Gå til innhold

Hva har spillere imot Funcom?


Anbefalte innlegg

Ok, jeg spør rett ut, hva har DU imot Funcom? Jeg vet ikkeom dette er utbredt mest i utlandet eller i Norge generelt, men hva har funcomgjort som gjør at dere ikke liker spillene dems?

 

Jeg kan være litt enig i at Age of Conan var en flopp og atde burde vente litt med å lansere spillet og heller sette seg ned for å fjerne bugs, men jeg mener igjen at vi ikke kan sammenligne alle MMO-Spill som komme ut med Blizzard og World of Warcraft, for meg er de en egen verden i MMO-Verden og vi heller bør sammenligne med andre store aktører i den samme bransjen.

 

Jeg vil den grunn ikke påstå at Funcom er en flopp – se på The Longest Journey eller Dreamfall, begge spillene er blitt kåret til åretsspill av flere populære spillsider verden over..

Spillbarheten der er fantastisk, grafikken erenestående og historien er så grundig igjennomført. Det er det jeg mener Funcomscorer mest på, historier og grafikk.

 

For ikke så lenge siden leste jeg i Dagbladet at Funcom sinebilder og scener i the longest journey og drømmefall ble som ett utstillings opplegg på ett museum i Bergen. (http://www.dagbladet...spill/13310137/)

 

(http://www.kunstmuse...stindustri&sp=1)

 

Det neste spillet The Secret World står på tur, og jeg må si jeg gleder meg til å kunne se hva for noe spennende Funcom har gjort der. :)

 

Forklar hvorfor du hater "failcom" eller hva dine meninger rundt dem er..

 

 

Endret av SnapShoot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at "Den lengste reisen"The Longest Journey var bra, men oppfølgeren føltes bare som et uinspirert klisjé adventurespill og fenget meg ikke. Anarchy Online var før min tid, og selv om det er aktivt den dag i dag har jeg ikke vurdert å prøve det. Det er rett og slett for gammelt.

 

Men det største problemet er Age of Conan og The Secret World. AoC ble hypet opp i skyene og enda lengre og skulle være et revolusjonerende spill som gjorde for MMOer det Windows gjorde for PCer. Da det kom var det buggete, lagget noe sinnsykt, hadde kjedelige kamper, ørsmå områder vi knapt fikk tatt to, tre steg i før neste loadingskjerm kom og så videre. Klærne våre var lite varierte, og jeg har aldri likt at man kaller spill voksne bare for å få vise litt anatomisk korrekte kvinnfolk i gjennomsiktige truser. For meg ble det en flopp av dimensjoner. Likevel prøvde jeg å gi det en ny sjanse flere måneder senere, men selv om de fleste bugsene og lag var borte satt jeg igjen med et dritkjedelig spill der jeg ikke kunne klatre i en vanlig stige fordi jeg ikke hadde høy nok skill i klatring? Og som om ikke det er nok skulle det ha en svært lansering på xbox360, men det hørte vi aldri noe fra. Legg til at aksjene deres stupte på grunn av AoC, så har vi et problem.

 

Men det verste av alt er The Secret World. AoC var ikke engang ute da de annonsete Secret World. I stedet for å bruke sårt trengte ressurser på å gjøre AoC til et bra spill sprer de det ut over to spill. Jeg håper Secret World har fått langt, langt mer ressurser enn AoC. Det gjør at AoC har en grunn til å stinke, men Secret World kan bli bra. Hvis de har fått like mye kan de lett ende opp med å gå i samme fellen om igjen, så Secret World blir en sinnsykt hypet flopp. Det vil virke svært uprofesjonelt, noe som vil gjøre det svært vanskelig for meg å ta dem seriøst.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg til at aksjene deres stupte på grunn av AoC, så har vi et problem.

 

Aksjestupet som gjorde alle bekymret var forventet. Aksjene var skyhøye, askjeholdere solgte unna som pesten for å tjene penger. Dette resulterte i et fall i askjene, noe som spillere og folk generelt så på som bekymringsverdig og sa ting som "Age of Conan failer, se på askjekursen!".

 

Age of Conan er ikke slik de lovet det skulle være, men jeg likte spillet såpass at jeg levlet tre karakterer til 80. Det som satte spikeren i kista for min del var ytelsesproblemer, selv med en kraftig pc.

 

Bugs må være virkelig seriøse før jeg bryr meg spesielt om dem.

 

Funcom er derimot beryktet for å skape flere problemer for hver patch de lanserer, noe jeg mener er lite gjennomtenkt. F.eks en patch som skulle fikse en instance i AoC gjorde hele spillet uspillbart en periode.

