Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Dødt hovedkort? Byttet PSU, fremdeles ingen respons.


Anbefalte innlegg

Lurer på om hovedkortet mitt har tatt kvelden, etter feilsøking etter beste evne har jeg ihvertfall ingen andre idéer. Trodde først det var strømforsyningen så kjøpte ny i dag, men fortsatt ingen respons.

 

Det skjedde plutselig, fungerte fint i går. Skulle skru på PC'en i dag, helt dødt. Det røde lyset på hovedkortet lyser, så da skal vel ihvertfall strømforsyningen fungere? De første 3-4 gangene jeg prøvde å trykke på power-knappen fyrte viftene så vidt opp. Akkurat nok til at de snurret noen runder, men det var alt. Etter det er det helt dødt.

Har sjekket tilkoblingene fire ganger, og prøvd å starte opp med bare det viktigste tilkoblet. Har dessverre ikke en annen PC jeg kan teste delene i, så kommer ikke stort lengre enn det. PC'en er ganske gammel, bygde den for ca 4 år siden.

 

Abit IP35 hovedkort

Intel Q6600 prosessor

Point Of View 8800GT skjermkort

4x Crucial Ballistix 1GB DDR2 RAM

3 WD Green 1,5 TB harddisker, alle fungerer.

Ny strømforsyning er Fortron Source SAGA II 500W

Gammel strømforsyning var Nexus NX-5000. Ingen forskjell mellom før og etter byttet.

 

Er det sannsynlig at hovedkortet er problemet? Tenker at hvis CPU'en var gåen hadde ihvertfall maskina startet opp så vidt..?

Endret av razzle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke tegn til det på kondensatorene nei, men tok sjansen på å kjøpe nytt HK i dag.

Har nettopp montert det, og nå funker alt helt fint! :)

 

Vet ikke om PSU'en faktisk var gåen, tar ikke sjansen på å teste den på det nye HK'et i tilfelle den kortslutter alt. Men den har ihvertfall en SATA-kontakt mer enn den gamle, så var ikke helt bortkastede penger :p

 

Takker for råd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...