Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes du om jenters festklær?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på litt over 18 år. Jeg har et lite problem.. Det å kle seg rett..

Jeg har hatt elendig selvtillit i ung alder helt til ifjor, da totalforandret jeg utseendet fra å ha kommunebrunt hår som ikke var ordnet (krøller, fall og slittasje i kort lengde) med posete gamle klær og null sminke, til ifjor da jeg dro til frisøren, farget håret, kjøpte extansions, begynte å sminke meg og kjøpte "moteriktige" klær.. med en gang denne forandringen hendte fikk jeg sikkert 50 brev på facebook osv hvor folk ble intressert. Da innså jeg også hvor deilig det var med oppmerksomhet. Nå har jeg flere venninner jeg drikker med i helgene, disse venninne er ganske lik meg selv, men de har den "bitchy" personligheten og, jeg er fortsatt snill.

Når de skal på fest kler de seg utrolig lettkledd og "slutty" og dette ender jeg opp med og gjøre og.. jeg liker ikke helt tanken på å bli sett på som løs og slutty, men elsker oppmerksomheten. Jeg har kjæreste så jeg er jo ikke løs, men har gjort en del gale ting tidligere, men er meget rolig nå.

 

Til poenget; Jeg vil kle meg pent og få positiv oppmerksomhet, men vil ikke kle meg på den måten at hvilken som helst gutt tenker at jeg er lett og få i senga.. Altså sexy, men ikke slutty.

 

Så da spør jeg dere gutter, hva er sexy og muligens mystisk men ikke slutty i deres øyne?

Jenter også, hvordan kler dere dere ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg er en jente på litt over 18 år. Jeg har et lite problem.. Det å kle seg rett..

Jeg har hatt elendig selvtillit i ung alder helt til ifjor, da totalforandret jeg utseendet fra å ha kommunebrunt hår som ikke var ordnet (krøller, fall og slittasje i kort lengde) med posete gamle klær og null sminke, til ifjor da jeg dro til frisøren, farget håret, kjøpte extansions, begynte å sminke meg og kjøpte "moteriktige" klær.. med en gang denne forandringen hendte fikk jeg sikkert 50 brev på facebook osv hvor folk ble intressert. Da innså jeg også hvor deilig det var med oppmerksomhet. Nå har jeg flere venninner jeg drikker med i helgene, disse venninne er ganske lik meg selv, men de har den "bitchy" personligheten og, jeg er fortsatt snill.

Når de skal på fest kler de seg utrolig lettkledd og "slutty" og dette ender jeg opp med og gjøre og.. jeg liker ikke helt tanken på å bli sett på som løs og slutty, men elsker oppmerksomheten. Jeg har kjæreste så jeg er jo ikke løs, men har gjort en del gale ting tidligere, men er meget rolig nå.

 

Til poenget; Jeg vil kle meg pent og få positiv oppmerksomhet, men vil ikke kle meg på den måten at hvilken som helst gutt tenker at jeg er lett og få i senga.. Altså sexy, men ikke slutty.

 

Så da spør jeg dere gutter, hva er sexy og muligens mystisk men ikke slutty i deres øyne?

Jenter også, hvordan kler dere dere ute?

For meg gjelder det ikke hva du har på deg,men din personlighet..er du kledd "slutty" men har en fin personlighet,overskygger den måten du er kledd i mine øyne.Vet ikke jeg..å kle seg slutty behøver ikke bety du er slutty..ikke sant? Men det går jo an å kle seg bra/utfordrene uten å go over the edge?

Men nå er jeg en olding på 48 da...så har vel ikke peil..hehe:-)

Lenke til kommentar

Mye av greia med å kle seg pent og sexy, men ikke slutty, er ofte å ikke ta den "helt" ut. Altså du kan fint ha en litt trang og utringa topp, men da kan du ikke samtidig ha et trangt og kort skjørt!

 

Pluss gjerne droppe det aller korteste, trangeste og mest utringa. Å overlate noe til fantasien er faktisk en fordel.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er jo heller det at folk ser jo ikke på meg at jeg er en bra person :)

 

Jeg kaller det slutty med en trang liten kjole.. eller en skjorts eller et skjørt..

 

Tror ikke folk vil tenke på meg som noe "spesielt" om jeg tar på meg dongeribuksa og en utringa topp?

 

man ser jo bare på profilbildet mitt hva jeg kaller "for" slutty :)

Lenke til kommentar

Gå som du selv ønsker. Om du syntes ønsket ditt er slutty, da er du vel slutty da.

 

Jeg foretrekker at jenter går med kjole, ikke en lang topp. Det finnes flere måter å få oppmerksomhet på enn å ha på seg minst klær. Det handler om å skille seg ut, på en positiv måte. Vise litt klasse.

Lenke til kommentar

Håper ikke du går i en sånn kjole på byen, da forstår jeg at du blir sett på som slutty! (Beklager at jeg sier det..)

 

Du må iallefall ha 5 cm ekstra på lengden før du kan vurdere å se ut som noe anna enn billig. Vill heller ikke hatt noe som var så stramt over rompa, men det kan gå ved bruk av rett kjole.

