Gå til innhold

Kjøp av Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III, en god eller dårlig ide.


Anbefalte innlegg

Jeg så innom nettsiden til Japanphoto nå, og la merke til Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III til 999,-. Jeg ser litt på telezoom objektiver, men har ingen konkrete planer om å kjøpe ennå. Til den prisen er det jo fristende å kjøpe et nå. Når prisen er så lav tenker man jo lett at kvaliteten er tilsvarende... Er det noen som har erfaring med dette objektivet?

 

mvh Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode svar. Jeg skulle egentlig bare kjøpe batterigrep og minnekort i denne omgangen, men ble sittende i se på tilbudene. For meg som relativt ny er det en "objektivjungel" og det er ikke så lett å finne det riktige objektivet. I tilegg til EF-S 55-250 IS, så jeg også på EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM. Det siste er dobbelt så dyrt som det første, men er det så mye bedre at jeg heller bør kjøpe det? Bør jeg unngå å kjøpe andre produsenters objektiver i denne prisklassen? Jeg er takknemlig for all veiledning.

Lenke til kommentar

Tredjeparts objektiver i denne prisklassen er ikke spesielt gode,kan hende at bildekvaliteten er grei nok men fokuset er treg og bråker.

 

55-250 IS er det beste kjøpet i budsjett-segmentet,70-300 IS er tilsvarende i bildekvalitet men til dobbel pris.Fordelen med IS "stabilisering" er at du kan ta bilder uten og få bevegelseuskarphet relativt bedre en uten IS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tredjeparts objektiver i denne prisklassen er ikke spesielt gode,kan hende at bildekvaliteten er grei nok men fokuset er treg og bråker.

 

55-250 IS er det beste kjøpet i budsjett-segmentet,70-300 IS er tilsvarende i bildekvalitet men til dobbel pris.Fordelen med IS "stabilisering" er at du kan ta bilder uten og få bevegelseuskarphet relativt bedre en uten IS.

Kanskje en smule off topic men jeg prøver.

 

Jeg har en Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS som fulgte med 550d'en når jeg kjøpte den men savner litt extra zoom.

 

Så jeg tenkte om det var en grei ide å kjøpe en Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS eller en Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS?

 

Forskjellen er vel at (så langt jeg har forstått) Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS er billigere og har større zoom men så må jeg bytte objektivet hver gang jeg skal ha litt extra zoom.

 

Lurte på om det var kanskje en bedre ide og kjøpe Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS bare for å slippe og bytte objektiv og bruke den som en hoved objektiv hele tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...