Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Til unge kjærestepar som fortsatt bor hjemme


Anbefalte innlegg

Jeg er en killa på 18 år som nettopp har fått dame. Det må nevnes at foreldrene (mest mamma) mine er erkekristne og mer konservative enn bibelen selv. Da dama skulle sove her måtte vi sove på hvertvårt rom.. Hos henne gikk det helt fint å sove i samme seng, men ikke i vårt hus nei. Er dette en normal problemstilling i de tusen hjem? Jeg kjenner et par kjærestepar, og jeg har værtfall fått intrykket av at de sover hos hverandre i samme seng. Jeg begynner å bli kraftig lei mammas moralprekener om alt fra alkohol til graviditet, men er heldigvis bare et par måneder igjen. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette innlegget, kommer nok ikke til å endre noenting, men kanskje det er noen som har foreldre som meg?

 

Wake up from te 50s!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver det for å få det ut :)

Til saken vil jeg nok si at dette er pga moren din. Du er 18.

Husker at broren til en venn av meg (Som var 14 da) skulle sove med dama si, og da måtte lillebroren sove midt mellom dem to.

Men det endret seg raskt når dem var fyllt 15, da var det full kjøring, og du er 18.

Vil nok si at din mor er litt gammeldags om hun skal ha det slik...

 

Men hotell er ikke noe alternativ om du vil tilbringe litt tid med henne?

Lenke til kommentar

Du skriver det for å få det ut :)

Til saken vil jeg nok si at dette er pga moren din. Du er 18.

Husker at broren til en venn av meg (Som var 14 da) skulle sove med dama si, og da måtte lillebroren sove midt mellom dem to.

Men det endret seg raskt når dem var fyllt 15, da var det full kjøring, og du er 18.

Vil nok si at din mor er litt gammeldags om hun skal ha det slik...

 

Men hotell er ikke noe alternativ om du vil tilbringe litt tid med henne?

Føler jeg også, er 18 år og burde få lov til å ta ansvar for mine egne valg.

Er ikke noe problem med sex, det har vi hele tiden. Jeg får være i fred, men får ikke lov å sove sammen om natten.. men det som kan skje om natten kan jo også skje om dagen..

Lenke til kommentar

Mødre.. de må lære seg å gi slipp på oss snart!

 

Min mor klager alltid på meg om hva jeg gjør. Er snart 24, og skal ut av huset i år, forhåpentligvis.

 

Men hun whiner om at jeg er for mye på PCen, eller om jeg er for mye ute, ringer og lurer på hvor jeg er osv.

 

Dette er jo noe som har pågått siden jeg var kid, og har blitt vandt med det, men av og til går det ei grense.

 

feks noen helger siden, når jeg var ute å drakk. Så sendte hun melding og lurte på når jeg kom hjem, så jeg svarte bare at jeg skulle overnatte hos ei, og kom hjem i morgen. Så fikk jeg sms tilbake om at jeg måtte bare komme hjem med en gang! (Yeah right om DET skjedde!! :p)

 

Det irriterer å få sms/anrop midt på natten om at jeg må komme meg hjem osv. Så jeg har jo så klart begynt å skru av mobilen, men det løser ikke problemet.

 

Jeg vet dette er off topic i forhold til hva din problemstilling er, men jeg følte bare for å få det ut.

 

Gleder meg å finne meg min egen kåk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

wow, flashback til u-skolen;)

 

kommer fra en ateistisk familie med kristenkonservative verdier, jepp det er mulig. Min mor var så totalt anti-sove-over-på-samme-rom at når jeg begynnte i niende så sa jeg rett ut til henne at jeg har hatt sex minst 50 ganger så hvorfor jeg skulle absolutt gjør det vegg-i-vegg til foreldrene mine var utrolig idiotisk å anta. hørte ikke et pip etterpå.

 

Du er 18 FFS, vær en mann og si det at du har dama di i dine armer der hun hører hjemme ellers... ¤fyll inn din egen tomme trussel her¤... Ikke la foreldrene dine kontrollere deg nå som du er juridisk blitt en mann.

 

just my advice. min erfaring med kristenkonservative her på sørlandet er at de er konfliksjy så bare stå på ditt, gode kristne hiver ikke barna sine på dør;)

Lenke til kommentar

Trådstarter: Så lenge du bor hos moren din kan hun sette de regler hun vil, selv om du er over 18 og vel så det. Selvfølgelig bare husregler (eg. hun kan ikke bestemme at du ikke skal drikke, men hun kan kaste deg ut hvis du gjør det.) Jeg har samme type mor selv, og kjenner godt til "moralprekener". Det enkleste vil nok være å ha en seriøs samtale med henne om hvordan du føler det, og finne en løsning på "problemet", fremfor at du bare trumfer i vei og skaper en helt unødveldig konflikt. Hvis dere "nettopp" har kommet sammen, forstår jeg godt at din mor ikke vil dere skal sove i samme seng.

