5)

 

"Dette skete i Betania* på den anden side af Jordan, hvor Johannes døbte. Og Jesus begyndte ved denne tid at være tredive år gammel; han var efter kødet virkelig Josefs og Marias søn, men i ånden Kristus, søn af Gud, den evige Fader og Moder, således som det med kraft blev forkyndt ved Helligånden."(urev. 8,8)

 

"Hvis han kaldte dem guder, som Guds ord kom til, og skriften kan ikke omstødes, hvordan kan I så sige til den, som altings Fader-Moder har helliget og sendt til verden: 'Du gudsbespotter!' fordi jeg sagde, at jeg er Guds søn, og derfor er ét med Al Fader-Moderen?"(urev. 55,13)

 

"Da han sad ved aftensmaden sammen med sine disciple, skete det, at en af dem sagde til ham: "Mester, hvorfor sagde du, at du ville give dit kød at spise og dit blod at drikke? for det er hårde ord for mange."

Og Jesus svarede og sagde: "De ord, som jeg talte til jer, er ånd og er liv. De uvidende og de, som begærer kød, tænker på blodudgydelse og død; men salige er de, som forstår."(urev. 32,1-2)

 

"Se på kornet, hvorledes det vokser og modnes, bliver høstet og bliver malet i møllen og — i ilden bagt til brød! Af dette brød er min krop lavet, som I ser. Og se druerne, som gror på vinstokken og modnes, hvorledes de plukkes og presses i vinpressen og således skænker os vinens frugt! Af denne vinens frugt og af vandet er mit blod skabt.

For jeg ernærer mig kun af træernes frugter og af planternes frø, og disse forvandles af ånden til mit kød og mit blod. I, som tror på mig og er mine disciple, skal kunne ernære jer af dette alene og af lignende føde; for af disse, i Ånden, kommer liv og lægedom til mennesket.

Sandelig, min nærhed skal være hos jer i Guds stof og liv, åbenbaret i dette legeme og dette blod; og af disse skal I alle spise og drikke, I som tror på mig."(urev. 32,3-5)

 

 

Gjør du noe annet enn å sitere bibelvers?

Lenke til kommentar

Det som er spesielt med Jesus er ikke forst og fremst at han sto opp fra de dode, for som du paapeker det det er flere som har gjort det. Vel, det er utrolig mange ting som skiller Jesus fra alle andre som har levd her paa jorden.

+ Han levde et syndfritt liv. Det er det faa av oss andre (ingen) som kan paastaa aa gjore. Alle har paa ett eller annet punkt gatt i mot Guds vilje. Jeg selv har gjort det tusenvis av ganger.

+ Han er Guds sonn. Bibelen beskriver han som 100 % Gud og 100 % menneske.

+ Han kunne tilgi synd og helbrede andre

+ Han dode pa korset, men han sto ogsaa opp igjen.

+ Naar han dode, saa dode han for deg og meg! Han tok synden vekk fra oss (selv ikkje alle aksepterer det) og paa den maaten aapnet han veien til Gud for oss, etter at vi ble skilt fra Gud fordi vi e syndere.

+ Miraklene han gjorde var ganske ekstraordinare ogsaa.

+ I tillegg til alle disse tingenen saa er det fullt av profetier om han som skal komme (Jesus). Sannsynligheten for at alle disse profetiene skulle blitt oppfylt med en person (saann som skjedde med Jesus) er saa liten at forskerne kaller det en umulighet. Eksempler paa profetier er: (bli fodt i Betlehem, do paa et kors osv...)

 

Forskjellen paa doden hans, og de andre som blir beskrevet i Bibelen e at naar Jesus dode og tok synden vaar paa seg, saa overvandt han synd siden han selv var syndfri.

*Snip*

Trenger egentlig ikke skrive noe mer enn at du må lese 'IntheLight' sitt innlegg en gang til ..

 

+ Syndefritt liv er bare en definisjon. Jeg har levd et syndefritt liv. Jeg tror ikke på synd!

Du har fortsatt syndet, du har hørt De ti bud og vet hva synd er, du tror bare det ikke har noen betydning.

 

+ At han var guds sønn er bare en påstand. Han ble født av et menneske, ergo var han et menneske

Hvaforno? Du tror han stod opp fra de døde, men ikke at han var Guds Sønn? Er du en klypp-og-lim ateist..?

 

+ Disiplene kunne også tilgi andre og helbrede

Fordi Jesus gav dem evnen til det, ja.

 

+ At han døde for oss er også bare en påstand. Han døde fordi han drev med blasfemi.

Her har vi den klypp-og-lim holdningen igjen. Du kan ikke si at det eneste Jesus gjorde var å stå opp fra de døde. Det er like mye en påstand som at han var Guds Sønn og at han døde for oss.

 

+ Miraklene var ikke ekstraordinære. Andre vekket opp døde, ga blinde syn og mettet mange folk med lite mat

Ved hjelp av Den Hellige Ånd, som er det tredje medlemmet i treenigheten, etter Jesus Kristus.

 

+ Profetier er skapt. Det er bare et evangelium som har med fødselen hans!

Hva med at de romerske soldatene kastet lodd om det eneste av verdi han eide; kjortelen? Ganske nøyaktig oppfyllelse, spør du meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...