Gå til innhold

HD 6970 eller GTX 570 skjermkort?


wotg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia gir mer fps? Er ikke det delvis sant da?

 

IQ er litt "subjektivt" og har rom for diskusjon.

 

ATI har en annen måte å gjør AA på slik at bilde framstår skarpere.

Mens Nvidia's gjør bildet, form, kanter og farger mer slørete overalt, ved å blande pixelverdiene rundt om hverandre. Noen vil mene at Nvidia sin måte å jevne ut kanter på er mer pent enn ATI, mens andre vil mene det motsatte.

 

Jeg kan sikkert finne fram noen screenshoots, evt lage nye, men da må du vente på 3gb gtx 580 versjonene dukker opp her i huset :tease:

 

EDIT: dobbel kopi+paste

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

IQ??

Nå er jeg bare enda mer forvirret.

Har hatt både ATI og Nvidia før og aldri reflektert over at det er forskjellig billedkvalitet, så det er kanskje ikke så veldig åpenbar forskjell?

Jeg tror jeg lener litt mot HD 6970, siden kortet er nyere, det er vel derfor større tjangs for at det vil komme bedre optimaliserte drivere. Nvidia fokuserer vel allerede på neste generasjon?

Hvordan er fremtiden for PhysX teknologien? På Nvidia sine sider står det oppført 15 spill som støtter dette, ingen av de spillene er av interesse for meg. Hva vil neste COD og BF3 støtte, det er av større interesse.

Endret av wotg
Lenke til kommentar

IQ??

Nå er jeg bare enda mer forvirret.

Har hatt både ATI og Nvidia før og aldri reflektert over at det er forskjellig billedkvalitet, så det er kanskje ikke så veldig åpenbar forskjell?

Jeg tror jeg lener litt mot HD 6970, siden kortet er nyere, det er vel derfor større tjangs for at det vil komme bedre optimaliserte drivere. Nvidia fokuserer vel allerede på neste generasjon?

Hvordan er fremtiden for PhysX teknologien? På Nvidia sine sider står det oppført 15 spill som støtter dette, ingen av de spillene er av interesse for meg. Hva vil neste COD og BF3 støtte, det er av større interesse.

 

GTX 570 er da like nytt som 6970 da. du tenker kansje på 480/470 kansje

Lenke til kommentar

litt off topic, men Greddi, hvorfor kjøper du deg 3 stk 580 når du har 3 6970 kort i maskinen din ?

 

Jeg hadde tri-sli 580 men benyttet meg av angreretten, pga lav gpu usage og fikk ikke utnyttet dem i surround oppløsning. 2 580 ga mer ytelse enn 3 stk, for å si det slik, dette gjelder i 5760x1200 oppløsning. I 1920x1200 oppløsning er tri-sli en skikkelig MONSTER og skalere vel opp mot 3x i metro 2033, holder rundt 110 til 120 fps.

 

Nå tester jeg tri-fire med 6970 og til nå så går det i samme vei som 580 gjorde. Bra scalering med 2 kort, negativ skalering med 3 kort pga lav gpu usage. Altså jeg får samme fps med 1 kort som med tri-fire uten microstuttering som henger med i multi-gpu oppsett. singel gpu kjører 5760x1200 mer smooth. Så konklusjonen er at jeg skal benytte meg av angrerett på disse kortene og gå for 2x3gb 580 og se om det er noe bedre. Hvis ikke ender jeg opp med en Asus Direct CU versjon av 6970 slik at jeg kan OC med.

Lenke til kommentar

Har kjøpt fra komplett i 10 år nå. og har kun benyttet meg 2 angrerett returer. :p (Jeg fortjener å bruke litt av kvoteringen? :p)

 

Det fleste kjente sider teste jo bare vanlig sli/cfx, med en maks oppløsning på "fattige" 2560x1600. (Hardware.no med latterlige 1920x1200 som maks? :p ) Det er kun Hardwareheaven og Maxishine som tester noe utover der (som jeg vet), og de forteller jo ikke det som står i liten skrift. De forteller stort sett bare: penger inn = ytelse ut.

Lenke til kommentar

Venstre er AMD, høyre er Nvidia;

iq-cod.jpg

 

Venstre er AMD, høyre er Nvidia;

iq-battlefield.jpg

 

Dette er dog med 68xx vel å merke. Forskjellen blir tydeligst i Call of Duty, hvor AMD sikrer (i min mening) bedre bildekvalitet enn Nvidia.

 

Maniche

Epic fail og ikkje si hvilken driver som blir brukt da.

 

 

 

Lenke til kommentar

litt off topic, men Greddi, hvorfor kjøper du deg 3 stk 580 når du har 3 6970 kort i maskinen din ?

 

Jeg hadde tri-sli 580 men benyttet meg av angreretten, pga lav gpu usage og fikk ikke utnyttet dem i surround oppløsning. 2 580 ga mer ytelse enn 3 stk, for å si det slik, dette gjelder i 5760x1200 oppløsning. I 1920x1200 oppløsning er tri-sli en skikkelig MONSTER og skalere vel opp mot 3x i metro 2033, holder rundt 110 til 120 fps.

 

Nå tester jeg tri-fire med 6970 og til nå så går det i samme vei som 580 gjorde. Bra scalering med 2 kort, negativ skalering med 3 kort pga lav gpu usage. Altså jeg får samme fps med 1 kort som med tri-fire uten microstuttering som henger med i multi-gpu oppsett. singel gpu kjører 5760x1200 mer smooth. Så konklusjonen er at jeg skal benytte meg av angrerett på disse kortene og gå for 2x3gb 580 og se om det er noe bedre. Hvis ikke ender jeg opp med en Asus Direct CU versjon av 6970 slik at jeg kan OC med.

 

 

 

 

Så snart kommer det billige demokort på komplett.no :w00t:

 

 

 

Lenke til kommentar

Har ikke du dine 5870'ne ennå? eller har du solgt de? du kan jo bare teste og se selv, hvis du ikke tror noe på det. Jeg merker spesielt på spill med sivilisert miljø, at bildet er skarpere, du kan ta f.eks mafia 2, der merkes det spesielt at bildet blir mer slørete på nvidia enn ATI.

 

EDIT: tja, jeg har ennå ikke sett Corsair dominator GT minnene på demosalg enda. Jeg tror de kommer til å selge det som nytt :p

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

Epic fail og ikkje si hvilken driver som blir brukt da.

 

Hvorfor ville dette blitt "epic fail"? Jeg vedlagte bilder som bevitnet at AMD hadde bedre bilde, men hvis du skal være såpass i munnen å ta den tonen så var driverne disse;

 

AMD; Catalyst 10.10 beta, og Nvidia; 260 WHQL. Dette er, etter hva jeg vet, den første driveren som gav støtte for 68xx-serien, correct me if I'm wrong.

 

Synes virkelig det er unødvendig å ta den tonen, Nizzen.

 

Maniche

Lenke til kommentar
Det fleste kjente sider teste jo bare vanlig sli/cfx, med en maks oppløsning på "fattige" 2560x1600. (Hardware.no med latterlige 1920x1200 som maks? ) Det er kun Hardwareheaven og Maxishine som tester noe utover der (som jeg vet), og de forteller jo ikke det som står i liten skrift. De forteller stort sett bare: penger inn = ytelse ut.

 

 

 

 

WideScreenGamingForum tester "ofte" kort i eyefinity oppsett. Altså, alle testene de gjør kjøres i 5760x1080 eller lignende, men er ikke flest tester på den siden..

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...