Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD på ny Asus Laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det en stakkar som har (virker det som med mine trøtte øyne :sleep2:) eksakt samme problem som deg.

 

Skumleste gjennom samtlige 7 sider og hans konklusjon var at det var problemer med RAM, og etter innsending og utbytting fungerte alt optimalt.

 

Nå sier jeg ikke at dette er problemet du har, men du kan jo lese gjennom tråden, kjøre Memtest (NB: Merk deg at han ikke fikk feilmeldinger fra Memtest 1.gangen da han kun kjørte 2-3 timer!) og kanskje har du lokalisert problemet ditt. :)

 

Lykke til og post tilbake om dette var problemet! :)

Lenke til kommentar

Ta har jeg snakket med kundeservice fra der jeg kjøpte den som henviste meg til ASUS sin kundeservice. Ringte dit og han fra ASUS ba meg om å formatere PC-en og ringe tilbake hvis problemet vedvarte, helst i dag før kl 8 sa han.

 

Er det noen som har noen greie steg til hvordan å formatere enkelst mulig?

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at en formatering vil hjelpe, men om de sier det så får du vel prøve. I tillegg har jeg en mistanke om at personen som ba deg om å formatere brukte ordet feil, for om maskinen hadde ferdiginnstalert et OS da du fikk den, bør du sette maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger.

 

Dette vil si det samme som å sette maskinen i eksakt samme stand som den var da du slo den på for første gang. Her må du huske backup av alt vesentlig som du har på maskinen nå!

 

Om du fulgte veiviseren ved første oppstart skal du ha brent ut "Recovery"-plater og da er det bare å skifte oppstartssekvensen i BIOS, og starte på nytt med første "Recovery"-plate i.

 

Om du ikke brente ut disse pleier de fleste nyere bærbare maskiner å ha en "skjult" partisjon som er en speiling av hvordan maskinen var "out of the box". Denne skjulte partisjoneringen kan som oftest aksesseres ved å trykke på en kombinasjon ved oppstart; på Acer er dette "Alt+F10", men på Asus er jeg ikke sikker. Et kort søk førte meg til "F9", men dette er en ren gjetning.

 

Lykke til! :)

 

Redigering: Skriveleifer

Endret av Teds
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at en formatering vil hjelpe, men om de sier det så får du vel prøve. I tillegg har jeg en mistanke om at personen som ba deg om å formatere brukte ordet feil, for om maskinen hadde ferdiginnstalert et OS da du fikk den, bør du sette maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger.

 

Dette vil si det samme som å sette maskinen i eksakt samme stand som den var da du slo den på for første gang. Her må du huske backup av alt vesentlig som du har på maskinen nå!

 

Om du fulgte veiviseren ved første oppstart skal du ha brent ut "Recovery"-plater og da er det bare å skifte oppstartssekvensen i BIOS, og starte på nytt med første "Recovery"-plate i.

 

Om du ikke brente ut disse pleier de fleste nyere bærbare maskiner å ha en "skjult" partisjon som er en speiling av hvordan maskinen var "out of the box". Denne skjulte partisjoneringen kan som oftest aksesseres ved å trykke på en kombinasjon ved oppstart; på Acer er dette "Alt+F10", men på Asus er jeg ikke sikker. Et kort søk førte meg til "F9", men dette er en ren gjetning.

 

Lykke til! :)

 

Redigering: Skriveleifer

 

Du har så rett så rett. Hadde ikke brent ut recovery-discs, men gjennomrettet PC-en ved hjelp av F9 under oppstart (nå brenner jeg ut rec-discs btw). Tviler selv på at det fungerer, men han ba nå om det. Han ville helst at jeg skulle ringe tilbake så fort som mulig (helst samme dag) om det ikke funket, men jeg kan ikke trigge bsod selv, så jeg får bruke pc-en til noe skjer..

Endret av Erratum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...