Gå til innhold

PS3 Custom Firmware "kweam v3.55"


8ball

Anbefalte innlegg

Update:

Det som vist nok blir bruk per i dag (20/01) er Kweam's cfw 3.55 og Gaia Manager

Dette skal ikke være på langt nær så risikabelt

 

Kweam's cfw installeres ved system oppdatering i "recovery mode" fra vanlig usb stick og du må fra før være på firmware v3.55.

 

Gamel post:

 

[Advarsel!

Følgende har ført til mange ødelagte PS3 maskiner.

 

Da har Waninkoko gitt ut en noe tvilsom custom firmware (cfw v3.55) som man installerer på vanlig måte med usb stick.

Har selv ikke prøvd denne, og vil ikke anbefale noen andre om å gjøre det før de finner ut hvorfor så mange maskiner blir ødelagt.

 

Men om noen har nok ps3'er til å ta risikoen det innebærer, så gi gjerne beskjed om hvordan det funker.

 

Legger også ved en liste over noen av versjonene som funker/funker ikke. Legg merke til at "funker" kun betyr at de ikke har fått melding om feil.

 

The results seem fairly unanimous, don't upgrade if you have a Phat 20GB, 60GB (or Phat 40GB CECH-G). Specifically, don't do it if you have any of the following 256MB NAND models:

 

Phat CECHA

Phat CECHB

Phat CECHC

Phat CECHE

Phat CECHG

 

 

Ser allikevel på dette som dagens gode nyhet og venter i spenning på en mediasenter ala xbmc til ps3!

Endret av 8ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min er visst reported working, men som med PSPen så venter jeg heller til noen andre lanserer en CFW som ikke får en shitstorm av tilbakemeldinger om bricks :p Skal bli gull å få lagt inn CFW hvertfall så jeg slipper å fikle med telefonen hver gang jeg vil spille SNES :p

Lenke til kommentar

Jeg merket jeg ble ganske glad inni meg da jeg lete at mange fikk bricka deres ps3:) håper det fortsetter å skje:)

 

folk tror dette er posetivt men dette vil føre til cod blir ødlagt på ps3. akkruat som på pc. ikke om med bullshittet om linux og slikt. det er bare unnskyldning for å STJELE spill og hacke.

 

håper flere ps3 blir bricka

 

Syns det er ganske teit du håper folk bricker konsollen sin. Folk må få lov til å gjøre akkurat det de vil med sin PS3. Det har vært alt for urettferdig lenge, der Xbox 360 og Wii har vært hacket, men ikke PS3. Bare bra at den blir hacket slik at det blir likt for alle konsollene.

 

COD er allerede ødelagt på PS3. Og det er ikke bare på grunn av hacks/cheats... Latency og PSN generelt som system er for dårlig. Og derfor betaler man for XBL, som fortsatt er mye bedre enn PSN. Har aldri opplevd cheaters/hacks på XBL.

 

Uansett, anbefaler ikke at folk installerer denne. Nå har Wutangrza kommet med sin egen CFW som ser ut til å funke bedre. Men bare å ta tiden til hjelp, trenger ikke haste med å innstallere CFW. Så derfor er det heller ikke synd på de som har fått sin konsoll bricket, alle vet det er en risiko når det kommer til CFW, og å være først ute er ikke alltid det lureste.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er BRA de blir bricked da priatene fortjener de så grundig. de fleste gjør dette for å slippe å betale for spillene. fordi de like rå stjele. og fordi de og vil hacke spill.

 

jeg liker cod men den blir jo mer ødlagt nå som hacks er ute. så håper flere bricker maskinene sine. Deres hacking går utover oss andre! pga de hacker på online delene.

 

De burde ikke få gjøre hva de vil med maskinene sine sålenge det går utover andre

Lenke til kommentar

Jeg syns det er BRA de blir bricked da priatene fortjener de så grundig. de fleste gjør dette for å slippe å betale for spillene. fordi de like rå stjele. og fordi de og vil hacke spill.

 

jeg liker cod men den blir jo mer ødlagt nå som hacks er ute. så håper flere bricker maskinene sine. Deres hacking går utover oss andre! pga de hacker på online delene.

 

De burde ikke få gjøre hva de vil med maskinene sine sålenge det går utover andre

CoD er ødelagt på PS3 uansett, slapp av.

Lenke til kommentar

det er spillbart hvertfall

Med en stor porsjon tålmodighet.

 

Jeg skal cracke min ps3, selvsagt burde jeg få gjøre hva jeg vil med den, jeg har jo kjøpt den.

 

Kommer neppe til å laste ned noe særlig med spill på den, spiller aldri på den uansett, derimot xbmc eller noe tilsvarende hadde vært konge å ha, og siden sony er så anale at ingen får lov til å lage programmer til den og så slippe de gratis, så ber de om å få den cracket i mine øyne. Spesielt når den innebygde mediadelen er såpass begredelig.

Lenke til kommentar

Jeg driter vel i hva folkene gjør med produktene sine, det er spillutviklerne (og her især activision) som ødelegger for spillere, ikke andre spillere.

 

Valve har tilbydt VAC på sine source spill i nærmere 7 år nå, og det systemet fungerer nesten perfekt. Punkbuster gjør en helt utmerket jobb i battlefield. Om man vil forhindre cheating så legger man inn anti-cheat, det finnes mange løsninger som gjør en god løsning.

 

Men spillmakerne er bare ute etter å ta pirater, så de gjør alt de kan for å ødelegge for de som faktisk betaler (hvor gjennomtenkt det er kan man jo lure på :roll: )

 

Jeg har en veldig fin policy på å ikke kjøpe spill med tilbakestående lisensrettigheter, utarbeidet i samarbeid med starforce og deres rootkit.