 

Bildet over blir litt vel pent, mer julebord med jobben hvor man ikke skal på flatfylla etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg synes det overlater i overkant lite til fantasien, og viser litt lite "klasse", som det så pent sies over. Men selvsagt har oppførsel også litt å si. Jeg jobber som dørvakt, og slutty oppførsel kan merkes på lang avstand, sensuell og flørtende distanse er betagende, men det å henge over bardisken slik at puppene nærmest faller ut, samtidig som man gnir seg inntil gud og hvermann og bøyer seg "tilfeldig" litt for dypt blir bare turn-off. Slik oppfatter de fleste gjestene det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja ærlig talt vil jeg ikke si oppførselen blir sånn så lenge jeg ikke er på nippet til å blacke ut med 3 i promille.. så kan nok ha hendt en gang eller to ja, men ellers har jeg så og si alltid klær over kjolen igjen :)

 

Kjolen der var muligens litt vel kort da, men det er faktisk ikke så veldig langt ifra så slutty.. kjolen på bildet mitt går faktisk ned til rett over knærne og er ikke så stram, men kløfta vises jo godt der da :)

 

Sånn som den mørkeblå kjolen her, er ganske pen og samtidig sexy. Noe sånt liker jeg.

PHP48487A6D695CE.jpg

Lenke til kommentar

Tenker du ikke selv at folk tenker du ser ut som en narkis om du har liknende sprøytestikk på armene (av en annen grunn seff) når du ikke er det? Fordommer liksom..

 

Jeg er fult klar over at folk har fordommer og alt det der, casen er bare at jeg gir en lang faen i hva folk som ikke kjenner meg tror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker du ikke selv at folk tenker du ser ut som en narkis om du har liknende sprøytestikk på armene (av en annen grunn seff) når du ikke er det? Fordommer liksom..

 

Jeg er fult klar over at folk har fordommer og alt det der, casen er bare at jeg gir en lang faen i hva folk som ikke kjenner meg tror.

Men tror det har noe med at du muligens er moden nok til å ikke bry deg? :)

Jeg er midt i den verste tiden, og janteloven er hard :) vil helst bry meg! :)

Lenke til kommentar

Men tror det har noe med at du muligens er moden nok til å ikke bry deg? :)

 

Jeg tror det har alt å si. Med alderen kommer ofte en trygghet for hvem man er, og personlighet og fremtoning speiler som regel da den man faktisk er innerst inne, ikke den man tror alle rundt ønsker å se. (For all del, det finnes godt voksne mennesker med et vanvittig overfladisk perspektiv også). Du sier jo i førsteposten at du ønsker å fremstå som sexy, men ikke slutty, og det er i utgangspunktet du selv som må definere hvor grensen går. Uansett bør du forsøke å ikke la venninnene dine presse deg i en retning du ikke føler deg komfortabel med, selv om denne tiden gjerne kan føles som en konkurranse i oppmerksomhet bør du ikke la dette overskygge alt annet.

 

Du har jo en kjæreste, hva med å spørre ham om hva han synes er sexy? Hans mening burde jo bety mer enn hva vi her mener, eller hva dine venninner for den saks skyld mener. :)

Lenke til kommentar

Jo kjæresten på 25 år tror jeg er moden nok til å ikke bry seg, det samme gjelder hvordan jeg ser ut.. selv om jeg er pyntet for fest synes han jeg ser like bra ut uten sminke å hår.. det sier vel alt! :S

 

Hehe, det tyder på at du har en hyggelig kjæreste som ønsker å bygge opp under selvtillitten din, men jeg vil gå så langt som å påstå at det er en (om enn godt ment) hvit løgn fra hans side. De fleste kjærester liker at kjæresten ser bra ut, og det er åpenbart at en pent festkledd, sminket jente ser bedre ut enn en jente som dasser rundt i joggebukse og håret til alle kanter.

 

Du kan jo ta ham med på en handletur en gang, eller låne med deg 3-4 antrekk hjem en gang, for så å la ham være litt delaktig i hva du bestemmer deg for. Uansett virker det som livet ditt er på vei i en god retning, og du har åpenbart mer selvinnsikt enn mange andre på din alder, good for you. Positiv og glad virker du også, og dette er en egenskap som vil bringe deg langt i livet. :)

Lenke til kommentar

[Jeg er midt i den verste tiden, og janteloven er hard :)

 

Vel... Det er ikke verre enn hva du gjør det til selv.

 

"Modenhet" (aka selvsikkerhet) er ikke noe man automatisk får utdelt ved en gitt alder. Jeg brydde meg like lite om hva jeg tror andre folk tenker når jeg var på din alder som jeg gjør nå.

 

Det er uansett din egen usikkerhet som er roten til problemet, ikke hva som faktisk foregår oppi hodet til folk du ikke kjenner, men såpass skjønner sikkert du også :)

 

Altså, sett innsatsen inn der hvor den faktisk trengs (som her er, selvsikkerheten), og ikke på "bivirkningene" (som her er, klesstilen).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...