Gå til innhold

Skal bygge ny Sandy Bridge PC - Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Vel angående SSD kan jeg fortelle litt om mitt oppsett. Jeg kjører Windows 7 Professional på en Intel gen 2 80 GB SSD. På denn har jeg alt jeg pleier innstallere av programmer og spill. Riktig nok kun 10 GB igjen men det får holde inntil videre. Så jeg skjøner meg ikke helt på den ene karen her som snakker om dedikert SSD bare til spill og programmer. Skal du innstallere ekstremt mye ville jeg vurdert en SATA 600 snurredisk, eventuellt en vanlig disk.

 

Angående skjermkort, ville jeg kjøpt enten ett 570 eller ett 6950 og heller vurdert en oppgradering senere med være seg SLI eller Crossfire. (Såfremt Hovedkortet støtter det)

Crucial Real C300, enten 64GB eller 128GB (behagelig pris på 2000.- for 128GB's versjonen) er en svært god SSD. Har sett på forskjellige benchmarks hvor den konkurrerer mot andre SSD'er, og den er noe av det beste du får på SSD markedet idag med en svært høy lesehastighet (355 Mb/s).

 

Når det gjelder skjermkort, er det viktig å vite hvilke spill man spiller. For eksempel, er det ikke særlig smart å legge inn 3000 spenn for et 570/6970 kort når man kun spiller Call of Duty serien o.l. Ytelseshoppet fra 68xx til 69xx generasjonen hos AMD er uansett ikke så stort. Samtidig synes jeg GTX 460 fortsatt er et flott kort, hvor man får veldig sprek grafikk til en kjempefin pris. Lav strømforbruk og lav temperatur er også et pluss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...