Gå til innhold

Forslag til loddepenn?


Anbefalte innlegg

Trenger en helt enkel loddepenn som bare vil bli brukt til litt lodding på kretskort. Har lest litt og forstått det slik at 30-40W er det som vil fungere best og en ganske tynn spiss.

 

Hvis noen vet om et pålitelig merke med ok priser hadde det vært til stor hjelp.

 

Er litt skeptisk til dealextreme, men hvis noen har erfaringer med noe av pennene som de selger blir det jo en hel del enklere.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke erfaring med lodding på kretskort men jeg vil tro at 40w er adekvat. Den du linka til va jo skitbillig, nesten så jeg bestiller en selv bare på grunn av det :p

 

Weller er et bra merke forresten :)

 

Den jeg linka til er bra med tanke på temperaturkontroll, men alt til sin sin pris selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Kom over noen som går på batteri, vanlig AA. Noen som vet om det bare er skrot eller om det funker til små jobber? Bruksområdet mitt kommer til å bli begrenset til små reparasjoner på HK, f. eks bytting av en DC jack.

 

Når du tenker hvor mye effekt du skal ha ut av dem så tror jeg du bruker dem opp rimelig opp. Om du skal ha trådløs loddebolt så gå heller for en som går på gass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...