knut-eirik Skrevet 19. januar 2011 Skrevet 19. januar 2011 Hei. Etter VELDIG mye om og men så repparerte Mamoz en bærbar (Aspire 7736ZG) De byttet hovedkort og da jeg hentet den i dag virker ikke trådløse nettverkskortet lenger. Jeg finner heller ikke kortet i enhetsbehandling. Alle gode ideer mottas med takk!
cruzader Skrevet 19. januar 2011 Skrevet 19. januar 2011 Kan være noe så enkelt som at det ikke sitter som det skal, eller at det rett og slett er glemt satt tilbake etter bytte av hovedkort. Søker du på 7736ZG service manual står det steg for steg hvordan finne wlan kortet, typisk en luke under pcn eller under tastaturet.
knut-eirik Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Skrevet 19. januar 2011 Kan være noe så enkelt som at det ikke sitter som det skal, eller at det rett og slett er glemt satt tilbake etter bytte av hovedkort. Søker du på 7736ZG service manual står det steg for steg hvordan finne wlan kortet, typisk en luke under pcn eller under tastaturet. Har sækt, men er skikkelig skeptisk til sider der man må registrere seg for å få tilgang til filer.
Stigma Skrevet 19. januar 2011 Skrevet 19. januar 2011 Sansynlige enkle grunner: - Den fysiske bryteren for wifi er slått av. Mange uerfarne brukere bruker denne knappen aldri og dermed forstår ingenting når noen plutselig har slått den av for dem eller de har kommer borti den ved et uhell. Sjekk det først. - Drivere kan evt. mangle for kortet. Dette ser du raskt fra device manager (enhetsbehandling på norsk). gi oss gjerne screenshot av enhetsbehandlingen på norsk om du er usikker så kan vi se for deg. -Stigma
RRhoads Skrevet 19. januar 2011 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Kan det være så enkelt som at du må holde inne "fn"-tasten og så trykke på trådløs knappen? Mulig du også har en knapp på siden som kan trykkes eller skyves for å skru av å på det trådløse. Edit: Hva han over her sa. Endret 19. januar 2011 av RRhoads
knut-eirik Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Skrevet 19. januar 2011 Sansynlige enkle grunner: - Den fysiske bryteren for wifi er slått av. Mange uerfarne brukere bruker denne knappen aldri og dermed forstår ingenting når noen plutselig har slått den av for dem eller de har kommer borti den ved et uhell. Sjekk det først. - Drivere kan evt. mangle for kortet. Dette ser du raskt fra device manager (enhetsbehandling på norsk). gi oss gjerne screenshot av enhetsbehandlingen på norsk om du er usikker så kan vi se for deg. -Stigma Så uerfaren er jeg ikke ;-) Sjekket brytere å drivere osv. Kan det være så enkelt som at du må holde inne "fn"-tasten og så trykke på trådløs knappen? Mulig du også har en knapp på siden som kan trykkes eller skyves for å skru av å på det trådløse. Edit: Hva han over her sa. Har prøvd det å men nå får jeg opp "ingen apperater" når jeg trykker på bluetooth knappen og et rødt kryss når jeg trykker på wifi knappen. Ser ut til at de har glemt å sette i disse modulene da de byttet hovedkort... skikkelig god kvalitetsikkring av sit arbeide..
Stigma Skrevet 19. januar 2011 Skrevet 19. januar 2011 Så kan du i det hele tatt se enhetene i enhetsbehandling da eller? Hvis du ikke kan finne f.eks. wifi kortet installert med driver OG du ikke kan finne noen nettverksenheter på listen som mangler driver så høres det jo nesten sånnt ut ja... -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå