Gå til innhold

Hvilkent programmeringsspråk bør jeg lære?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst å lære meg litt programering, så jeg lurte på hvilket programmeringsspråk bør jeg begynne med? ^_^

 

PS: er helt ny, har aldri gjort det før :p

Start med HTML, det er det letteste og forteste å lære. Dessuten vil du få et lite innblikk av hvordan det er å programmere, selv om HTML ikke er så vannskelig vil du forstå litt.

 

Edit: Komma

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Å si at du får innblikk av hvordan det er å programmere ved å skrive HTML er vel å dra den litt langt... :blink:

 

Start med PHP-scripting, det er et av de enkleste "språkene", men gir likevel et veldig bra innblikk i hvordan de skikkelige programmeringsspråkene fungerer.

PHP!? Det er ***lig vannskelig? vis han ikke forstår mye av det vil han ikke ha motivasjon nok til å lære mer. Vis han derimot hadde lært HTML og CSS først, ville han bli stolt over å ha klart å lage en hjemmeside.

 

Men ja, TS bestemmer,

PS: Er 14år, hvor gammel er du? om jeg tør å spørre.

Lenke til kommentar

HTML og CSS er markup språk, hvis det er programmering han vil lære og ikke web-design ville jeg gått for python som førstespråk. Enkelt, stort bibliotek, objektorientert. Python fremmer også bedre programmeringsskikk enn php, da det er veldig mye strengere.

jeg er ikke spesielt inrtesert i web design, burde jeg da starte med python?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...