Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telefonen blir opptatt når jeg går inn på internett !


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo..

 

Kom nettop tilbake fra en ukes ferie og faren min forteller meg at mens jeg var borte datt telefonen ut. Han hadde derfor dratt ut ADSL boksen....... Og nå skjer det samme hver gang jeg kobler meg opp til internett ( faktisk med engang jeg setter inn kabelen ) . Telefonen blir opptatt.

 

Har ADSL fra Telenor

 

Noen forslag til hva som kan være galt ? :woot:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallo..

 

Kom nettop tilbake fra en ukes ferie og faren min forteller meg at mens jeg var borte datt telefonen ut. Han hadde derfor dratt ut ADSL boksen....... Og nå skjer det samme hver gang jeg kobler meg opp til internett ( faktisk med engang jeg setter inn kabelen ) . Telefonen blir opptatt.

 

Har ADSL fra Telenor

 

Noen forslag til hva som kan være galt ?  :woot:

 

Trur nok at du eller faren din bør ringe til Telenor,sikkert en feil hos de.Vi hadde skurring på telefonen når vi var tilkoblet internett,så ringte jeg til Telenor og så var det ordnet :wink:

Skrevet

Hva er det han har dratt ut??Bare modemet? Eller har han røsket ut alt fra splittern også??Sjekk at alle koplinger er riktig utført på splittern(litt billigere å gjøre dette sjøl,enn å få en feilretter ut fra Bravida eller Sønnico...det koster kjapt 1000 kroner hvis du har koplet feil)

Skrevet

Alt er satt inn riktig nå...Han hadde nappet ut kabelen fra splitteren å fordi det er der Telefonen sitter.....

 

Skjønner ikke hva dette kan være :grumpy:

Skrevet

Det er kanskje raskere å bestille ADSL fra en annen leverandør, telenor er ikke av de raskeste til å svare på telefonen, i tillegg er det ferietid.

 

:D

Skrevet
Alt er satt inn riktig nå...Han hadde nappet ut kabelen fra splitteren å fordi det er der Telefonen sitter.....

 

Skjønner ikke hva dette kan være  :grumpy:

 

Sikker på at alt er koplet riktig?Analog eller isdn??Husk at linja skal inn på splitter først,så tilbake til telefon.Hvis analog,kan det IKKE være andre apparater på linja,hvis ikke denne er koplet riktig.(splitter settes opp ved 1. stikk,og koples igjennom splitter der..og så videre ut til resten av kontaktene)

Skrevet

Prøv å koble ut splitteren. Trekk ut alle tre kablene å la den

være utkoblet noen minutter.

Så kobler du den til igjen. Da er du sikker på at du får resettet

splitteren.

Det bruker å fungere for mange!

Skrevet
Da er du sikker på at du får resettet splitteren.

Resette splitteren? :lol:

En splitter er en helt passiv filterkrets. Ikke mye logisk å snakke om reset av passive komponenter.

Reset av modem er noe helt annet.

Skrevet

Det kan være at det er noe galt med kabelen fra splitter til modem. Prøv å bytte ut kabelen med en annen.

Hvis du kjenner noen som har samme samme levrandør som deg så lån modemet og kabelen fra splitter til modem å se om det virker hos deg.

Når du har prøvd dette og hvis ting ikke virker etter dette så kan du ringe etter support.

 

Geir

Skrevet

Ringte support de fant ikke noe feil :shrug:

 

Da det være i enten modemet eller splitteren feilen ligger.. for jeg har prøvd med andre kabler :woot:

 

Får låne et modem av en kamerat og se om det funker....

Skrevet

okay har prøvd et annet modem .. samme problemmet..

 

Ser at med engang jeg setter tlf kontakten fra veggen i splitteren blir det opptatt ! ( har prøvd forskjellige kabler ) så feilen må ligge i splitteren .. noen som vet hvor man får kjøpt slik ? Eller får man det av Telenor.. ?

Skrevet

vist telenor har gitt deg en defekt splitter så får du helt sikkert en ny.

Men har du flere telefoner koblet på? Sto ett eller anna i bruksanvisninga om flere telefoner men husker ikke helt hva.

Skrevet

den kom ikke defekt da ...

 

Har ingen telefoner koblet på .. har ledning fra hovedlinja og plugger inn en ledning i splitteren fra den ( ingenting i splitteren) pluss en tlf og da blir den opptatt, trenger ikke ringe opp engang

Skrevet

Nei og jeg kobler ikke i telefonen en gang ... Setter bare tp i fra tlf uttaket inn i splitteren så er det opptatt (har to uttak)

 

Og telenor har gjort linje test så det er ikke noe galt med linja :shrug:

Skrevet

Telenor sin Kundeservice er så utrolig dårlig, det er til å bli kvalm av, de gir feil informasjon, og de får så UTROLIG mange klager... helt sykt.. jeg er glad for NextGenTel jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...