Gå til innhold

ETT kamera til alt?


Anbefalte innlegg

Skulle handle og hadde egentlig bestemt meg for Canon G12 , som erstatning

for Panasonic Lx3 - da jeg VIL ha søker.

 

Begynte å sjekke i fotomagasiner og på nett og dreide over på Panasonic G2,

var i butikken og skulle se - de hadde den ikke inne, men de hadde den enklere

varianten G10 - og den funka så bra for meg at jeg kjøpte den på sekundet.

( har den lidelsen at når jeg har bestemt meg - så klarer jeg ikke å vente lenger )

 

Ser på nett at den får masse pepper for dårlig søker , men for meg funker det helt perfekt.

Problemet mitt er at jeg er blitt ( alders )langsynt og i den elektroniske søkeren på G10

ser jeg all info krystall klart uten briller.

Hvis butikken hadde hatt G2 inne hadde jeg kjøpt den - men G10 funker perfekt for meg, tror den er på vei ut , så hvis man kommer over den billig så vil jeg anbefale denne.

 

Har nettopp kjøpt adaptor fra 4/3 til micro4/3 og driver og skal oppdatere mine gamle

Olympus 4/3 linser til ny Software versjon 1.3 - de var versjon 1.1.

 

Hadde vært kjekt om det er noen som leser her og kan dette - kunne lagt inn en kortversjon av fremgangs måten.

 

til slutt for orden skyld - jeg har startet min totale overgang til micro 4/3 - skal kjøpe et glasskap og ha alt det gamle i til pynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte å sjekke i fotomagasiner og på nett og dreide over på Panasonic G2,

var i butikken og skulle se - de hadde den ikke inne, men de hadde den enklere

varianten G10 - og den funka så bra for meg at jeg kjøpte den på sekundet.

Gratulerer med nytt kamera.

 

Ser på nett at den får masse pepper for dårlig søker , men for meg funker det helt perfekt.

Problemet mitt er at jeg er blitt ( alders )langsynt og i den elektroniske søkeren på G10

ser jeg all info krystall klart uten briller.

Søkeren er vel identisk med den eksterne til GF1, så du har i praksis en GF1 og EVF i et hus. Selv om søkeren ikke er "Sex on wheels", så gjør den jobben.

 

Har nettopp kjøpt adaptor fra 4/3 til micro4/3 og driver og skal oppdatere mine gamle

Olympus 4/3 linser til ny Software versjon 1.3 - de var versjon 1.1.

 

Hadde vært kjekt om det er noen som leser her og kan dette - kunne lagt inn en kortversjon av fremgangs måten.

Det enkleste er å installere Olympus programvaren (Olympus Master 2) og koble til kamera/objektiv. Fra Olympus Master kan du oppdatere kamera og objektiver. Har du ikke Olmypus 4/3 hus lenger, så er det mulig at du kan laste ned firmware filene fra Olympus sine sider og følge oppdateringsrutinene til Panasonic. Står noe om det i manualen.

 

til slutt for orden skyld - jeg har startet min totale overgang til micro 4/3 - skal kjøpe et glasskap og ha alt det gamle i til pynt.

Velkommen etter - det er fler av oss som har konvertert helt eller delvis til µ-4/3. Jeg holder på å selge en del av Olympus 4/3 parken min. Mest fordi det er dårlig gjort å la de stå der å støve ned istedet for at noen andre har glede av utstyret. Samtidig får jeg finansiert nytt µ-4/3 glass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal føle meg glad eller ikke. Har hatt stor tro på µ-4/3 i lang tid. Men er ikke fornøyd med utviklingen fra GF-1 til GF-2. Dette er en størrelse jeg her tenkt mye på. Ser GH2 som et godt kamera, men det mangler ennå litt på dslr. Får heller håpe Canon kommer med små speilløse kamera på sikt. Oppgraderte nettop fra Canon 30D til Canon 60D. Veldig bra bilder, men litt for stort å ta med over allt. Det finnes selvfølgelig mindre dslr, men da blir de for enkle. Har også Canon optikk som gjør det riktig å holde på merket. Men jeg er mer fornøyt enn misfornøyd. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...