Gå til innhold

Minnekort vil ikke formateres


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp kjøpt et Lexar microsdhc kort på 4gb som jeg tenkte å ha i telefonen. Kortet blir registrert i telefoner, men får ikke åpnet det. Med minnekortleser får man også sett kortet, men det går ikke an å formatere det.

 

Får opp følgende melding ved formatering i cmd:

Ugyldig media, eller spor 0 er ødelagt. Disken er ubrukelig.

 

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har nettopp kjøpt et Lexar microsdhc kort på 4gb som jeg tenkte å ha i telefonen. Kortet blir registrert i telefoner, men får ikke åpnet det. Med minnekortleser får man også sett kortet, men det går ikke an å formatere det.

 

Får opp følgende melding ved formatering i cmd:

Ugyldig media, eller spor 0 er ødelagt. Disken er ubrukelig.

 

 

Noen tips?

SD kort? Skal være en skyveknapp på siden,som sikkert er flyttet på.Den er til for å sikre att en ikke sletter bilder ved ett uhell.prøv med en annen innstilling på den skyveknappen:-)Krever att du har en omformer eller hva det heter til å putte det lille kortet inn i ett større.

Endret av Jee113
Lenke til kommentar

Jeg ser den røde fargen , ikke noe godt tegn.

 

Kan du prøve "Delete Partition"

Deretter prøver du på nytt.

Fikk en feilmelding under sletting, se vedlegg. Trykket ignorer og fikk fullført. Når jeg nå prøver å opprette ny disk, står det som feilmeldinga i vedlegg 2 viser at "The wizard has found hard disks it cannot work with..." og den kommer derfor heller ikke opp i lista for å lage ny disk.

 

 

PerB: Det har de. Har et par andre microsdhc kort som fungerer utmerket. Er denne leseren jeg bruker:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345346

post-91083-0-01817100-1294920928_thumb.png

post-91083-0-41323000-1294920934_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den feilmeldingen har jeg også fått , når Paragon oppdager at det har vært et filsystem på den, som den ikke "helt behersker"

I mitt tilfelle Linux (Ext).

 

Jeg foreslår at du prøver Gparted, som jeg har linket til.

Du brenner ISO filen på en CD, og booter opp med den.

Gparted er rå på slikt.

Endret av johome
Lenke til kommentar

tomsi42: Har prøvd begge deler, samtidig med og uten adapteret. Samme skjer. Har ingen annet adapter, så det blir vanskelig.

 

Nautica: Prøvde det programmet nå, og da står det at minnebrikken ble successfully formated. Men det skjer ingenting mer og Windows vil fortsatt at den skal formateres.

post-91083-0-71288600-1294965238_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen erfaring med minnekort, men vet at dette virker på vanlige harddisker.

Kan du laste ned UBCD

 

Du bruker samme fremgangsmåte , som med Gparted.

Når programmet starter opp, gå til :

 

File System Tools > Partitions Tool > MBR Work > Reset MBR

 

Deretter kan du f.eks bruke Paragon til å formattere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...