Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 GB minne registreres ikke, defekt?


Anbefalte innlegg

Hei, la merke til idag at windows oppdager kun 4GB med RAM, jeg har 3 brikker med 2GB hver lagt inn.

i Windows Task manager, og Systemegenskaper er det bare 4 GB, men i CPU-Z er det 6 GB i trippel channel

jeg har tatt en og en ut, og har funnet ut at den ene virker ikke.

 

windows 7 Ultimate 64Bit

Corsair Dominator - Minne - 6 GB ( 3 x 2 )

TR3X6G1600C8D

 

jeg har fjernet kjøleribbene på toppen av den brikken som er defekt, fordi den fikk ikke plass under en Noctua NH-D14 på et Rampage III motherboard.

 

har jeg forsatt garanti på denne, selvom jeg har tatt den av? eller har jeg ødelagt alt pga det?

evt. kan jeg sende denne inn og få en ny tilsendt?

(fra hvor i dette tilfelle? Amentio.no, eller Corsair.com ?

post-149672-0-34583800-1295298649_thumb.jpg

post-149672-0-82435700-1295298660_thumb.jpg

post-149672-0-01874500-1295298670_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, la merke til idag at windows oppdager kun 4GB med RAM, jeg har 3 brikker med 2GB hver lagt inn.

i Windows Task manager, og Systemegenskaper er det bare 4 GB, men i CPU-Z er det 6 GB i trippel channel

jeg har tatt en og en ut, og har funnet ut at den ene virker ikke.

 

windows 7 Ultimate 64Bit

Corsair Dominator - Minne - 6 GB ( 3 x 2 )

TR3X6G1600C8D

 

jeg har fjernet kjøleribbene på toppen av den brikken som er defekt, fordi den fikk ikke plass under en Noctua NH-D14 på et Rampage III motherboard.

 

har jeg forsatt garanti på denne, selvom jeg har tatt den av? eller har jeg ødelagt alt pga det?

evt. kan jeg sende denne inn og få en ny tilsendt?

(fra hvor i dette tilfelle? Amentio.no, eller Corsair.com ?

 

Hvis du har noe defekt som må tas på garanti må du ta dette med den butikken/nettbutikken du kjøpte varen..

 

Angående problemet: hva slags hovedkort har du?

 

Kan hende hovedkortet ditt kun støtter bruk av 2x2 brikker.. Og eller at den kun støtter 2x ddr3

Lenke til kommentar

Asus rampage 3 Extreme

 

har ikke prøvd om den funker i en annen slot.

 

men det er den brikken som er nærmest kjøleren til CPU, så jeg må ta av cpu kjøleren, for så å få byttet slot. jeg har ikke noe kjølepasta igjen...

 

om jeg tar av viften, ikke rører noe av "pastaen" og flytter minnet til slott nr 2 ( den HELT til venstre som ikke går ann å se ) og tar på viften igjen, funkerer den som normalt da ?

post-149672-0-61009100-1295359049_thumb.jpg

post-149672-0-91941100-1295359086_thumb.jpg

post-149672-0-41857000-1295359116_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Asus rampage 3 Extreme

 

har ikke prøvd om den funker i en annen slot.

 

men det er den brikken som er nærmest kjøleren til CPU, så jeg må ta av cpu kjøleren, for så å få byttet slot. jeg har ikke noe kjølepasta igjen...

 

om jeg tar av viften, ikke rører noe av "pastaen" og flytter minnet til slott nr 2 ( den HELT til venstre som ikke går ann å se ) og tar på viften igjen, funkerer den som normalt da ?

 

 

Ikke gjør det.. Da blir pastaen ødelagt.. Den skal alltid påføres på nytt for vær gang.

Ellers så mister du noe eller mye av effekten som kan føre til svidd cpu/skade!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...