Gå til innhold

64 bit win på 32 bit system


vr

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en pc med 32 bit CPU, men ved kjøp av win-7 pro endte jeg likevel med å kjøpe 64-bit versjonen etter råd fra selger (ikke minst mht utnyttelse av ram).

 

Før jeg innstallerer det er jeg i tvil om det var så lurt. Vil jeg få problemer med andre program eller med å skaffe riktige drivere til diverse utstyr, slik som "eldre" skriver, skanner og slikt? Er det andre utfordringer/kompatibilitetsproblemer som kommer til å oppstå?

 

Hadde det vært smartere å gå for 32...?

 

mvh

 

VR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

64 bits var et problem før i tiden, men idag er nesten alt kompatiblet med 64. Enaste området der du mulig vil komme bort i problemer er spill, men selv her begynner alle nye spill å støtte 64.

 

Drivere til en skriver og scanner vil 99.9% gå fint, ivertfall med default drivere (når du først kobler til og Windows installerer drivere automatisk).

 

Jeg har hatt 64 bits siden lansering av Win7, og har ikke kommet bort i noe form for driver/kompatibilitetsproblemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja skulle du være så heldig å få tak i en ren 32bit CPU i mellomarkedet i dag, kunne du sikkert solgt den for noen kroner.

Siden før Core2Duo kom ut leverte både Intel og AMD 64bit på alle sine mellomklasse og highend prosessorer.

Du skal lete lenge for å finne noe annet.

 

Ellers er det jo ikke noe problem, hadde ikke prosessoren din støttet 64bit Windows, ville du ikke en gang fått installert det.

Får du installert 64bit Windows, så har du heller ingen andre problemer med å kjøre det.

 

Bare det at du har mye RAM sier jo meg at pcen din har en 64bits prosessor. Hadde du hatt et rent 32bit system (ikke OS) ville ikke pcen din taklet mer enn 3.2 GB RAM.

 

Noen gamle hardware drivere kan man slite med, men det kan du med 32bit Windows også.

Jeg kjører bl.a programmer fra 1997 hos meg uten problemer. Men drivere er som sagt litt mer trøblete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...