Gå til innhold

Hjelp til Chinos


Anbefalte innlegg

Sliter vel med å finne billigere på Fretex. Har vært innom Dressmann én gang de siste tre årene, måtte ha noe undertøy, og da var det vel 299 som var normalprisen for en genser. Husker ikke helt, de har ikke mange fine, så kastet bare et blikk bort mens jeg ventet på å betale. H&M ligger vel på samme nivå, så jeg kategoriserer Dressmann som billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at det er en haug av chinos-tråder her på forumet, men enn får alltid pepper for å bumpe gamle tråder.....

 

Kjøpte meg en denim jakke på salg i går. Etter det jeg har forstått, så er ikke jeans til denim jakke så veldig fresht. Tenker å bruke helt svarte jeans, som ser litt bedre ut enn samme farge på jakke(lys blå) , til har fått chinos i hus.

Problemet er at jeg har dårlige erfaringer med chinos. Har riktignok kun prøvd Carlings og H&M sine. Problemet med de var at de ble for store i rumpa og på lengden. Vis jeg prøvde en mindre, ble de for trange i livet. Jeg er 1,85 høy og veier ca. 67 kg. Så mitt spørsmål er...... Hvilke merker bør jeg sjekke ut? Har ikke så mye mer en 500-600 kr til bruk på chinos.

 

Noen som vet hvordan f.eks Solid og Selected Homme sine er i passform og kvalitet?

 

 

Bor i Stavanger området.

 

- Sir.Jacobs

 

 

du burde sjekke ut Theese glory days chinosene som finnes på volt, kun volt. jeg har hvertfall hatt veldig god erfaring med disse

Lenke til kommentar

Jeg har en navy chinos fra TSG som jeg er veldig fornøyd med. Jeg husker ikke helt hva jeg betalte for den, men tror den kom på rundt 800 kroner på salg. Men det kan godt være jeg roter, jeg aner egentlig ikke hva prisen var.

 

Utenom det har jeg en chinos fra WinWin som jeg ikke liker i det hele tatt, kommer bare til å bli brukt til tur i skog og fjell. Jeg har også en chinos fra Vailent som jeg er sånn halvfornøyd med. Knappene sitter litt dårlig, jeg har vært nødt til å sy på igjen én knapp så langt. Den har også en noe rar passform, den blir liksom litt småbaggy ved lårene føler jeg.

 

Jeg trenger en del nye chinos iaf. Og en ny jeans.

 

spring-preview-12-pants-justin-chatwin.jpg

Fra venstre:

Chinos, $240, by Acne.

Chinos, $49, by Dockers.

Chinos, $228, by Unis.

Chinos, $78, by Tommy Hilfiger.

 

Jeg har lyst på den fra Unis og den fra Tommy. Utenom dette, selger Acne chinos? Og hvordan er passformen på NN07? Mitt inntrykk av NN07 ut ifra bildene på siden deres er egentlig bare at alt er baggy. OG, er det noen som kan anbefale slimme chinos?

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke vært i en Dressmannbutikk på år og dag, men nå gikk det nettopp en Dressmannreklame på tv, og de selger blazere (jeg regner med at de mener dressjakker) for 200 kr, og skjorter og gensere for 75 kr. Stort billigere enn det er det vel ikke mulig å bli.

 

WTF! :eek:

 

Har aldri sett slike priser på Dressmann på denne kanten av landet; ikke en gang på salg. Blazere ligger på rundt 800-1000 kroner, frakker begynner på en 1500, merinoullgensere starter på 500-600 og skjorter får du til 299, 399 og 499. Hundre år siden jeg så på bukser der, men jeg mener det er i fra 200 og opp.

 

Uansett, care. Dressmann er ikke noe særlig, enten man kaller den billig eller halvbillig. ;)

Lenke til kommentar

*snip*

 

Blerh, skrev to lange innlegg nå - men begge forsvant når jeg kom borti en knapp. Så tar bare et kort nå, orker ikke skrive det enda en gang :p

 

Henrikkwl: Dressman sine merinoullgensere koster da ikke 5-600? Mer som 299,-, uten salg? Er uansett som fkm sier, salg der hele tiden. Acne har også gutteklær, utvalget er ikke det beste - men de har vel en 20'ish gutteplagg + bukser.

 

TS: Du bør sjekke ut Høyer, Cinnamon, Geddon, Acne, Volt og Rolfsen. Rolfsen starter salget 19. januar mens de andre har startet. Selv ville jeg holdt meg unna volt, da du finner bedre chinos på de andre butikkene til lik pris (volt har ikke salg på tgd enda), mens resten av butikkene har hvertfall 30% for øyeblikket.

Lenke til kommentar

 

Fra venstre:

Chinos, $240, by Acne.

Chinos, $49, by Dockers.

Chinos, $228, by Unis.

Chinos, $78, by Tommy Hilfiger.

 

 

Er det noen som vet om prisene er ca. like i Norge? Noen som vet om de selger Dockers i Stavanger? Skal uansett sjekke ut Acne og Tommy Hilfiger. De har en egen Hilfiger butikk i Stavanger om jeg ikke tar feil.....

 

 

du burde sjekke ut Theese glory days chinosene som finnes på volt, kun volt. jeg har hvertfall hatt veldig god erfaring med disse

 

 

Vet du ca. pris?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om prisene er ca. like i Norge? Noen som vet om de selger Dockers i Stavanger? Skal uansett sjekke ut Acne og Tommy Hilfiger. De har en egen Hilfiger butikk i Stavanger om jeg ikke tar feil.....

Mellom 1200 og 1400 er normalen for Acne.

Dockers finner du nok ikke noe særlig av i Stavanger, og ihvertfall ikke chinosene. Bestill fra nett, de er ikke akkurat dyre.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet om prisene er ca. like i Norge? Noen som vet om de selger Dockers i Stavanger? Skal uansett sjekke ut Acne og Tommy Hilfiger. De har en egen Hilfiger butikk i Stavanger om jeg ikke tar feil.....

 

 

du burde sjekke ut Theese glory days chinosene som finnes på volt, kun volt. jeg har hvertfall hatt veldig god erfaring med disse

 

 

Vet du ca. pris?

Hold deg langt unna Dockers, helt utrolig hvor lite man får for pengene. Jobber i en klesbutikk som selger det for rundt 1000 kroner, vet ikke helt hva prisen er andre steder.

Lenke til kommentar

Halv pris på alle chinos fra These Glory Days i de Volt-butikkene jeg har sett i hvert fall. Det gjelder Sundt og Lagunen i Bergen, Ski og Vinterbro utenfor Oslo.

 

De har to typer chinos, en til 699,- og en til 899,-. Så da får du de til henholdsvis 349,- og 449,-. Ikke verdt det til full pris, men til halv pris mener jeg det er et greit kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...