Gå til innhold

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM ,hvor bra er den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser litt på Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USMog ser at det finnes en test eller to som mener denne er bra,men hvor bra er den sammenlignet med feks 70-200 F4 l IS , noen formeninger om det :hmm:

 

Alt i L serien er helt enormt, spørs på deg som fotograf

Lenke til kommentar

Den er antagelig like bra som alle 70-200ene i praktisk bruk, og neppe vil noen kunne se noen forskjeller på bildekvaliteten i daglig bruk i virkeligheten.

 

Men prisen er foreløpig for høy etter min mening, det svarer seg nok å vente til objektivet har stabilisert seg som lagervare hos de fleste.

 

Tor

Lenke til kommentar

Men prisen er foreløpig for høy etter min mening, det svarer seg nok å vente til objektivet har stabilisert seg som lagervare hos de fleste.

 

Enig med Tor her, synes den har urimelig høy pris. Det er det jo mulig den fortsatt vil ha, men jeg ville ventet litt i håp om at dne går ned.

 

Canon rumors (han driver med Canon linseutleiefirma i tillegg til ryktesiden) har testet 70-300. Ganske overfladisk test i forhold til linsetestsidenes, men det er en del info der likevel.

 

http://www.canonrumors.com/reviews/ef-70-300-f4-5-6l-is-review/

Lenke til kommentar

Men prisen er foreløpig for høy etter min mening, det svarer seg nok å vente til objektivet har stabilisert seg som lagervare hos de fleste.

 

Enig med Tor her, synes den har urimelig høy pris. Det er det jo mulig den fortsatt vil ha, men jeg ville ventet litt i håp om at dne går ned.

 

Tiden vil vise, det er jo rimelig ferskt enda, men og mulig at det vil bli hengende der hvis etterspørselen blir såpass som det kan være en stor mulighet for at den blir. Tror nok og at ganske mange 70-200'er vil heller gå over til 70-300L etterhvert.

 

Tor

Lenke til kommentar

Men prisen er foreløpig for høy etter min mening, det svarer seg nok å vente til objektivet har stabilisert seg som lagervare hos de fleste.

 

Enig med Tor her, synes den har urimelig høy pris. Det er det jo mulig den fortsatt vil ha, men jeg ville ventet litt i håp om at dne går ned.

 

Tiden vil vise, det er jo rimelig ferskt enda, men og mulig at det vil bli hengende der hvis etterspørselen blir såpass som det kan være en stor mulighet for at den blir. Tror nok og at ganske mange 70-200'er vil heller gå over til 70-300L etterhvert.

 

Tor

 

Ser selv på den muligheten, selge 70-200 F4 L IS og kjøpe denne , for så eventuelt kjøpe meg et fastobjektiv med større brennvidde ved en senere anledning :hmm:

Lenke til kommentar

Konklusjonen hos lensrentals.com er at den er god, men ikke super, spesielt til den høye prisen, og at de derfor heller anbefaler for eksempel 70-200/4 IS.

 

Jeg syntes den "konklusjonen" stort sett var basert på kronevurderinger og lite seriøs. Noe bedre vurderinger er nok disse når er først skal dra inn disse "testerne" http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-300mm-f-4-5.6-IS-L-USM-Lens-Review.aspx

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...