Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telefonen blir opptatt når jeg går inn på internett !


Anbefalte innlegg

Hallo..

 

Kom nettop tilbake fra en ukes ferie og faren min forteller meg at mens jeg var borte datt telefonen ut. Han hadde derfor dratt ut ADSL boksen....... Og nå skjer det samme hver gang jeg kobler meg opp til internett ( faktisk med engang jeg setter inn kabelen ) . Telefonen blir opptatt.

 

Har ADSL fra Telenor

 

Noen forslag til hva som kan være galt ? :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo..

 

Kom nettop tilbake fra en ukes ferie og faren min forteller meg at mens jeg var borte datt telefonen ut. Han hadde derfor dratt ut ADSL boksen....... Og nå skjer det samme hver gang jeg kobler meg opp til internett ( faktisk med engang jeg setter inn kabelen ) . Telefonen blir opptatt.

 

Har ADSL fra Telenor

 

Noen forslag til hva som kan være galt ?  :woot:

 

Trur nok at du eller faren din bør ringe til Telenor,sikkert en feil hos de.Vi hadde skurring på telefonen når vi var tilkoblet internett,så ringte jeg til Telenor og så var det ordnet :wink:

Lenke til kommentar

Hva er det han har dratt ut??Bare modemet? Eller har han røsket ut alt fra splittern også??Sjekk at alle koplinger er riktig utført på splittern(litt billigere å gjøre dette sjøl,enn å få en feilretter ut fra Bravida eller Sønnico...det koster kjapt 1000 kroner hvis du har koplet feil)

Lenke til kommentar
Alt er satt inn riktig nå...Han hadde nappet ut kabelen fra splitteren å fordi det er der Telefonen sitter.....

 

Skjønner ikke hva dette kan være  :grumpy:

 

Sikker på at alt er koplet riktig?Analog eller isdn??Husk at linja skal inn på splitter først,så tilbake til telefon.Hvis analog,kan det IKKE være andre apparater på linja,hvis ikke denne er koplet riktig.(splitter settes opp ved 1. stikk,og koples igjennom splitter der..og så videre ut til resten av kontaktene)

Lenke til kommentar

Det kan være at det er noe galt med kabelen fra splitter til modem. Prøv å bytte ut kabelen med en annen.

Hvis du kjenner noen som har samme samme levrandør som deg så lån modemet og kabelen fra splitter til modem å se om det virker hos deg.

Når du har prøvd dette og hvis ting ikke virker etter dette så kan du ringe etter support.

 

Geir

Lenke til kommentar

okay har prøvd et annet modem .. samme problemmet..

 

Ser at med engang jeg setter tlf kontakten fra veggen i splitteren blir det opptatt ! ( har prøvd forskjellige kabler ) så feilen må ligge i splitteren .. noen som vet hvor man får kjøpt slik ? Eller får man det av Telenor.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...