 

Men det verste av alt er The Secret World. AoC var ikke engang ute da de annonsete Secret World. I stedet for å bruke sårt trengte ressurser på å gjøre AoC til et bra spill sprer de det ut over to spill. Jeg håper Secret World har fått langt, langt mer ressurser enn AoC. Det gjør at AoC har en grunn til å stinke, men Secret World kan bli bra. Hvis de har fått like mye kan de lett ende opp med å gå i samme fellen om igjen, så Secret World blir en sinnsykt hypet flopp. Det vil virke svært uprofesjonelt, noe som vil gjøre det svært vanskelig for meg å ta dem seriøst.

Funcom består av flere hundre mennesker, disse er fordelt opp i lag/grupper. The Secret World har ikke nødvendigvis samme utviklere som Age of Conan. Å plassere alle ansatte til et spill kan lage mer søl enn nødvendig.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Aksjekursen skyldes ikke bare AoC, men AoC må nok pent ta en stor del av skylda. Det floppet totalt, og aksjekursen måtte betale prisen for det.

 

Og jada, Funcom har mange ansatte, også i utlandet. Men at AoC floppet er fakta og null vits å diskutere. Vi kan diskutere hele dagen hva det skyldes, men manglende ressurser må ta en del av skylden. Dermed må nok også Secret World ta en del av skylda. Om de ikke hadde hatt alle ansatte jobbende med det burde de i det minste ha hatt alle de beste ansatte med på det.

Lenke til kommentar

Men det verste av alt er The Secret World. AoC var ikke engang ute da de annonsete Secret World. I stedet for å bruke sårt trengte ressurser på å gjøre AoC til et bra spill sprer de det ut over to spill. Jeg håper Secret World har fått langt, langt mer ressurser enn AoC. Det gjør at AoC har en grunn til å stinke, men Secret World kan bli bra. Hvis de har fått like mye kan de lett ende opp med å gå i samme fellen om igjen, så Secret World blir en sinnsykt hypet flopp. Det vil virke svært uprofesjonelt, noe som vil gjøre det svært vanskelig for meg å ta dem seriøst.

 

 

Funcom hadde jo begynt å planlegge TSW allerede før Drømmefall og AOC, men lot det ligge på is for å utvikle disse spillene. Jeg er enig i at de kunne kanskje ventet med å annonsere ett skikkelig stort spill før AOC var ute.

 

Det virker jo som om de tar TSW litt mer seriøst siden det ikke er ute enda, vi ser jo ettersom de hastet med å få ut Conan. Jeg håper bare TSW blir slik som Funcom sier det blir..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De holdt ikke det de lovet i utgivelsen av Age of Conan. De annonserte masse "features" som ikke kom med i utgivelsen av spillet. Det tok dem 1 år før de la dem inn.

 

Da hadde allerede Wrath of the Lich King blitt lansert, så folk brydde seg ikke særlig mye om Age Of Conan lengre.

 

Dessverre så ødela han fyren som var ansvarlig for PR det gode ryktet til FunCom.

Lenke til kommentar

Dessverre så ødela han fyren som var ansvarlig for PR det gode ryktet til FunCom.

 

Du må ikke tro at Age of Conan ødela ryktet til Funcom. De hadde dårlig rykte fra Anarchy Online sin lansering. Utrolig mange skeptiske kjøpere som postet på forumet angående launch osv, men de tok lærdom siden AO og hadde kraftige servere til AoC som taklet trafikken.

 

Desverre var spillet uferdig.

 

Håper de tar lærdom fra begge spillene og putter det i TSW, da blir nok resultatet noe bedre.

Lenke til kommentar

Funcom har investorer som presser. Blizzard hadde nok sikkert en meget god egenkapital.

 

WoW var heller ikke "ferdig" når det ble lansert. Det manglet mye. F.eks raids var vel strengt tatt ikke i spillet ved launch. Mener å huske det bare var BRD i noen måneder før det første raidet ble lansert.

 

Enkelte WoW servere var grusomme. Ragnaros ble omdøpt Lagnaros.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mon tro hvordan AoC hadde blitt hvis Funcom var velsignet med Blizzards stahet og budsjett til å holde på "til det er ferdig"?

 

Jeg er faktisk ikke overbevist om det hadde blitt så mye bedre av den grunn. Funcom gjør selvsagt mye bra, men så innimellom tar de noe avgjørelser angående spill design etc. som bare er helt på jordet etter min mening (hovedsaklig innen mmo'ene sine). F.eks Shadowlands utgivelsen i Anarchy Online som tok camping/grinding til et helt nytt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...