Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Hva slags kalibreringstriks er det snakk om? Hva gjør man, og hvordan? Telefonen min var fulladet i går kveld, og da jeg våknet nå var den 39%. Det er jo helt ekstremt!

 

Du finner det er par poster over min post.

 

Det du beskriver der har ingen ting med batteriet å gjøre, men kommer av at noe du kjører på telefonen har hunget eller oppført seg unormalt. Dette er noe jeg har sett på samtlige Android-baserte telefoner jeg har brukt over tid, og må sies å være en av de aller største problemene ved plattformen.

 

Finn en batterilogger du synes ser OK ut på Market, installer og aktiver logging på applikasjonsnivå. Kan hjelpe deg å finne synderen om det skulle skje igjen.

 

-KJ

 

Eneste jeg finner der er å la batteriet tømme seg helt? Det har jeg gjort, i og med at telefonen skrudde seg av på jobb i dag pga batteriet. Det kan godt være noe jeg har kjørt som ikke har blitt riktig avsluttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I could really care less what is causing the drain. If it's poorly programmed applications, then it's a quality control issue. Whatever the case may be, I do know this for a fact, Without the control of a task manager my battery life is pathetic at best with the mountain of garbage that constantly loiters in the background. Having run my Vibrant for days with and without the task manager of my choice, the result was flat out obvious. My battery life was better with it than without. Not amazingly better but better none the less. The only catch is knowing which tasks are hogs with no reason to incessantly loiter and which ones need to stay loaded to preserve functionality. Do the homework and a task manager can do exactly what it's intended to do. So, plug your ears and stomp you feet while screaming "task killers are worthless" but, my battery still disagrees with you.

 

Jeg er mer eller mindre enig med han her, jeg bruker en task manager på mine HTC hero, som kjører 2.3, og det er til stor help for batteriet, og faktisk ytelsen, da den har en såpass svak prosessor som den har

Lenke til kommentar

Min telefon er perfekt når den ikke er tilkoblet trådløst nettverk. Med en gang jeg setter det på og logger på tar det kun kort tid før det henger seg. Telefonen er tilsynelatende tilkoblet nettet, men internett virker ikke. Når jeg da skal slå av trådløst og prøve på nytt henger telefonen seg. Utrolig irriterende. Har prøvd med tre forskjellige routere, men det samme skjer hver gang. Den siste routeren var en Huawei E5 router fra Netcom med mobilt bredbånd. Er det ingen andre som har disse problemene??

 

Hva kan dette komme av og er det mulig dette løser seg med en fremtidig oppdatering? Er kjedelig hvis jeg må sende telefonen inn til rep, det tar sikkert to til tre uker :(

Lenke til kommentar

Hva kan dette komme av og er det mulig dette løser seg med en fremtidig oppdatering? Er kjedelig hvis jeg må sende telefonen inn til rep, det tar sikkert to til tre uker :(

 

Det KAN komme av oppsettet på routeren. Står litt om erfaringer/forslag tidligere i tråden.

Jeg har ALDRI hatt problemer med min. Så langt har jeg bare testet den i to trådløse nett. Funker som bare det i begge. Forskjellige routere. Oppsettet på router nr to har jeg ikke sjekket, men mitt oppsett står det kort om tidligere i tråden. Har også lest at mange har erfart at telefonene har problemer med AES, men ikke med TKIP. (Oppsett på router)

Lenke til kommentar

Hva kan dette komme av og er det mulig dette løser seg med en fremtidig oppdatering? Er kjedelig hvis jeg må sende telefonen inn til rep, det tar sikkert to til tre uker :(

 

Det KAN komme av oppsettet på routeren. Står litt om erfaringer/forslag tidligere i tråden.

Jeg har ALDRI hatt problemer med min. Så langt har jeg bare testet den i to trådløse nett. Funker som bare det i begge. Forskjellige routere. Oppsettet på router nr to har jeg ikke sjekket, men mitt oppsett står det kort om tidligere i tråden. Har også lest at mange har erfart at telefonene har problemer med AES, men ikke med TKIP. (Oppsett på router)

 

Fungerte bra med TKIP til jeg satte på bluetooth. Da hang den seg igjen. Merkelige greier. Virker som om det har noe å gjøre med bluetooth også?? Men ellers takk, er nesten bra nå.

Lenke til kommentar

Hva kan dette komme av og er det mulig dette løser seg med en fremtidig oppdatering? Er kjedelig hvis jeg må sende telefonen inn til rep, det tar sikkert to til tre uker :(

 

Det KAN komme av oppsettet på routeren. Står litt om erfaringer/forslag tidligere i tråden.

Jeg har ALDRI hatt problemer med min. Så langt har jeg bare testet den i to trådløse nett. Funker som bare det i begge. Forskjellige routere. Oppsettet på router nr to har jeg ikke sjekket, men mitt oppsett står det kort om tidligere i tråden. Har også lest at mange har erfart at telefonene har problemer med AES, men ikke med TKIP. (Oppsett på router)

 

Fungerte bra med TKIP til jeg satte på bluetooth. Da hang den seg igjen. Merkelige greier. Virker som om det har noe å gjøre med bluetooth også?? Men ellers takk, er nesten bra nå.

 

Hm..kanskje du er inne på noe der. Jeg har til dags dato aldri brukt bluetooth på denne tlf...

Lenke til kommentar

Har hørt at "one click root" apps virker

 

Nevermind. Superoneclick gjorde susen. Det var bare driverne som ikke ble innstallert skikkelig automatisk så jeg måtte inn i enhetsbehandling og innstallere driveren derfra. Har root nå.

 

Kan du si litt om fordelene/ulempene ved å roote denne tlf?

Lenke til kommentar

Har hørt at "one click root" apps virker

 

Nevermind. Superoneclick gjorde susen. Det var bare driverne som ikke ble innstallert skikkelig automatisk så jeg måtte inn i enhetsbehandling og innstallere driveren derfra. Har root nå.

 

Kan du si litt om fordelene/ulempene ved å roote denne tlf?

 

Fordelen er at du kan laste ned apps slik som Barnacle (deling av 3g tilkobling til andre enheter) som gjør telefonen til en ruter og Titanium backup som gjør at man kan fjerne apps man ikke vil ha på telefonen. Det ligger f.eks med et par demoversjoner av spill med på telefonen. De vil jeg ikke ha der. Fjernes enkelt med Titanium backup. Dette er bare eksempler, man får enkelt og greit mer kontroll over telefonen. Teoretisk sett kan vel rootingen gå galt, og man kan ta livet av telefonen, men det har ikke skjedd meg. Tror man skal være superuheldig for at det skal skje.

Lenke til kommentar

Ok. Kunne egentlig tenkt meg å bli kvitt de spillene selv. Men ellers har jeg lite bruk for det andre du nevner. Så da tror jeg den får være som den er.

 

Jupp. En tryggere måte å gjøre det på er å laste ned en annen launcher fra market og "skjule" de appsene du ikke vil se. Har omtrent samme effekten.

Lenke til kommentar

Hi.

 

Quick question and apologies for writing in English. Am I correct in saying that currently the cheapest way to get this phone is to buy it from dJuice with an "easy" kontantkort subscription for 1799 and can then just use another Telenor-based subscription such as "Ludo Rød Medium" and there will be no problems with the phone lock??!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...