 

Ellers finnes det hoteller, som noen har nevnt, Eventuellt kanskje å flytte ut. Du er jo gammel nok.

Lenke til kommentar

Mødre.. de må lære seg å gi slipp på oss snart!

 

Min mor klager alltid på meg om hva jeg gjør. Er snart 24, og skal ut av huset i år, forhåpentligvis.

 

Men hun whiner om at jeg er for mye på PCen, eller om jeg er for mye ute, ringer og lurer på hvor jeg er osv.

 

Dette er jo noe som har pågått siden jeg var kid, og har blitt vandt med det, men av og til går det ei grense.

 

feks noen helger siden, når jeg var ute å drakk. Så sendte hun melding og lurte på når jeg kom hjem, så jeg svarte bare at jeg skulle overnatte hos ei, og kom hjem i morgen. Så fikk jeg sms tilbake om at jeg måtte bare komme hjem med en gang! (Yeah right om DET skjedde!! :p)

 

Det irriterer å få sms/anrop midt på natten om at jeg må komme meg hjem osv. Så jeg har jo så klart begynt å skru av mobilen, men det løser ikke problemet.

 

Jeg vet dette er off topic i forhold til hva din problemstilling er, men jeg følte bare for å få det ut.

 

Gleder meg å finne meg min egen kåk...

 

Du er 24 år og bor hjemme? Er det slik at moren din klager over HVA du gjør eller over hva du IKKE gjør? Hadde jeg vært din mor så ville jeg ikke sendt deg melding og bedt deg om å komme hjem akkuratt, men skjønner meg ikke helt på situasjonen din, eller din mor :p

 

Noen dager etter jeg fylte 18 år var det rett ut. Endte opp på sosialen og måtte få de til å betale for et hotellrom en ukes tid, så fant jeg et rottereir av en hybel og møblemanget mitt bestod av en hagestol, en pilskasse til bord og en feltseng å sove på. Fikk jo etter en stund en TV, men hadde tv-antenne som man måtte holde på, samtidig i en spesiell vinkel for å kunne se hva som skjedde på NRK... Men det varte jo ikke lenge når pengeinnkreveren til NRK kom og sa at jeg ikke hadde betalt TV-lisens og deretter spurte om jeg hadde TV. Bare kastet 14-tommeren min etter han og sa "ikke nå lengre"..

 

Det er da man vurderer å enten drikke seg dritings eller å rane en bank.. eller begge deler, men istedenfor å sippe så innså jeg det at dette er virkeligheten. Ingenting svever ned i fanget på en. Først finner en ut hva som motiverer en, så finner man ut hvordan man oppnår det og deretter burde tanker bli til handling. Det er best å la de overtroiske ta seg av det å ønske seg noe. Å handle mot realitetens sannheter kan bare resultere i destruksjon uansett.

 

Husk på tre ting; Fornuft, hensikt og selvrespekt. Fornuft som eneste veien til kunnskap, hensikt som ens vei til lykke, og selvrespekt; pålitelighet til at ens sinn er kompetent nok til å tenke og at en er verdig lykken, som betyr: er verdig i å leve. Altså du har to funamentale alternativer i livet, å leve, eller ikke. Det er mange som lever som en slags zombie, de håper og tror, men det er vanvidd. Ingenting som ordner seg helt av seg selv:

 

Finn.no - Bolig til leie

 

NAV.no - Bistand for å komme i arbeid

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre er det en del som er slik ja TS.

 

- Da jeg skulle overnatte hos en venninne jeg hadde kjent i 2-3 år måtte jeg sove på et annet rom, mens jeg hos en annen jente (min nåværende kjæreste) fikk sove i samme seng som henne fra dag en.

- Selv når jeg og kjæresten min var på besøk hos hun første venninnen var det såvidt jeg fikk sove på samme rom som dem, fordi moren hadde motforestillinger mot det.

- Enda et eksempel er en i parallellklassen min, som i alderen 17-18 ikke fikk overnatte hos sin kjæreste en gang, selv om de hadde vært sammen i nesten ett år.

 

Jeg har heldigvis vært mye heldigere, men føler med deg og andre som nektes av foreldre å sove i seng med en jente, unødvendig prippenhet som hemmer ungdom mener jeg.

Støtter de andre her, ta et oppgjør med dem og forklar hvor landet ligger, du er myndig og bestemmer over deg selv, ev. kan du si du vurderer å flytte ut fordi de legger så store heminger på deg, og begrenser deg på en måte som ikke hører hjemme i et moderne samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...