Gå til innhold

yrke for matematikk nerder


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ganske flink i matematikk, men er under gjennomsnittet i de fleste andre fag og retninger. Hvilke yrke bør jeg velge der jeg kan bruke min potensiale på en best mulig måte, og der jeg kan finne lett jobb med god nok lønn, og helst noe som ikke krever 3-5 års utdannelse (altså ikke sivilingeniører)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten ingeinørstudier eller realfag. Den første er kanskje mest nyttig i "den virkelige verden", og er ofte bra betalt. Er du flink i matte, vil du få god tid til å jobbe med lesefagene.

 

Jeg kjenner folk som har studert rene fysikk-, matematikk- og kjemistudier, og de jobber i alt fra oljeselskap til undervisning og finans. :) Jeg tror uansett at du bør ta minst tre års høyere utdannelse, at du er flink i matematikk kvalifiserer deg i utgangspunktet ikke til så mange jobber så lenge du ikke har formell utdannelse.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Hei, jeg er ganske flink i matematikk, men er under gjennomsnittet i de fleste andre fag og retninger. Hvilke yrke bør jeg velge der jeg kan bruke min potensiale på en best mulig måte, og der jeg kan finne lett jobb med god nok lønn, og helst noe som ikke krever 3-5 års utdannelse (altså ikke sivilingeniører)?

 

Du får ikke jobb som matematiker uten 3, helst 5 års utdannelse.

Lenke til kommentar
Jeg tror uansett at du bør ta minst tre års høyere utdannelse, at du er flink i matematikk kvalifiserer deg i utgangspunktet ikke til så mange jobber så lenge du ikke har formell utdannelse.

Slutter meg til dette.

Det finnes jo andre retninger hvor gode kunnskaper innen matematikk er et stort pluss. f. eks. elektriker, diverse byggfag og IT.

Men ut fra det du skriver i førsteposten ville jeg anbefalt ingeniørstudier (selv om du eksplisitt sier at du ikke vil :mrgreen:).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...