 

Derimot muligheten for å legge inn egne programmer på ps3 velkomner jeg med åpne armer. Kan du si en eneste negativ side med det?

Lenke til kommentar

Jeg syns det er BRA de blir bricked da priatene fortjener de så grundig. de fleste gjør dette for å slippe å betale for spillene. fordi de like rå stjele. og fordi de og vil hacke spill.

 

jeg liker cod men den blir jo mer ødlagt nå som hacks er ute. så håper flere bricker maskinene sine. Deres hacking går utover oss andre! pga de hacker på online delene.

 

De burde ikke få gjøre hva de vil med maskinene sine sålenge det går utover andre

 

Nei, jeg tror ikke de fleste gjør det for å slippe å betale for spill. Kanskje jeg er naiv, men jeg tror de fleste gjør det fordi de kan legge inn eget homebrew, os, emulators, og selvsagt legge inn backup av sine egne originale spill.

 

De som hacker/cheater burde bli utestengt fra PSN, det får være straffen deres. Men når Sony har utviklet et så dårlig system som PSN er, så klarer de vel neppe å holde kontrollen på hvem som har hacket/cheatet på spill.

 

Det at noen misbruker muligheten (CFW --> hacks/cheats) som nå har kommet blir Sonys problem og de bør rydde opp, ikke straffe alle som har egen CFW.

Lenke til kommentar

Du er nok litt naiv. de fleste bruker det som en unskyldning men de gjør det for å spille piratkopierte spill. de fleste av de hvertfall. ser jo det på pc...

 

Alltid gøy når noen kommer med slike påstander. Jeg har jailbreaket min PS3 for lengst, gjorde det i høst. Jeg har fortsatt ikke lastet ned et PS3 spill for å slippe å betale for det, siden jeg nesten aldri spiller på PS3en uansett. Grunnen til at jeg vil ha CFW er fordi jeg da kan først og fremst legge inn emulatorer for å spille NES/SNES og forhåpentligvis etter hver N64 spill. Det vil da også si å spille de samme spillene jeg kjøpte en gang for mange år siden, men som jeg ikke kan spille lenger siden mine gamle NES/SNES/N64 konsoller enter har blitt gitt bort eller er ødelagt.

 

Du har tydeligvis ikke fått med deg mye når det kommer til homebrew og CFWs. Poenget med det er ikke utelukkende å kunne spille backups. Er sikkert veldig mange som har det som motiv, men jeg tror de aller fleste har som motiv å kunne kjøre homebrew applikasjoner og emulatorer. Bare en bitteliten brøkdel har som motiv å bruke hacks, noe de har klart før CFWs ble tilgjengelig. Og som nevnt over så er det ikke CFWs eller jailbreaking sin feil at det er cheaters på PSN, det er PSN og spillutviklernes skyld som har feilet i å implementere anti-cheat.

Lenke til kommentar

Da har kmeaw gitt ut en bedre utgave som lar deg installere cfw på din ps3 uten den store risikoen for "brick". Den patcher ikke lv2 permanent, så det skal derfor ikke være problem. Du må dermed kjøre lv2 path'en hver gang du starter maskinen på nytt.

Har selv prøvd denne og det gikk uten problemer.

Gaia Manager har også gitt ut en oppdatert versjon til kmeaw cfw 3.55 som automatisk patcher lv2 hver gang du starter.

 

Nå er det bare å vente til helgen, så får jeg prøve og gjøre meg kjent med hele opplegget. Føler meg litt "grønn" foreløbig.

 

Er også morsomt å prøve å følge med om dagen, for nå begynner ting å skje fort!

 

Angående pirat diskusjonen, så er det vel ingen grunn til å ta det her. Det finnes vel nok andre tråder om det på forumet. Selv har jeg en BluRay spiller i huset, og den sitter i ps3'en min og jeg øsnker derfor også å kunne bruke denne som mediasenter. Xbmc er jo veldig bra, så noe liknende til ps3 er målet.

Endret av 8ball
Lenke til kommentar

Begynte å lese om CFW i idag og etter ett par timer så var konsollen klar for morro.

Bruker kmeaw sin firmware og kom aldri borti ett eneste problem. Bruker ikke den nye versjonen av Gaia manager, så jeg må patche lv2 hver eneste gang jeg skrur på konsollen. Ser ikke dette som no stort problem uansett.

 

Har hatt det veldig gøy med snes emulator og mario så langt. Nå gjelder det bare å få lagt inn gode gamle Zelda :)

Lenke til kommentar

Begynte å lese om CFW i idag og etter ett par timer så var konsollen klar for morro.

Bruker kmeaw sin firmware og kom aldri borti ett eneste problem. Bruker ikke den nye versjonen av Gaia manager, så jeg må patche lv2 hver eneste gang jeg skrur på konsollen. Ser ikke dette som no stort problem uansett.

 

Har hatt det veldig gøy med snes emulator og mario så langt. Nå gjelder det bare å få lagt inn gode gamle Zelda :)

 

Tror du kan få en oppdatert Gaia manager som patcher lv2 hver gang du slår på PS3´n, så du slipper å gjøre dette. Er informasjon om det på ps3hax

Lenke til kommentar

Da var Kmeaw's CFW installert og jaggu var det ikke enkelt! Hadde fra før 3.41 "jailbreak" så gjorde kun følgende:

 

Installerte offisiell 3.55 FW

Lastet ned en pre-patched PUP for Kmeaws CFW og installerte på vanlig måte

Lastet ned LV2 patcheren, multiman og SNES9x og installerte gjennom XMB. Voila!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...