nomore Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Forandringen er at det ikke blir mulig å knekke mer enn en fil om gangen. Alle de beskyttede filene har en egen identitet integrert inn i spillmotoren. Forandres verdiene vil de ikke lenger fungere sammen. Men knekkes kan det nok. Om man bruker noen måneder. Eg forstår ikke prinsippet bak metoden din. Hvilken identitet er det du tenker på? Og hvor i koden er det identiteten skal sjekkes? Og hvordan bestemmes en identitet? Som nevnt tidligere så er det rimelig enkelt å åpne ei fil tilhørende systemet ditt for så å slette hele identitets-sjekk-koden din. Og det er er ikke store jobben å lage et nytt program som enten endrer alle filene dine i løpet av et par minutt eller et program som legger seg imellom for så å få godkjent hver gang.
kjetilkl Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Ang. BIOS - søk på og les om TPM som nå kommer for fullt med Sandy Bridge. Problemet med ideen din med at alle filene skal ha en signatur (det har de selvsagt allerede i dag) er ikke sikkerheten hvis man endrer en gitt fil, men det at det er faktisk ett program som må sjekke at signaturen er gyldig på den gitte filen, og da endrer man selvsagt bare dette programmet, og ikke filen/signaturen. - Du kan jo ikke ha 1000 prosesser kjørende på en PC som alle sjekker at ingen av de blir manipulert. (dessuten vil antagelig en krasj/etc fremstå som manipulering for et slikt program, så du vil få trøbbel dersom du bruker destruktive metoder) En annen ting er at det vel ikke er så sikkert at det er lovlig å gå inn og slette/ødelegge noe (programmet "ditt") på en PC hos en bruker, å hindre programmet ditt i å kjøre dersom du tror det er piratkopiert - ja, og slette programmet dersom du tror det er piratkopiert - kanskje ikke.
Jann - Ove Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Ethvert system du klarer å fantasere frem vil enten kreve fullstendig kontroll over platformen spillet kjøres på, eller ha svakheter som reduserer det til nok en implementasjon av DRM som kan omgås med enkelhet. Du kan skrive fiksjon, men du har enda litt å lære om sikkerhet. Kryptering hjelper lite, all den tid man leverer et produkt som kan kjøres. (Altså er nøkkelen som skal til for å løse krypteringen der.) Det eneste du har vist så langt er at du klarer å formulere vill fantasi. Flott! Men ikke forvent at du skal klare å skjule mangelen på lavnivå-kunnskap med fine, høye ord. Bios-modifisering er en umulighet; I praksis kan det gjøres, men en løsning basert på det kan ikke selges. Hvilken utgiver tør gå for en DRM-løsning som ødelegger garantien på hovedkortene til kundene? Det virker ikke som om du overhodet har peiling på hva bios faktisk gjør. (bios kan ikke hjelpe på noe som helst vis når maskinen er på det stadiet at spill kan kjøres.) Ring0-baserte trojanere har blitt gjort før. (og blitt cracket.) Fullstendig kontroll på hardwarenivå er urealistisk på pc, og har blitt gjort før på konsoll. (og blitt cracket.) Det fins ingen perfekt løsning på dette. Du har ikke funnet noen unik løsning. Sånn er det bare. Godta det faktum, og bruk kreativiteten din på noe mer nevenyttig. Den eneste løsningen på piratkopiering er å gjøre det enkelt å være lovlydig, og å utgi produkter som kundene vil betale for.
Turtlefence Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Ikke glem at den eneste forskjellen på et program og på data er at det ikke er noen forskjell på et program og data. Endret 18. januar 2011 av Turtlefence
nomore Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Foreslår at trådtittelen endres til "Ønsker å løse piratproblemet - forslag?" eller "Ønsker å løse piratproblemet - diskusjonstråd".
dotten☻ Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Ja gikk vekk fra den Bios greia nettopp. I prinsippet tenker jeg å gjøre alle filene en del av kopibeskyttelsen og ikke bare .exe filen. Selve programmet må jo fremdeles kunne kjøre filene, og det må kreve minimalt av maskinen. I tillegg trenger du ikke alltid å cracke hver fil, men bare den delen som verifiserer alle filene.
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Jeg skal ikke være altfor negativ men jeg er bekymret for fremmtiden for PC spill. Det kopieres mindre på konsoller.
dotten☻ Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Eget OS og eget system gjør det jo mye lettere å beskytte seg på konsoll. Men derimot når det først er knekt, er det lite å gjøre. Tjenesten Onlive er jo beskyttet mot piratkopiering. Men det har jo sine ulemper.
Melkekartong Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Den mest geniale måten å legge inn kopisperrer på må være å la brukeren spille i 5 minutter, kjøpe en kopisjekk, 15 minutter, kjøre en annen type, 60 minutter og kjøre en 3. type og deretter en etter 2 timer.. Vil ta tid og være ufattelig frustrerende å knekke!
Jann - Ove Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 Det er ingen som helst grunn til å være negativ for framtiden til pc-spill basert kun på frykten for piratkopiering. Digital distribusjon + greie minstespesifikasjoner på de fleste nye maskiner gjør at det bare blir flere pc-spillere. Alt fra AAA-titler til små indiespill presterer å lykkes om man ser på bunnlinjen. Og så lenge det er økonomisk å produsere spill, og lav nok risiko til at nisje-utviklere tør satse, så er framtiden lys.
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. januar 2011 Skrevet 18. januar 2011 (endret) Legger ved den den suicidale filen om noen vil se på den. Den er beskyttet av 2048-bit diamond 2 kryptering. Litt morsomt om noen klarer å knekke den i dag. Men knekker du filen tar den som sagt selvmord om du åpner den. http://www.2shared.c...Engineapsc.html (Lurt å ha en Antivirus påslått. For jeg vet ikke hva som kan skje når en fil ligger å flyter på nettet.) Forøvrig vil jeg ikke oppmuntre noen til å laste ned noe man ikke vet hva er på nettet. Er sterk motstander av slikt. Trekker meg også fra prosjektet og diskusjonen etter grundig vurdering, går tilbake til lua.script å slikt..PC spill modding Endret 18. januar 2011 av Slettet+513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå